فواید تناسب اندام

ما اغلب در مورد اهمیت فعالیت جسمانی و انجام آن به صورت منظم، خوانده‌ایم اما اغلب اوقات نیات و قصدهای خود را فراموش می‌کنیم. این یک مقاله‌ی بیدار کننده است که در مورد فواید تناسب اندام به شما می¬گوید.
شنبه، 24 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
فواید تناسب اندام
فواید تناسب اندام
 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون
 
ما اغلب در مورد اهمیت فعالیت جسمانی و انجام آن به صورت منظم، خوانده‌ایم اما اغلب اوقات نیات و قصدهای خود را فراموش می‌کنیم. این یک مقاله‌ی بیدار کننده است که در مورد فواید تناسب اندام به شما می¬گوید.
تناسب اندام رابطه‌ی خیلی نزدیکی با کیفیت زندگی ما دارد. تناسب اندام یکی از فاکتورهای اصلی است که مسئول خوب ماندن جسمانی و روانی ما است. سلامتی تا حدی نعمت الهی و هم چنین عامل وراثتی است اما حفظ سلامتی عمدتاً در دستان خود ما است. این مسئولیت بر دوش ما است که این نعمت الهی را خوب و عالی نگه داریم. تناسب اندام کلید شادی در زندگی است.
فواید تناسب اندام :
تناسب اندام شامل توانایی‌های جسمانی انسان مثل هماهنگی و ترکیب بدن، ظرفیت قلبی و عروقی، بنیه و نیروی حیاتی، سرعت، انعطاف پذیری و قدرت و نیروی کلی است.
تناسب اندام از وقوع انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، ظرفیت و توانایی مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها دیگر را گسترش می‌دهد. هم چنین به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.
از همه مهم‌تر، تناسب اندام مسئول به تعویق افتادن فرآیند پیری است. بدن سالم جایگاه ذهن سالم است. تناسب اندام یک حالت روانی خوب را ممکن می‌سازد در نتیجه از بیماری‌های ذهنی و روانی نیز جلوگیری می‌کند.
فردی که تناسب اندام دارد شادتر از فرد ناسالم است. تناسب اندام توأم با سبک زندگی سالم یکی از فاکتورهای حیاتی و ضروری است که در زندگی با کیفیت سهم دارد.
چون تناسب اندام مسئول خوب ماندن کلی فرد است پس حفظ تناسب اندام باید بالاترین اولویت فرد باشد. شرکت در برخی فعالیت‌های جسمانی روزانه نیاز زندگی بی‌تحرک امروز است. در کل، سلامتی تنها ثروتی است که برای تمام عمر با ما خواهد ماند.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ تمرین عالی برای تمرینات تناسب اندام


فواید فعالیت جسمانی :
تناسب اندام به کاهش چربی اضافی بدن کمک می‌کند؛ تری گلیسرید خون را کاهش می‌دهد و سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. گردش خون را بهبود می‌بخشد و به حفظ تناسب و انجام وظیفه‌ تمام اندام‌های بدن کمک می‌کند. فایده‌ی ورزش برای بدن این است که ظرفیت بدن را برای جذب اکسیژن افزایش می‌دهد. هم چنین توانایی خون برای حمل اکسیژن را افزایش می‌دهد.
فعالیت جسمانی مسئول روان‌تر کردن فرآیند هضم است در نتیجه مانع یبوست و اختلالات و بیماری‌های مربوط به هاضمه می‌شود. از دست دادن چربی اضافی بدن به جلوگیری از بیماری‌هایی مثل دیابت، فشار بالا و دیگر بیماری‌های چاقی کمک می‌کند. فعالیت جسمانی با افزایش حداکثر خروجی قلب و حجم تکان‌ها، سلامتی قلبی و عروقی ما را بهبود می‌بخشد و با افزایش مقاومت به گلوکز به جلوگیری از دیابت کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که فعالیت جسمانی منظم امکان ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. مطالعات آشکار کرده‌اند که سرطان سینه در زنان ورزشکار کمتر یافت می‌شود و سرطان‌های روده‌ای در افراد بی‌تحرک و کسانی که فعالیت جسمانی ندارند بیشتر شایع است.

فعالیت جسمانی منجر به تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌های ما می‌شود. فعالیت جسمانی ذاتاً می‌تواند خطر ورم مفاصل و یا دیگر بیماری‌های استخوانی را کاهش دهد. ورزش روزانه به ما کمک می‌کند تا از شکستگی‌ها و آسیب‌های استخوان که به خاطر استخوان‌های ضعیف اتفاق می‌افتند دوری کنیم.

ورزش به ما کمک می‌کند تا استرس را کاهش دهیم. ورزش ما را شاد و پرانرژی می‌سازد. فعالیت جسمانی روزانه به ما کمک می‌کند تا در طول روز فعال و سرزنده بمانیم. فعالیت جسمانی به ما کمک می‌کند با استرس و افسردگی مقابله کنیم. ورزش برای خوب ماندن ذهنی ما مفید است چون مسئول آزاد شدن هورمون‌های مشخصی است که مسئول خوب ماندن روانی ما هستند.
فواید متعدد تناسب اندام فقط از طریق فعالیت جسمانی منظم می‌توانند نتیجه بخش باشند. امیدواریم که این مقاله باعث شده باشد تا شما در برخی اشکال ورزش روزانه شرکت بکنید. ورزش شادی داشته باشید!



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.