چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید

آنها می‌گویند که لزوماً منجر به اختراع و ابداع می‌شوند و کنترل عمومی این را ثابت می‌کند. به جای داشتن چند کنترل برای وسایل چند گانه، یک کنترل این کار را انجام می‌دهد. آیا شگفت زده می‌شوید در مورد که چگونه این کار را انجام می‌دهد؟
چهارشنبه، 23 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید
  چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون



 

آنها می‌گویند که لزوماً منجر به اختراع و ابداع می‌شوند و کنترل عمومی این را ثابت می‌کند. به جای داشتن چند کنترل برای وسایل چند گانه، یک کنترل این کار را انجام می‌دهد. آیا شگفت زده می‌شوید در مورد که چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

آیا می‌دانستید؟

اولین کنترل عمومی در سال 1985 توسط فیلیپس تحت برندی به نام ماگناوکس معرفی شد.
کنترل جهانی، ریموتی است که می‌تواند تمام وسایل دیجیتال شما را کنترل کند. این کنترل‌ها برنامه ریزی شده‌اند تا وسایل مختلفی مثل ضبط و پخش دی وی دی، تلویزیون، ضبط و پخش موسیقی و غیره را راه اندازی کنند. این کنترل‌ها به روش مشابه کنترل‌های معمولی کار می‌کنند و تنها تفاوت‌شان این است که کنترل‌های جهانی، برنامه ریزی شده‌اند تا در سیگنال‌های متعددی عمل کنند. هم چنین این ریموت‌ها فلش مموری نیز دارند که تمام کدهای برنامه را حتی وقتی باتری تمام شده است، ذخیره می‌کند. برخی کنترل‌های عمومی ویژگی درخشش در تاریکی را نیز دارند که همیشه به شما اجازه می‌دهد حتی وقتی چراغ‌ها خاموش است از آن استفاده بکنید.

کارکرد کنترل عمومی :

این وسیله بر اساس همان اصولی که بیشتر کنترل‌ها کار می‌کنند، کار می‌کند. هر وسیله‌ای که ما در خانه از آن استفاده می‌کنیم، یک توالی کد برنامه ریزی شده و از پیش تعریف شده و گستره‌ای از فرکانس را دارد. وقتی تکمه‌ی روی کنترل فشار داده می‌شود، سیگنال مادون قرمز در گستره‌ی فرکانس ویژه و توالی سیگنالی به وسیله‌ی الکترونیکی فرستاده می‌شود. با دریافت این سیگنال، وسیله، دستورات را تفسیر می‌کند و با توجه به آن عمل می‌کند.
در برخی از کنترل‌های جهانی، تکمه‌های از پیش تعریف شده‌ای وجود دارند که به وسایل الکترونیکی مختلفی اختصاص داده شده‌اند. هر تکمه توالی ویژه‌ای از فلاش نور مادون قرمز را دارد که به عنوان توالی ولتاژ وقتی تکمه فشار داده می‌شود، فرستاده می‌شود. این ولتاژ، LED مادون قرمز را روشن خواهد کرد در نتیجه سیگنال مادون قرمزی با فرکانس ویژه می‌فرستد. وقتی تکمه را فشار می‌دهید، وسیله‌ای که شما این کنترل را برای آن استفاده می‌کنید، دریافت کننده‌ی مادون قرمز خواهد داشت که حضور سیگنال مادون قرمز را تشخیص خواهد داد. این سیگنال که به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود، حاوی اطلاعاتی در مورد وظیفه‌ای است که باید اجرا شود.
اگر شما از کنترل عمومی پیشرفته همانند کنترل‌های لمسی استفاده می‌کنید، می‌توانید کنترل خود را برای وسایل مختلفی برنامه ریزی بکنید. شما می‌توانید ریموت اصلی و ریموت عمومی را سر به سر قرار دهید و تکمه‌ی اختصاص داده شده را فشار دهید. سیگنال‌های مادون قرمز به کنترل عمومی فرستاده خواهند شد و اجازه می‌دهند که دستورات ریموت بعدی تکرار شوند.

انواع دیگر کنترل عمومی :

کنترل‌های عمومی به دو نوع طبقه بندی می‌شوند : کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده و کنترل‌های یادگیری. کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده می‌توانند تنها با برخی از وسایل لیست شده به کار روند اما کنترل‌های یادگیری می‌توانند از عملکرد هر ریموت موجود تقلید کنند. بیایید در این مقاله، نگاهی جزئی‌تر به این دو نوع بیندازیم.

کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده :

  چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید
کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده، یک حد تعریف شده‌ای از تعداد وسایلی که برای آنها کار خواهند کرد، دارند و عموماً 4 تا 12 وسیله با این ریموت می‌توانند کنترل شوند. ریموت برای کار کردن با تعدادی از برندها و وسایل انتخابی، طراحی شده است. تولید کنندگان وسایل، معمولاً کدهای کنترل خود را به مدت چند سال تغییر نمی‌دهند. یعنی این که شما می‌توانید تلویزیون قدیمی خود را با هر نوع کنترل

عمومی جدید، راه اندازی و اجرا کنید.

در مواردی که می‌خواهید وسایل اضافی را به کنترل خود اضافه بکنید، مجبور خواهید شد ابتدا مد ریموت خود را به مد برنامه ریزی شده تغییر دهید. حال شما باید کد تنظیمات وسیله را با نگاه کردن به جدول کد وارد کنید که همراه با ریموت، فراهم شده است. بیش از یک کد برای تولید کننده‌ی شما موجود خواهد بود. هر کدام از این کدها را امتحان کنید و وارد کنید تا این که یکی از کدها باعث کار کردن وسیله شود.
این وسایل با این که خیلی محبوب هستند اما اشکالاتی نیز دارند. این ریموت‌ها فقط می‌توانند تعدادی از وظایف اصلی و ساده‌ی وسایل مرتبط با آن را، راه اندازی و اجرا کنند. برای مثال، آن فقط می‌تواند کانال‌ها را عوض کند، صدا و قدرت تلویزیون را تغییر دهد. اشکال دیگر، محدودیت تعداد وسایلی است که فرد می‌تواند با استفاده از ریموت، راه اندازی و اجرا کند.

کنترل‌های یادگیری :

  چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید
این کنترل‌ها نه تنها برای کار با تعدادی از وسایل الکترونیکی محبوب، از پیش برنامه ریزی شده‌اند بلکه قابلیت یادگیری کدهای جدید از کنترل‌های اصلی را نیز دارند. کنترل‌های یادگیری، عملکرد و وظیفه‌ی کنترل اصلی را با یادگیری سیگنال‌های آنها، تکرار می‌کنند. گیج کننده به نظر می‌رسد، مگر نه؟ اگر شما آخرین تلویزیون را از تولید کننده‌ی مشهوری خریده‌اید اما تمایل ندارید از کنترل اصلی آن به طور جداگانه استفاده بکنید، می‌توانید کاری کنید که کنترل یادگیری عمومی شما، سیگنال‌ها را از این کنترل والد/ مدرس یاد بگیرد. برای انجام این کار، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کنترل یادگیری را در مد برنامه ریزی شده قرار دهید و تکمه‌ی مربوطه را روی کنترل مدرس فشار دهید. چند ثانیه صبر کنید؛ کنترل عمومی شما تمام ویژگی‌ها و مشخصه‌ها را از کنترل اخیر شما یاد می‌گیرد. به خاطر این قابلیت یادگیری، این کنترل‌ها به عنوان کنترل‌های چند برند شناخته می‌شوند. اشکال اصلی این ریموت‌ها، قیمت آنها است. این ریموت‌ها قیمت بالایی دارند و گران‌تر از کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده هستند.

کنترل‌های با قابلیت وای فای :

تازه‌ترین انواع کنترل‌های عمومی در این مورد، کنترل‌های با قابلیت وای فای هستند. این کنترل‌ها به شبکه‌ی کابلی شما وصل می‌شوند و آخرین اطلاعات را در مورد نمایش روی تلویزیون با استفاده از شبکه‌ی وای فای شما دریافت می‌کنند. تمام این اطلاعات روی صفحه‌ی LCD کنترل شما نمایش داده می‌شوند.

کنترل‌های با صفحه لمسی LCD :

  چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید
همان طور که از نامشان پیداست، این کنترل‌ها، ریموت‌های با قابلیت صفحه لمسی هستند. تکمه‌های مجازی همراه با تکمه‌های واقعی روی کنترل عمومی شما تعبیه شده‌اند که می‌توانند برای تعویض بین وسایل به کار روند.

کنترل‌های فرکانس رادیو :

  چه چیزی باید در مورد کنترل‌های عمومی بدانید
بر خلاف اشعه‌های مادون قرمز، امواج فرکانس رادیویی می‌توانند از دیوارها نفوذ کنند و قادر به راه اندازی و اجرا از مسافت‌های دور هستند. یعنی این که اگر شما در اتاق خواب کار می‌کنید، می‌توانید تلویزیون خود را که در اتاق نشیمن قرار دارد با استفاده از ریموت فرکانس رادیویی راه اندازی و اجرا کنید و فاصله‌ی بین اتاق‌ها در گستره‌ی کاری ریموت تعبیه شده است.
کنترل‌های عمومی ویژگی‌های خیلی زیادی همانند ترکیب کنترل‌ها، صفحه لمسی، درخشش در تاریکی و غیره را دارند که این ویژگی وقتی وسایل چند گانه را راه اندازی می‌کنید، یک ویژگی واقعی است. اما وقتی شما می‌خواهید یکی را بخرید به دقت تمام این ویژگی‌ها را چک کنید. نیازهای خود را قبل از این که کنترل‌های یادگیری گران قیمت را بخرید ارزیابی بکنید. اگر ریموتی می‌خواهید که تمام وظایف اصلی و اساسی وسایل را راه اندازی و اجرا کند، پس کنترل‌های از پیش برنامه ریزی شده بهترین انتخاب هستند. کنترل‌های یادگیری در صورتی ارزش پول گران قیمت را دارند که شما بخواهید از بیشتر ویژگی‌های تعبیه شده در کنترل‌های یادگیری استفاده بکنید وگرنه ارزش ندارند.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.