سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (2)

اول عاجزانه از شما تقاضا دارم مثل گذشته حضور خودتان را در صحنه‌های خون و شهادت نشان دهید و بعد، از متفرق شدن خودداری نمایید، پیرو ولایت فقیه باشید و مثل مردمان کوفه که حسین (علیه السلام) را تنها گذاشتند و دیدید
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (2)
 سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (2)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید علی اکبر اینانلو چرخلو (1362-1345 تهران)

اول عاجزانه از شما تقاضا دارم مثل گذشته حضور خودتان را در صحنه‌های خون و شهادت نشان دهید و بعد، از متفرق شدن خودداری نمایید، پیرو ولایت فقیه باشید و مثل مردمان کوفه که حسین (علیه السلام) را تنها گذاشتند و دیدید که چگونه خون حسین (علیه السلام) را ریختند، [نباشید]. مبادا حسین زمان را (خمینی بت شکن) تنها گذارید.
وحدت اسلامی خود را حفظ [کنید] و گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشید و با جان و دل از امام فرمان برید زیرا اطاعت از امام است که شما را از چنگ گرگ صفتانی مثل آمریکا، اسراییل، شوروی و جنایتکاران تاریخ بیرون می‌آورد.

شهید عزیزالله باباپور (1361-1343 تهران)

یک پیام هم برای ملت ایران دارم و تنها پیام من برای ملت ایران این است که فقط کار و کوشش را برای خدا انجام دهید. خواهران و برادران مسلمان! تا آخرین قطره‌ی خون از امام و اسلام و ولایت فقیه طرفداری کنید. وحدت کلمه [را] که امام توصیه کرده، حفظ نمایید تا ابرقدرت‌ها (1) به زانو درآیند.

شهید علی اکبر بابایی (1362-1343 تهران)

امام! از این که این ورقه‌ی کاغذ کمی ‌تر به نظر می‌رسد معذرت می‌خواهم، زیرا جلوی اشک را نمی شود گرفت، به امید روزی که تمام مسلمانان جهان و محرومان در سایه‌ی آن سخنی که همیشه می‌گویید، «وحدت کلمه» جمع شوند و گور همه‌ی ستمگران عالم را بکنند و دفنشان کنند.

شهید ابراهیم باقری سورکی (1364- 1343 بروجن)

حمد و سپاس ذات اقدس حق را سزد که کالبد خاکی بشر را به نور عقل و معرفت منور کرد و درود و تهنیت به روان پاک انبیای عظام، بالاخص حضرت محمدبن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم)، پیامبر عظیم الشأن اسلام و جانشینان گرامی اش، امامان برحق و قایم برحق، امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایب برحقش، پرچمدار حریت و شرافت و وحدت حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (دامت برکاته) که با انفاس قدسی خویش، بشریت را بسوی نور هدایت کرد.

شهید جلیل برات وند (1363-1344 اهواز)

و شما برادران و خواهران مهربانم! از امام اطاعت کنید و از انقلاب اسلامی دفاع کنید و از اختلاف بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید، مساجد را پر کنید، به احکام اسلام عمل کنید، به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی.

شهید اسماعیل برزین (1361-1344 گرگان)

...بار دیگر تأکید می‌کنم وحدتتان را در سایه‌ی اطاعت از ولایت فقیه و مرجعیت امام خمینی حفظ کنید که این، تداوم بخش خاتم الانبیا و ائمه‌ی اطهار است.

شهید ابراهیم برمکی (1362 -1346 اصفهان)

سلام و درود بر منجی عالم بشریت، امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، آن پیر جماران، مظهر وحدت و درهم کوبنده‌ی ستمگران، یاری دهنده‌ی محرومان و امید مستضعفان، رهبر مسلمین، امام خمینی و سلام بر همه‌ی شهدای راه حق و فضیلت.

شهید غلام عباس بیژنی (1365-1347 باغملک)

ای امت حزب الله! قدر و منزلت این امام را بدانید و پشتیبان او در تمام صحنه‌های پیکار باشید و گوش به فرمان حسین زمان باشید و در پایان هر نماز برای طول عمر امام امت دعا کنید. خدایا! اماممان، مرجعمان، فقیهمان، امیدمان، عزیزمان، محور وحدت، باب اخوت، مظهر همت، مرد ایثار، مرد شجاعت و شهامت، پیرمان، مرادمان، معلم‌مان، را تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دار باش.

شهید جمال بیگی (1362-1340 ایوان غرب)

خواهران و برادرانم! به قول امام عزیزمان شما امید اسلام و انقلابید؛ وحدت را حفظ کرده و سخنان و رهنمودهای امام را آویزه‌ی گوش خود سازید. گول گروهک‌ها را نخورید و با آنان به مبارزه برخیزید. دینتان را به دنیایتان نفروشید و به خاطر دنیا، اختلاف نداشته باشید و دشمنان اسلام، بدانند که تا اسلام پدران و مادرانی همچون پدران و مادران ایرانی، و جوانان از جان گذشته‌ای همچون جوانان ایرانی را دارد، هیچ وقت نمی توانند افکار پوچ و پوسیده‌ی خود را بر مسلمانان تحمیل کنند و هیچ گاه در صفوف فشرده‌ی مسلمین رخنه نمی کنند.

شهید آدین علی پاپی خلیل آبادی (1361-1342 دزفول)

وحدت و یکپارچگی و انسجام و پیروی از ولایت فقیه را همیشه به یاد داشته باشید؛ زیرا که ما جوانان حزب الله مدیون این رهبر و این انقلاب هستیم.

شهید علی رضا پادرختی (1366-1346 اصفهان)

عرض حقیر این کلماتی است که شما قبل از گفتن من، به آن عمل کرده اید؛ ولی به خاطر یادآوری عرض می‌کنم که تا عمر دارید با نهایت سعی و کوشش و درست اندیشیدن، در پیروی از خط رهبری جامعه و با گوش فرادادن بر سخنان گوهربار امام خمینی و با اجرای احکام و موازین شرعی اسلامی، هر چه بیشتر چشم دشمنان را کور کرده و طومار ننگین ضداسلامیان را از جامعه اسلامی برداشته و با نیرویی عظیم و با قامت هایی استوار و با وحدتی شکست ناپذیر، اسلام را جهانگیر کرده و قلب مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خشنود سازید. ان شاء الله.

شهید جعفر پری دختان (1362-1346 درگز)

با درود به رهبر کبیر انقلاب و با درود بر تمام شهیدان راه حق و آزادی، چند کلمه‌ای را به عنوان وصیت می‌گویم:
اول، پشتیبان ولایت فقیه باشید؛ دوم، پشتیبان روحانیت باشید که اگر روحانیون نبودند، اسلام نبود و [از] انقلاب هیچ گونه خبری نداشتیم و همیشه در خواب غفلت بودیم، تنها چیزی که موجب خوشحالی شهدا می‌گردد، وحدت و اتحاد شما می‌باشد.

شهید امرالله پژوه (1364-1343 گچساران)

پیام‌های کوتاهی برای اقشار مختلف جامعه‌ی عزیزم: اولاً، امت عزیز! اگر چه من قابلیت پیام و نصیحت [دادن] به شما را ندارم اما بر اساس وظیفه و رسالتم باید همگی شما را به قرآن سوگند دهم که [از] حضرت امام عزیز و بزرگوارمان متابعت و پیروی نمایید و به سخنان گهربار و تاریخی ایشان در رابطه با تمامی مسائل جهانی گوش فرا دهید و در تمامی لحظات زندگی سمع به فرمان او باشید. ثانیاً، وحدت و اتحاد و اتفاق و انسجام خود را حفظ کنید؛ زیرا که تفرقه و افتراق، اتحاد شما را از بین می‌برد و شما را به لب پرتگاه سقوط می‌کشاند....
ثالثاً، امت عزیز! از روحانیت حقیقی وارسته و متعهد، این پرچمدار راستین اسلام، در هر زمان پشتیبانی کنید؛ زیرا که کشور بدون روحانی، مانند جامعه‌ای بدون طبیب است. لذا شما باید وحدت خود را با قشر روحانی هر چه بیشتر مستحکم‌تر کنید.

شهید جعفر ترکیان رنانی (1362-1341 اصفهان)

بدانید و آگاه باشید تنها راهی که شما را می‌تواند به سوی سعادت بکشاند، حمایت مطلق شما از ولایت فقیه است و حفظ وحدت.

شهید احمد تلخابی (1362-1342 آشتیان)

سپاس خدای متعال را که این توفیق را به ما ارزانی داشت که در دوران کفر و استکبار نور خود را و دین خود را و آیت و نشانه‌ی خود را به دنیا نشان داد و این توفیق را نصیب این ملت اسلام دوست کرده که با راهنمایی‌های امام بزرگمان، خمینی عزیز و با رهبری (2) آن فقیه بزرگ و با وحدت در پرتو اسلام، بتوانیم اسلام راستین را در جهان به پا داریم و پرچم پرافتخار اسلام را در گیتی به اهتزاز درآوریم.

شهید جواد توانگر (1362-1341 کاشمر)

برادران و خواهرانم! مهم ترین نعمت الهی که نصیب شما امت اسلام گردیده است، وجود مبارک رهبر عزیز و امام بزرگوارمان می‌باشد؛ چرا که یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی، وجود داشتن چنین امام عزیز بوده و می‌باشد؛ لذا از شما عاجزانه می‌خواهم به خاطر این نعمت، جداً خداوند را شکرگزار باشید و هیچ وقت در هیچ حالت و زمانی دست از امام خمینی عزیز برندارید و آگاه باشید که تنها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی، اطاعت از امام می‌باشد؛ پس با شناخت کامل می‌گویم مخالفت با ولی فقیه و امام عزیز یعنی در خط آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها بودن؛ (3) پس به پا خیزید و با سلاح ایمان و قرآن و با اطاعت از رهبر و با منسجم کردن هر چه بیشتر وحدت خود، ریشه‌ی ظلم و ستم را از جهان بزدایید و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهیا نمایید.

شهید رحیم توکلی (1361-1343 فلاورجان)

پیام من به امت مسلمان این است که وحدت و یکپارچگی خودتان را حفظ کنید و همیشه امام را دعا کنید که ان شاءالله خداوند سایه‌اش را از سر شما کوتاه نکند و ان شاءالله پروردگار جهان تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) او را حفظ خواهد کرد.

شهید حیدر توکلی گارماسه (1361-1334 فلاورجان)

ای امت شهیدپرور و شجاع! به شما وصیت می‌کنم که امام امت و این قلب تپنده‌ی مستضعفین را رها نکنید و سخنان ایشان را دقیقاً بررسی کرده و اجرا کنید. نسبت به علما و روحانیون متعهد با احترام رفتار کنید و وحدت بین خود و روحانیون را تقویت کنید و بدانید اگر روحانیت از مردم و انقلاب جدا شد، انقلاب شکست می‌خورد. در مجامع عمومی اسلامی مثل مساجد و نماز جمعه ها، راه پیمایی ها، تظاهرات شرکت کنید و با وحدت و مشت‌های گره کرده‌ی خود دشمن را ذلیل کنید.

شهید اسماعیل تولایی نژاد (1363-1340 فسا)

و اما سخنی با ملت قهرمان و شهیدپرور ایران؛ این پوینده‌ی خط سرخ شهادت از شما می‌خواهد که همیشه با امام باشید و از اسلام کناره گیری نکنید و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنید، در خط روحانیت عزیز حرکت کنید و همیشه به فکر خدمت در جهت حق تعالی باشید.

شهید آقام علی جریان، (1363-1345 قم)

قدر این امام و این رهبر را بدانید که وحدت و پیروزی شما در گرو همین رهبری ولایت فقیه است و دست از پشتیبانی روحانیت مبارز برندارید که فنا خواهید شد.

شهید اسماعیل جعفرپور (1367-1341 مبارکه)

پیامم به امت شهیدپرور این است که از رهبر عزیزمان امام خمینی اطاعت کنید و بس؛ یعنی به فرامین و دستورات پیامبر گونه‌اش گوش دهید و جامه‌ی عمل به آن بپوشانید و از اختلاف بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید [که] استقامت و پایداری ما را نجات خواهد داد و پیروزمان خواهد کرد.

شهید ابراهیم جعفری (1365-1341 زنجان)

وحدت و همبستگی که سمبل یک مسلمان آزاده است را، حفظ کنید و قدر این رهبر عزیز را بدانید که با رهبری ایشان پشت تمام جهان را به خاک مالیدیم و نگذارید مشکلات زندگی، کمبودها و غیره باعث آن شود که شما به انقلاب بدبین بشوید.

شهید جواد جعفری طاهری (1364-1343 کاشان)

وصیتم به شما آن است که تا جان در بدن دارید پشت و پناه اسلام و رهبر و ولایت فقیه باشید و از هر گونه تفرقه و نفاق جداً خودداری کنید و در ایجاد وحدت بین قلوب خود و دیگر مسلمانان جهان، تلاش و جدیت نمایید و در کارهایتان فقط رضای خدا را در نظر بگیرید و شما که منتظر مقدم مبارک امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستید در این کشور ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، با تمام عنوان و کوشش خود عدل الهی را پیاده کنید.

شهید بهنام جلالیان (1365-1349 تالش)

ای ملت دلاور! به عنوان یک شهید گواه بر صدق فی سبیل الله، با شما سخنی دارم: امام را تنها نگذارید، در نمازهایتان امام را دعا کنید و زمینه را برای انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم سازید و وحدتتان را حفظ کنید.

شهید علی اکبر جلیلی (1361-1342 درگز)

سخنی با شما برادران و خواهران دارم و آن این که مطیع امر ولایت فقیه و روحانیت اصیل در خط امام باشید و وحدت و یگانگی خود را حفظ و صفوف خود را هر چه بیشتر فشرده‌تر کنید و توجه به اسلام و وحدت کلمه را فراموش نکنید.

شهید علی اصغر جودی نعمتی (1367-1342 ارومیه)

امت مسلمان و همیشه در صحنه! شما را به خون شهدا، همیشه روح وحدت را حفظ کرده و در خط روحانیت مبارز باشید که اینان مشعل به دستانی هستند که راه را از چاه می‌نمایانند.

شهید حیدرخان جوکار سالاری (1366-1361 خرم آباد)

امام عزیزمان را تنها نگذارید و گوش به فرمان او باشید و از اختلافات بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید و اجتماعات را زیادتر بکنید و سعی کنید در مسجد جمع شوید و نمازتان را به جماعت بخوانید و از مسائل روزتان آگاه شوید.

شهید پرویز چنگایی نژاد (1363-1338 خرم آباد)

از همه‌ی شما می‌خواهم امام را دعا کنید و او را تنها نگذارید. گوش به فرمان او بوده، وحدت کلمه را حفظ کنید، روحانیت را فراموش نکنید، به همسایگان محبت و نیکی نمایید، شهدا و یاد و هدف آن‌ها را همواره از یاد مبرید، گوش به یاوه گویی‌های منافقان و بیگانگان مکنید.

شهید جواد حاتمی (1361-1342 تهران)

شما برادرها و خواهرها! اطاعت از امام کنید و از اختلافات بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید. برادران! وحدت را حفظ کنید،... در ضمن شما‌ای گروهک‌های ضدانقلابی و دمکرات! تا دیر نشده از سر راه این امت دور شوید وگرنه سیل خروشان حزب الله [خاموش] نمی گردد.

شهید علی رضا حاجی اسفندیاری (1360-1340 تهران)

به همه‌ی مسلمانان توصیه می‌کنم که به مبانی و دستورات اصیل و جهان ساز اسلام که بدون شک و تردید، راه گشایی است بر همه‌ی انسان‌ها عمل نموده و به وحدتی (4) که خدا در قرآنش فرموده، جامه‌ی عمل بپوشانند و با قرار گرفتن در خط امام، همین خمینی کبیر، عملاً وحدت را نشان دهند و در این خط مقدس، مبارزه و پیکار علیه هر گونه تجاوز و ستم نمایند.

شهید اصغر حاجی زاده (1366-1347 فسا)

اگر بخواهیم به عهدمان وفا کنیم باید که متحد شویم و وحدت داشته باشیم «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، (5) و این وحدت هم با چنگ زدن به ریسمان الهی به وجود می‌آید و با در صحنه بودن و گوش به فرمان امام دادن به وجود می‌آید.

شهید اسماعیل حبیبی (1360-1340 تهران)

خواسته ام از امت رنجیده و شهیدپرور این مرزوبوم، این است که شعار مکتب وحدت و مقاومت و اطاعت از رهبر پیامبر گونه، امام بزرگوارمان را سرلوحه‌ی حرکت خود قرار دهید، تن به سازش با هیچ نیروی باطل ندهید چرا که در غیر این صورت باعث پای مال شدن خون شهیدانی که تا آخرین دم پیام استقامت را می‌سرودند، خواهید شد.

شهید عزت الله حدادی (1365-1344 فیروزآباد)

برادران و خواهران حزب الله!... بیایید تا با خط امام باشیم و جز خط امام هیچ خطی را نپذیریم که پیروی از خط امام، پیروی از خدا و فرامین اسلام و پیامبر اکرم است. لازمه‌ی این اطاعت، وحدت و همبستگی کلیه‌ی اقشار مسلمین است. پیروی جزء به جزء دستورات اسلامی و دوری از گناه و معصیت و نفاق و ترک کردن واجبات و انجام دادن مستحبات امام است. برادران و خواهران! در موقع مرگم با بدن تکه پاره شده به راحتی جان می‌دهم؛ زیرا می‌دانم راهم را ادامه می‌دهید. پدرم، با فریاد الله اکبر، خواهرانم، با شعار «جنگ، جنگ، تا پیروزی» و صرفه جویی‌های خود و تربیت اسلامی فرزندان خویش و همچنان با حفظ لباس رزم که همان حجاب است و برادران [و] دوستانم با برداشتن اسلحه و پرکردن جایم در سنگر، برادران و خواهران حزب الله، با وحدت [و] حضور فعال در تمام صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، راهم [را] ادامه خواهند داد.

شهید ابراهیم حدیدی زواره (1361- 1341 اردستان)

وحدت خود را حفظ کرده و بدانید که تنها با حفظ وحدت و پیروی واحد از امام امت است که ما می‌توانیم در جهان سربلند و پیروز بمانیم.

شهید ابوالفضل حسن میری (1361-1354 محلات)

خداوند حجت عظیمی به ما نموده و در این برهه از زمان، چنین رهبری را به ما اهدا نموده، قدرش را بدانیم که فردا در روز جزا در پیشگاه خداوند سرافکنده و شرمسار نباشیم و با وحدت خود هر چه بیشتر اسلام را یاری نماییم.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: ابرقدرت ها
2- در اصل وصیت: رهبریت
3- در اصل وصیت: بودن است
4- در اصل وصیت: وحدتی را که
5- سوره آل عمران؛ آیه 103

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.