برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

دشمنی با اسلام و آرمانخواهی ملت

ماها باید خودمان را بسازیم یعنی توجه كنیم به این كه بزرگهای ما-پیشواهای ما- چه كرده‌اند، برای اسلام چه كرده‌اند، برای مسلمین چه كرده‌اند، چه می‌خواستند بكنند. پیغمبر‌اكرم كه سیزده سال در مكه رنج كشید، حبس بود، زجر كشید،
پنجشنبه، 22 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دشمنی با اسلام و آرمانخواهی ملت
 دشمنی با اسلام و آرمانخواهی ملت

 






 

برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)

ماها باید خودمان را بسازیم یعنی توجه كنیم به این كه بزرگهای ما-پیشواهای ما- چه كرده‌اند، برای اسلام چه كرده‌اند، برای مسلمین چه كرده‌اند، چه می‌خواستند بكنند. پیغمبر‌اكرم كه سیزده سال در مكه رنج كشید، حبس بود، زجر كشید، توهین شد، هزار جور بساط بود، در آنجا صبر كرد؛ صبر كرد و دعوت كرد اشخاصی را. بعد هم كه ملاحظه فرمود كه نمی‌شود در اینجا كار را پیش برد، هجرت كردند به مدینه. در آنجا خوب، اشخاصی به آنها مُنْضَم شدند. ده سال هم كه در آنجا بودند تمام همّشان در این بود كه با این قلدرها جنگ بكنند و اینهایی كه ظالم بودند، اینهایی كه می‌خواستند مردم را بخورند، اینهایی كه منافع ملتها را می‌خواستند بخورند. با اینها جنگ كرد تا اینها را آن مقداری كه شد ساقط كرد؛ ولی صبر می‌كرد. (1)
دیشب وقتی دیدم عراقیها تعدادی زن را زیر خاك كرده‌اند، پیش خود گفتم ما هرچه فریاد بزنیم و بخواهیم به دنیا بگوییم كه اینها چه می‌كنند، فایده‌ای ندارد؛ چون مظلوم هستیم و نمی‌خواهیم زیر بار كسی برویم، باید این فشارها را هم تحمل كنیم، ولی چون برای خدا كار می‌كنیم دیگر چه باك! هرچه می‌خواهند علیه ما تبلیغات كنند و هرچه می‌خواهند ما را بد جلوه دهند. امیرالمؤمنین علی، علیه السلام، فرمودند تمام عالم اگر پشت به من كنند، من ابا ندارم. پس وقتی كار برای خدا باشد دیگر چه باك. هركس برای خدا بیشتر كار كند بیشتر فحش می‌شنود، كما این كه شما پاسداران از همه بیشتر توهین شدید. خداوند شما را موفق كند. (2)
امروز دنیا با ما به خاطر اسلام بد است. بعضیها كه جاهلند می‌گویند اسلام به درد نمی‌خورد، اما بعضیها كه كمی اوضاع مردم ایران را می‌دانند می‌گویند اسلام خوب است ولی نه اسلام اینها، اسلام راستین.
امروز تبلیغات علیه من و شما نیست، تبلیغات علیه اسلام است. اگر ما با اسلام كاری نداشتیم كسی با ما بد نبود. امروز امریكا و شوروی را كه آن قدر در دنیا فساد می‌كنند كسی محكوم نمی‌كند. ولی تمام محكومیتها مال ماست. در دنیا تنها ایران است كه مورد سؤال است؛ ولی اگر ما وحدت خودمان را حفظ كنیم و همصدا و همجهت باشیم از هیچ چیز نباید بترسیم. مهم این است كه با هم خوب باشید و تصمیم داشته باشیم كه مستقل و آزاد حركت كنیم و مطمئن باشید كه می‌توانید. ترس آن موقعی است كه رؤسا با هم اختلاف داشته باشند و مردم در صحنه نباشند، كه بحمدالله امروز، هم مردم در صحنه هستند، هم همه دست اندركاران با هم خوب هستند. (3)
نكته مهمی كه همه ما باید به آن توجه كنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كیْ و تا كجا ما را تحمل می‌كنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزشهای معنوی و الهی‌مان نمی‌شناسند. به گفته قرآن كریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمی‌دارند مگر این كه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و امریكا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مكتبی‌مان را لكه دار نمایند.بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و كینه توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می‌دهند؛ و با دلسوزیهای بی مورد و اعتراضهای كودكانه می‌گویند جمهوری اسلامی سبب دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادی‌شان افتاده است! كه چه خوب است [به] این سؤال پاسخ داده شود كه ملتهای جهان سوم و مسلمانان، و خصوصاً ملت ایران، در چه زمانی نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشته‌اند كه امروز بی اعتبار شده‌اند! (4)
آری، اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین- علیهم السلام- را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان یك ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ ولی در همان حدی كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف؛ آنها ولیّ و قیّم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها؛ نه یك ایران با هویت ایرانی- اسلامی؛ بلكه ایرانی كه شناسنامه‌اش را امریكا و شوروی صادر كند؛ ایرانی كه ارابه سیاست امریكا یا شوروی را بكشد و امروز همه مصیبت و عزای امریكا و شوروی شرق و غرب در این است كه نه تنها ملت ایران از تحت الحمایگی آنان خارج شده است، كه دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌كند. كنترل و حذف سلاحهای مخرّب از جهان اگر با حقیقت و صداقت همراه بود خواسته همه ملتهاست، ولی این نیز یك فریب قدیمی است. (5)
ملت ما بلكه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به این كه دشمنان آنان كه دشمنان خدای بزرگ و قرآن كریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند كه از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتكارانه خود دست نمی‌كشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریكا این تروریست بالذات دولتی است كه سرتاسر جهان را به آتش كشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است كه برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتكب می‌شود كه قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانه اسرائیل بزرگ! آنان را به هر جنایتی می‌كشاند. و ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند كه دشمنان آنها حسین اردنی این جنایت پیشه دوره گرد، و حسن و حسنی مبارك هم‌آخور با اسرائیل جنایتكارند و در راه خدمت به امریكا و اسرائیل از هیچ خیانتی به ملتهای خود رویگردان نیستند. و ما مفتخریم كه دشمن ما صدام عفلقی است كه دوست و دشمنْ او را به جنایتكاری و نقض حقوق بین‌المللی و حقوق بشر می‌شناسند و همه می‌دانند كه خیانتكاریِ او به ملت مظلوم عراق و شیخ نشینان خلیج، كمتر از خیانت به ملت ایران نباشد. و ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم كه رسانه‌های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی كه ابرقدرتهای جنایتكار دستور می‌دهند متهم می‌كنند. (6)

راهبردهای تصریحی:

1- دشمنی دشمنان با ملت ایران به خاطر آرمانخواهی ملت ایران است.
2- از دیدگاه قرآن زمانی آنها دست از دشمنی برمی‌دارند كه مطمئن شوند ملت از اسلام كناره گیری كرده‌اند.
3- تمامی توهینها و فحشها و اهانتها به خاطر پایبندی ملت به اسلام است و هركس بیشتر پایبند است بیشتر فحش می‌شنود.
4- دشمنان از ملّت، عدول از تمامی هویت و ارزشهای معنوی و الهی را می‌خواهند و به كمتر از آن قانع نیستند.

نكات استنباطی:

1- تمام دشمنی استكبار با ملت ایران بر سر این است كه این ملت تا پای جان در راه تحقق اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم كه در تضاد با منافع مستكبران و استعمار است، ایستاده است.
2- در راه ایستادگی در برابر دشمنان، صبر و تحمل از مهمترین عوامل است. صبر در برابر كمبودها و مشكلات، صبر در برابر توهین‌ها و تبلیغات دشمنان.

پی‌نوشت‌ها:

1.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج5، صص 165 و 166.
2.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج15، ص 497.
3.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج17، صص 441 و 442.
4.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج21، ص 90.
5.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج21، صص 90 و91.
6.صحیفه امام (رحمه الله علیه)، ج21، صص 398 و 399.

منبع مقاله :
مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره سیاسی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) (جلد هشتم) اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندی شفاف با آنان، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما