کتاب : من فرزند پیامبرم ، فرهنگنامه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

باز شناسی مرزهای راستین در عصر آرمان شهرهای دروغین ، رسالت اهالی کشور عشق است . باید زدود زنگار غرض ورزی کج اندیشان را و باید سرود شعر دلکش آموزه های آسمانی را . این کتاب فرهنگ نامه ای است با موضوع مهدویت در سطح و علاقه ی جوانان سرزمین عشق و انتظار ایران اسلامی . این فرهنگنامه با هدف آشنایی بیشتر جوانان با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، مفاهیم وآموزه های مهدویت را در خود جای داده است . مطالب این فرهنگنامه به صورت الفبایی ، مختصر و قابل فهم و درک برای جوانان سامان یافته است .
سه‌شنبه، 3 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب : من فرزند پیامبرم ، فرهنگنامه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
کتاب : من  فرزند  پیامبرم ، فرهنگنامه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
کتاب : من فرزند پیامبرم ، فرهنگنامه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

مولف : مجتبی تونه ای
باز شناسی مرزهای راستین در عصر آرمان شهرهای دروغین ، رسالت اهالی کشور عشق است . باید زدود زنگار غرض ورزی کج اندیشان را و باید سرود شعر دلکش آموزه های آسمانی را . این کتاب فرهنگ نامه ای است با موضوع مهدویت در سطح و علاقه ی جوانان سرزمین عشق و انتظار ایران اسلامی . این فرهنگنامه با هدف آشنایی بیشتر جوانان با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، مفاهیم وآموزه های مهدویت را در خود جای داده است . مطالب این فرهنگنامه به صورت الفبایی ، مختصر و قابل فهم و درک برای جوانان سامان یافته است . گفتنی است در تهیه و تنظیم این فرهنگنامه ، منابع متقن و مستندات قابل وثوق مد نظر بوده است . این کتاب به همت انتشارات قلم نو در قطع رقعی منتشر شده است .
عنوان کتاب : سودای روی دوست ، راهکارهای عملی دیدار با حضرت ولی عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
مولف : مرتضی آقا تهرانی
سخن از گوهری است نادیده ، اما ناب ، عطری ناشنیده ، به سان پاکی گلاب ، شکوفه ای روشن ، به رنگ مهتاب وگمشده ای نام آشنا ، از نسل آفتاب ، و از اوست که این چنین ، عاشقانه ها رنگ دگری به خود گرفته ، ترانه ها وترنم ها ، آهنگ دگری دارد و دل ، شیدا وناشکیب می پروراند در سر ، سودای روی دوست را .
این کتاب ارزشمند برمحور پاسخ بر این دو پرسش سامان یافته است . نخست ، آیا در دوران غیبت ، امام زمان را می توان ملاقات کرد ؟ و دوم راهها و چگونگی ملاقات با آن بزرگوار چیست ؟
فصل نخست این کتاب ، به بیان و توضیح نام و القاب امام زمان ، ارتباط و آثار آن ، انتظار ، ارزش و فواید آن ، ویژگی های منتظران ، امکان دیدار وانواع دیدار می پردازد . هم چنین در میان گل نوشته های این نگاشته اشارات و داستان هایی از بزرگان ، چشم را می نوازد . « عارفی چون آیت حق سید علی آقای قاضی ، چنان مست مشهود و معرفت می گردند که هر روز به دیدار آن طلعت رشید ، بار می یابند و ناباوران را با این گفتار تأدیب می کنند :کور است چشمی که صبح از خواب بیدار شود و در نظر نگاهش به امام زمان نیفتد .»
فصل دوم که در سه فصل تهیه شده است ، علل و عوامل زمینه ساز دیدار را بر می شمارد . در این فصل ضمن برشمردن عواملی که سالک باید در ارتباط با امام زمان و خود رعایت کند ، به عواملی که باید در ارتباط با خداوند نیز رعایت شود ،اشاره می شود . اتصال با قرآن ، تحصیل و ورع نماز اول وقت ، مراقبه و محاسبه ی نفس ، شب زنده داری ، پرداخت صدقه برای امام زمان و ذکر و یاد مداوم امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ازجمله مباحث این فصل است .
« حضرت استاد مصباح یزدی از حضرت آیت الله بهجت و آن جناب به نقل از استاد عرفانشان حضرت آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبائی نقل فرموده اند : هر کس بر نماز اول وقت مداومت ورزد و به مقامات والای عرفانی نرسد ، مرا لعن کند .»
در فصل سوم این نگاشته گران سنگ موانع دیدار امام زمان اشاره و بیان می شود . سرفصل هایی چون : موانع شناختی ، موانع اخلاقی و رفتاری مثل دنیا پرستی ، پای بند نبودن به عهد و پیمان ،قطع رحم ، کوتاهی در پرداخت سهم امام و انحراف د رجمع مال در این فصل تبیین شده است .
«اگر شیعیان ما که خداوند آن ها را در طاعت خویش موقف بدارد ، در وفای به عهدی که بر عهده ی ایشان است ، یک دل ومتحد اجتماع می کردند ، خجستگی دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما همراه با کمال ، معرفت و درستی شناخت ما ، زودتر به ایشان می رسید . »
فصل چهارم این کتاب به سالکان مخلص و عنایات خاصله ولی عصر اشاره می کند . راه های تحصیل ولایت امام زمان ، آثار ولایت ،مراقبت و معنای حقیقی آن از مباحث این فصل است .
« ولایت امام زمان نیز که ظهور تام و تمام ولایت خداوند تبارک و تعالی است ، در مرتبه ای عام ، بر تمام عالم امکان و تر تمام امور آدمیان سایه ی رحمت افکنده است ، تا جایی که روزی رسانی عام الهی نیز در سایه سار ولایت امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) می پذیرد.»




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.