خیار برای پوست

تابستان تقریباً در پیش است و خیار با خواص خنک کنندگی و طراوت بخشی خود، به نجات ما آمده است. این مقاله در مورد فواید آن برای مراقبت از پوست بحث می‌کند و ممکن است مفید باشد.
سه‌شنبه، 1 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خیار برای پوست
خیار برای پوست

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

تابستان تقریباً در پیش است و خیار با خواص خنک کنندگی و طراوت بخشی خود، به نجات ما آمده است. این مقاله در مورد فواید آن برای مراقبت از پوست بحث می‌کند و ممکن است مفید باشد.
خیار به عنوان بهترین میوه‌ی تابستان شناخته می‌شود. آن، مهم‌ترین جزء تشکیل دهنده در دستور العمل سالادها برای تابستان‌مان است. بسیاری از مردم هم چنین از خوردن آن به صورت خام در سالاد و یا به صورت آب خیار لذت می‌برند. این میوه تأثیر خنک کنندگی و آرامش بخشی دارد که در طول آب و هوای گرم بسیار عالی است. علاوه بر این، آن فواید سلامتی دیگری نیز دارد. آن در حدود 90 % آب دارد و به عنوان یک ادرار آور عالی، عمل می‌کند. علاوه بر این، آن شگفتی ساز است و به عنوان یک عنصر حیاتی برای تغذیه پوست تلقی می‌شود.
خیار به خانواده‌ی کدو همراه با دیگر میوه‌ها نظیر کدو تنبل و خربزه تعلق دارد. این میوه تقریباً شکل استوانه‌ای با انتهای مخروطی دارد. دو نوع دارد : یکی خیار برشی و دیگری خیار ترشی. گونه‌های مختلف خیار در شکل و اندازه، متفاوت‌اند. اما، اجزا تشکیل دهنده‌ی اصلی آنها یکسان است. آنها منبع عالی ویتامین C ، ویتامین E و بسیاری از مواد معدنی نظیر پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم هستند. آن به خاطر خواص ضد التهاب و سفت کنندگی مشهور است. مقدار کالری در خیار کم است و به همین دلیل است که آن بخش مهمی از رژیم غذایی سالم را شکل می‌دهد.
خیار می‌تواند برای پوست شما شگفتی بیافریند. آن بهترین داروی خانگی طبیعی برای درمان لکه‌ها و زخم‌ها روی پوست است. با خواص مرطوب کنندگی و سفت کنندگی‌اش، آن به عنوان موثرترین مرطوب کننده برای پوست شما عمل می‌کند. در زیر برخی فواید آن آورده شده است :

تصفیه کننده :

خیار به عنوان یک تصفیه کننده‌ی طبیعی برای پوست شما عمل می‌کند. به کار بردن عصاره‌ی آن بر روی پوست، پوست را به طور کامل تصفیه کرده و منفذهای آن را آزاد می‌کند و در نتیجه پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌سازد. هم چنین مصرف عصاره‌ی خیار تازه می‌تواند عمل تمیز کردن را در بدن انجام دهد. آن، بدن شما را از سموم شیمیایی متعدد نظیر اسید اوره خلاص می‌کند.
مقادیر مساوی عصاره‌ی خیار، عصاره‌ی لیمو و گلاب را آماده کنید. همه‌ی آنها را به خوبی ترکیب کنید. مخلوط را به آرامی و در حرکت دایره‌ای روی صورت خود بمالید. بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. پوست شما تمیزتر، صاف‌تر و درخشان خواهد شد. شما هم چنین می‌توانید عصاره‌ی خیار را همراه با شیر برای تصفیه کردن پوست‌تان استفاده بکنید.

مرطوب کننده :

مقدار بالای آب موجود در خیار به آن خاصیت رطوبت بخشی و مرطوب کنندگی منحصر به فرد می‌بخشد. آن، پوست شما را تغذیه می‌کند و به صورت روزانه برای پوست شما عالی است. خیار غنی از آمینو اسیدها و نمک‌های معدنی است که به زنده ساختن دوباره‌ی پوست کمک می‌کنند. آن می‌تواند در صبح یا شب و یا هر وقت که شما ترجیح می‌دهید مورد استفاده قرار گیرد. آن به آشکار شدن تابندگی پوست شما کمک می‌کند.

نرم کننده پوست :

آن برای نرم کردن پوست عالی است. خیار پوست را سالم و خوب نگه می‌دارد و باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسد. عصاره‌ی خیار تازه همراه با عسل اگر به طور مرتب بر روی پوست‌تان استفاده شود می‌تواند به عنوان نرم کننده‌ی عالی پوست عمل کند و هم چنین رنگ چهره‌ی شما را روشن‌تر سازد.

ماسک خیار صورت :

روش‌های زیادی وجود دارند که شما به وسیله‌ی آنها می‌توانید این ماسک صورت را آماده کنید. آن می‌تواند همراه با عسل، شیر، گلاب و یا تخم مرغ استفاده شود. آن به عنوان یک کمک موثر به پوست عمل می‌کند. در زیر نحوه‌ی درست کردن یک ماسک صورت ضد لکه برای شما آورده شده است.
خیار را پوست کنده و داخل مخلوط کن بریزید. تعدادی برگ نعناع تازه اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا این که یک خمیر نرم بسازید. سفیده‌ی تخم مرغ را آن قدر هم بزنید تا سفت شود. آن را به مخلوط خیار اضافه کنید. این مخلوط را روی گردن و صورت خود به جز چشم‌ها استفاده کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. با دست خشک کنید. این مثل یک درمان طراوت بخش برای پوست شما است.

خیار برای درمان جوش صورت :

خیار را پوست کنده و به صورت نازک ببرید. این تکه‌های بریده را در یک کاسه آب بریزید و بگذارید که یک ساعت بماند. حال، خیارها را الک کنید؛ عصاره‌ی شما آماده است. شما می‌توانید این عصاره را بنوشید و یا برای شستشوی صورت خود از آن استفاده کنید. آن به عنوان یک تصفیه کننده موثر و کافی می‌تواند جوشهای شما را درمان کند.
این ماسک صورت در درمان تعدادی از بیماری‌های پوستی موثر است. هم چنین، آن به کاهش ورم و یا پف دور چشم‌ها کمک می‌کند و در درمان حلقه‌های سیاه زیر چشم نیز به خوبی عمل می‌کند. اما برای نتایج سریع و با دوام، آن باید به طور منظم استفاده شود.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.