ده توصیه برای مراقبت از پوست به هنگام مسافرت

اگر چه مسافرت می‌تواند فواید زیادی برای ذهن و روح داشته باشد اما هم چنین آن می‌تواند تأثیر ناخوشایندی بر پوست شما داشته باشد. دفعه‌ی بعد که می‌خواهید به مسافرت یا تعطیلات بروید، این 10 توصیه‌ی مهم را برای مراقبت از
سه‌شنبه، 1 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده توصیه برای مراقبت از پوست به هنگام مسافرت
ده توصیه برای مراقبت از پوست به هنگام مسافرت

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون




 

اگر چه مسافرت می‌تواند فواید زیادی برای ذهن و روح داشته باشد اما هم چنین آن می‌تواند تأثیر ناخوشایندی بر پوست شما داشته باشد. دفعه‌ی بعد که می‌خواهید به مسافرت یا تعطیلات بروید، این 10 توصیه‌ی مهم را برای مراقبت از پوست به خاطر بسپارید تا پوست درخشان و سالم داشته باشید.

توصیه‌ی سریع :

از لمس صورت خود با دستهای خاکی خودداری کنید چون می‌تواند موجب خارش‌، سوزش‌ و جوش‌های غیر ضروری شود.
همان طور که تعطیلات می‌رسد، برنامه‌ریز شما نیز مشغول برنامه‌های سفر و گردش می‌شود و کارهایی را که لازم است انجام دهد یادداشت می‌کند. همه‌ی ما شایسته‌ی یک تعطیلات آفتابی در هر سال هستیم. در کل، آن روح خسته را دوباره شارژ می‌کند و شما را از سخت کوشی دنیوی دوباره احیا می‌کند. اما وقتی که شما در آن ماجراهای نشاط بخش هستید و چشم اندازهای باشکوه را دریافت می‌کنید و از زیبایی و بخشش طبیعت تأثیر می‌پذیرید، اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید، پوست شما تجربه‌ی معکوسی خواهد داشت.
برخی توصیه‌های زیبایی وجود دارند که شما باید به هنگام مسافرت در ذهن خود داشته باشید. نوازش پوست توسط آفتاب، خوب و عالی است اما آفتاب سوخته شدن واقعاً می‌تواند شما را در ساحل نادم و پشیمان سازد. بنابراین، در اینجا برخی توصیه‌های مهم برای مراقبت از پوست شما به هنگام مسافرت وجود دارند. ببینید که چگونه ساده‌ترین کارها می‌توانند پوست شما را از لطمه و صدمه‌های ماجراها و سفرهایتان حفظ کنند.

مقدار زیادی از ضد آفتاب استفاده بکنید :

بیشتر ما تعطیلات خود را طوری تنظیم می‌کنیم که با پوست برنزه برگردیم و با آثار باقیمانده از خورشید طلایی تلالو بکنیم. اما آیا شما می‌دانید که در معرض قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه‌های آفتاب می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست شما بشود؟ خوب، بله! پس بیایید با بسته‌ی تیوپی بزرگ ضد آفتاب با معیار SPF خوب شروع کنیم. این به شما پوششی در مقابل اشعه‌های ماورا بنفش بسیار بد می‌دهد و از پوست شما به هنگام مسافرت حفاظت می‌کند. قبل از بیرون رفتن، از مقدار زیادی ضد آفتاب استفاده بکنید تا کمی زمان صرف شود که پوست آن را جذب بکند.

بسته لوازم آرایشی مخصوص خودتان را بردارید :

چیز دیگری که شما باید بردارید بسته لوازم آرایشی خودتان است. استفاده از لوازم آرایش به صورت مشترک، کاملاً نفی شده است. اگر کسی که شما از او لوازم آرایشی قرض می‌گیرید بیماری پوستی داشته باشد می‌تواند موجب آسیب پوستی و یا احتمالاً خارش بشود. بسته‌ی خود را از وسایل ضروری که بدون آنها اصلاً نمی‌توانید آرایش کنید، پر کنید. اگر که می‌خواهید قبل از نشستن هواپیما آماده شوید به خاطر داشته باشید که مواد ضروری خود را در کیف دستی‌تان طبق دستور العمل‌های معتبر هواپیما بگذارید.

تمیز کننده بسیار مهم است :

آرایش کردن هر روز واقعاً می‌تواند سلامت پوست شما را از بین ببرد. چون هیچ چیز طبیعی در آرایش وجود ندارد. علاوه بر آن، آن منفذهای پوست را مسدود می‌کند و از نفس کشیدن منفذهای پوست جلوگیری می‌کند. این دلیل این است که چرا شما نیاز دارید تا یک تمیز کننده‌ی خوب را با خود حمل کنید تا آرایش را در شب پاک کنید و اجازه دهید که پوست‌تان در هوای تازه نفس بکشد. اگر فراموش کردید که تمیز کننده را بردارید به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل نیز یک تمیز کننده‌ی خوب است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مقدار زیادی از روغن را روی صورت خود ماساژ دهید و آن را بمالید تا این که کل آرایش بیرون بیاید و آن را با دستمال کاغذی تمیز کنید. سپس صورت خود را فقط با آب گرم بشویید. با این روش پوست شما مرطوب نیز خواهد شد.

از ماسک‌های مرطوب کننده برای احیای درخشندگی پوست خود استفاده بکنید :

مسافرت زیاد، گرما و آفتاب می‌توانند پوست شما را خشک و بی‌آب کنند و باعث شوند که آن تیره و مرده به نظر برسد. ماسک مرطوب کننده و یا اسپری مرطوب کننده می‌توانند به احیای رطوبت گمشده کمک کنند و یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که شما می‌توانید هنگام سفر با خود حمل کنید. آن به مرطوب و با طراوات ساختن پوست شما کمک می‌کند و درخشندگی از بین رفته را دوباره احیا می‌کند و پفی را کاهش می‌دهد.

همیشه دستمال‌های مرطوب با خود داشته باشید :

بدون بسته‌ی دستمال مرطوب، هیچ مقدار بار و بندیلی منصفانه نیست. اگر چه هتل‌ها و خطوط هواپیمایی گاهی اوقات دستمال مرطوب معطر را در اختیار شما قرار می‌دهند اما توصیه می‌شود که دستمال‌های مرطوب خودتان را نیز با خود ببرید. این آرامش خاطر را برای شما فراهم می‌کند به ویژه وقتی شما به مکان‌های گرم و خشک که گرد و غبار هستند سفر می‌کنید. این امر هم چنین شما را از زحمت شستن صورت‌تان هر بار که احساس ناخوشایندی می‌کنید نیز حفظ می‌کند.

مرطوب کننده الزام و اجبار است :

مرطوب کردن باید یک بخش خیلی مهم از برنامه‌ی مراقبت از پوست شما به هنگام سفر باشد. مرطوب کننده‌های قوی به مرطوب ساختن پوست شما در آب و هوای سرد و شدیداً گرم کمک می‌کنند. این کار هم چنین به محبوس کردن رطوبت پوست شما کمک می‌کند و از خشک شدن ناخواسته جلوگیری می‌کند. بنابراین به خاطر بسپارید که مقدار خوبی از مرطوب کننده‌ی معمول خود را هر شب قبل از این که به خواب بروید، استفاده کنید.

کرم زیر چشم می‌تواند از پفی چشم‌ها جلوگیری کند :

هنگامی که شما سفر می‌کنید الگوهای خواب نامنظم پیدا می‌کنید. این موضوع موجب پفی زیر چشم می‌شود و باعث می‌شود که شما بیمار به نظر برسید. در نتیجه شما به کرم زیر چشم خود نیاز پیدا خواهید کرد. اما اگر شما این مورد را فراموش کردید، کمی یخ خرد شده پیدا کنید و در دستمال بپیچید و به مدت 30 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. همان طور که چشمان شما خنکی را جذب می‌کنند پفی نیز شروع به ناپدید شدن می‌کند. هم چنین شما می‌توانید از کیسه‌های چای استفاده بکنید که به راحتی در هتل‌ها قابل دسترسی هستند. کیسه‌های چای یخ زده را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید و با صورت بانشاط بیدار شوید.

از تراش صورت و بدن به طور منظم استفاده بکنید :

ای عزیزانی که وسایل خود را جمع و جور می‌کنید، تراش صورت و بدن نیز یک الزام و اجبار است. گرد و غبار، دوده، آلودگی و کثیفی محض مسافرت چادر نشینی می‌تواند ضایعه‌ی جدی بر پوست شما داشته باشد. پوست‌تان را با تراش صورت و بدن معمول خود تراش دهید و با کمی آب گرم آن را به طور متناوب بتراشید. این کار نرمی، صافی و درخشندگی پوست شما را در تمام مواقع برای عکس‌های یادگاری‌تان حفظ خواهد کرد.

کرم BB را نسبت به زیر کرم در اولویت قرار دهید :

کسانی از شما که واقعاً نمی‌توانند از زیر کرم دور بمانند واقعاً به آن نیاز دارند. اما یک انتخاب مناسب برای شما وجود دارد. کرم‌های BB زیادی در مغازه‌ها وجود دارند که مناسب نوع پوست شما و درجه‌ی آن هستند. این مرطوب کننده‌های رنگی برخی ضد آفتاب‌ها را نیز در خود دارند. در نتیجه آنها مناسب کار و مد به صورت هم زمان هستند. شما حتی می‌توانید سرخاب و دیگر محصولات آرایشی چشم را نیز روی آنها به کار ببرید.

بدن خود را مرطوب نگه دارید و خوب بخورید :

بین تمام توصیه‌هایی که در بالا ذکر شد این مهم‌ترین توصیه است. مرطوب نگه داشتن بدن و خوب خوردن تنها راه برای حفظ ظاهر سالم پوست‌تان در تمام مواقع است. مسافرت کردن شامل تجربه‌ با نوک زبانتان و حتی شامل رساندن تحمل خود به حداکثر است. اما همه‌ی این کارها را با کمی احتیاط انجام دهید. انتخاب‌های خود را به انتخاب‌های غذایی سالم تقسیم کنید و باقیمانده‌های تجربه‌های شکم پرستی را رها کنید. به خاطر داشته باشید که مقدار خیلی زیادی آب بنوشید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید و اگر سمومی نیز وجود دارند دفع شوند.
اینها ده توصیه مراقبت از پوست به هنگام مسافرت بودند. برای دفع هر گونه عفونت پوستی، همیشه یک کرم ضد عفونی کننده برای تمام مصارف را دم دست نگه دارید. اگر فکر کردید که لازم است، فوراً از آن استفاده بکنید. مراقبت از پوست‌تان به خاطر تعهد به زندگی سالم و داشتن ظاهر خوب اهمیت دارد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.