بهترین روغن سرخ کردنی

شما برای سرخ کردن کامل غذاها به یک روغن سرخ کردنی خوب نیاز دارید. آیا می‌دانستید که همه‌ی روغن‌ها برای سرخ کردن مناسب نیستند. این مقاله را بخوانید تا با بهترین روغن‌های سرخ کردنی آشنا شوید.
سه‌شنبه، 25 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین روغن سرخ کردنی
بهترین روغن سرخ کردنی

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

شما برای سرخ کردن کامل غذاها به یک روغن سرخ کردنی خوب نیاز دارید. آیا می‌دانستید که همه‌ی روغن‌ها برای سرخ کردن مناسب نیستند. این مقاله را بخوانید تا با بهترین روغن‌های سرخ کردنی آشنا شوید.
اگر چه از روغن‌های مختلفی می‌توان برای آشپزی استفاده کرد ولی، همه‌ی آن‌ها برای سرخ کردن مناسب نیستند. بهترین روغن سرخ کردنی روغنی است که نقطه دود بالایی داشته باشد. هنگام سرخ کردن مواد غذایی مانند گوشت یا گوشت مرغ استفاده از روغنی با نقطه‌ی دود بالا مطلوب است زیرا، به سرعت آن را می‌پزد و رطوبت گوشت را حفظ می‌کند.
روغن‌ها به طور کلی دو دسته هستند – روغن تصفیه شده و روغن تصفیه نشده. روغن‌های تصفیه شده با استفاده از فرآیند گرما استخراج می‌شوند به طوری که می‌توانند دماهای بالا را تحمل کنند و همچنین نقطه‌ی دود بالایی دارند. روغن‌های تصفیه شده بهترین روغن‌ها هستند و برای سرخ کردن مناسب می‌باشند. روغن‌های تصفیه نشده با استفاده از فرآیند سرما استخراج می‌شوند و نسبت به روغن‌های تصفیه شد نقطه‌ی دود پایین‌تری دارند. برخی از روغن‌های تصفیه نشده مشهور عبارتند از روغن زیتون ، روغن بادام ، روغن کاج و غیره. این روغن‌ها به خاطر نقطه دود پایین خود برای سرخ کردن مناسب نیستند و در فهرست بهترین روغن‌های سرخ کردن جایی ندارند. از آن‌ها بیشتر برای تهیه‌ی سالاد و افزودن طعم به غذاها استفاده می‌شود.
بهترین روغن برای سرخ کردن ماهی
بهترین روغن برای سرخ کردن ماهی چیست؟ جواب روغن بادام زمینی ، روغن کانولا و روغن خردل است. همه‌ی این روغن‌ها نقطه دود بالایی دارند که باعث می‌شود گوشت ماهی ترد و داخل آن آبدار باشد. برای کسانی که گوشت ماهی و چیپس دوست دارند، در اینجا نکاتی برای درست کردن لذیذترین ماهی سرخ شده ارائه شده است. قبل از سرخ کردن دمای روغن را باید به طور مناسب تنظیم کنید. افراد زیادی این مسئله را نادیده می‌گیرند که منجر به تر یا خشک شدن بیش از حد ماهی می‌شود. برای بررسی اینکه روغن به قدر کافی داغ است یا خیر، کافیست یک قطعه پیاز یا جعفری به آن اضافه کنید. اگر رنگ آن به قهوه‌ای طلایی تغییر پیدا کند روغن آماده است. همچنین، قبل از سرخ کردن نصف قاشق چایخوری نمک دریایی به روغن اضافه کنید تا پاشیدن روغن جلوگیری کنید. به علاوه به یاد داشته باشید که با توجه به اندازه‌ی ماهی تابه‌ای که از آن استفاده می‌کنید دو یا سه قطعه ماهی را همزمان سرخ کنید. این بدان خاطر است که اگر بیش از حد ماهی اضافه کنید دمای روغن افت می‌کند. از روغن گلرنگ یا روغن ذرت نیز می‌توانید استفاده کنید زیرا، بدون طعم هستند و همچنین می‌توان آن‌ها را تا دمای زیاد گرم کرد. از مصرف روغن زیتون یا روغن آرگان اجتناب کنید زیرا، اگر چه آن‌ها بسیار سالم هستند ولی، نقطه‌ی دود پایینی دارند و به خاطر طعم آن‌ها ممکن است طعم ماهی تغییر کند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که روغن اضافی ناپایدار است و ممکن است باعث سوختن ماهی شود. پس، به مقدار نیاز از روغن استفاده کنید. همچنین، همیشه سعی کنید ماهی را قبل از مصرف داخل حوله‌ی کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن را جذب کند.
بهترین روغن برای سرخ کردن سیب زمینی
همه از یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده به همراه ساندویچ مورد علاقه‌ی خود لذت می‌برند. بهترین روغن برای سرخ کردن سیب زمینی روغنی است که نقطه‌ی دود بالایی دارد و در دمای کمتر از 400 درجه فارنهایت تجزیه نمی‌شود. به این ترتیب بهترین روغن برای سرخ کردن سیب زمینی روغن بادام زمینی و روغن کانولاست. برای تهیه سیب زمینی‌هایی ترد و خوشمزه می‌توانید آن‌ها را به این صورت سرخ کنید. مقداری کمی از سیب زمینی‌ها را تا زمانی که تقریباً نیمه شفاف شوند سرخ کنید و سپس، به سرعت آن‌ها را بردارید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها جذب شود. کل سیب زمینی ها را به همین صورت سرخ کنید. حالا سیب زمینی‌ها را داخل روغن داغ غوطه ور کنید و دوباره سرخ کنید. این روش اگر چه زیاد سالم نیست ولی، با استفاده از آن می‌توانید سیب زمینی‌هایی تهیه کنید که بیرون آن‌ها ترد و داخل آن‌ها نرم خواهد بود.
همانطور که مشاهده کردید، بهترین روغن‌های سرخ کردنی روغن‌هایی هستند که نقطه دود بالایی دارند و طعم متمایز یا قوی ندارند و تقریباً بدون طعم هستند. روغن بادام زمینی ، روغن دانه‌ی انگور ، روغن گلرنگ و روغن آفتابگردان جزء بهترین روغن‌های سرخ کردنی محسوب می‌شوند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.