هر نوع از مو به چه مراقبتهایی نیاز دارد

موهای بلند اگر در وضعیت خوبی باشند بسیار عالی به نظر می‌رسند، براق، سالم و جوان. وضعیت خوب، کلید اصلی زیبایی موهای بلند است خصوصا اگر شما موهای موج دار و یا مجعد را سشوار بکشید تا صاف شوند و
سه‌شنبه، 17 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
هر نوع از مو به چه مراقبتهایی نیاز دارد
هر نوع از مو به چه مراقبتهایی نیاز دارد

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

موی بلند

موهای بلند اگر در وضعیت خوبی باشند بسیار عالی به نظر می‌رسند، براق، سالم و جوان. وضعیت خوب، کلید اصلی زیبایی موهای بلند است خصوصا اگر شما موهای موج دار و یا مجعد را سشوار بکشید تا صاف شوند و یا از اتوی مو برای نرم و براق شدن آنها استفاده کنید. هر بار که موهای خود را می‌شویید از نرم کننده استفاده کنید. میتوانید برای تغییر مدل موهایتان گاهی کمی از موهایتان رابه یک سمت بزنید و به جای فرق وسط، فرق راست یا چپ باز کنید.

اندازه متوسط

مدل موی باب، یک مدل کوتاهی کلاسیک است. این مدل برای تمام انواع موها و اندازه ها مناسب است و به تمام شکلهای صورت می‌آید و برای سنین مختلف مناسب است. شما می‌توانید از مدل های لایه لایه استفاده کنید. لایه های ظریف میتواند نوک موها را حالت دهد تا شکلی گرد به مدل موها ببخشد. بیشتر لایه لایه کردن می‌تواند به مدل موی باب حالتی کاملا متفاوت دهد، جلوی موها را هم می‌تواند یک چتری بلند بگذارید. برای این که موهایی که به این اندازه هستند شکل خود را داشته باشند باید آنها را حالت دهید. فراموش نکنید که حتما از نرم کننده هم استفاده کنید.

موهای کوتاه

موهای کوتاه این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد که تجربه های جدیدی داشته باشید، شما میتوانید هر بار که نزد آرایشگر میروید مدل های مختلف را امتحان کنید. رنگهای متفاوت را تجربه کنید. هایلایتهای جدید نیز میتواند به مدل موی شما حالت زنده‌ای ببخشد. موهای نازک را بهتر است کوتاه نگه داشت چرا که موهای کوتاه را میتوان راحت‌تر و سریع‌تر با استفاده از محصولات مختلف و تکنیکهای مدل دهی، حجم داد. (موس‌های سبک وزن و کرم های حالت دهنده نسبت به واکس یا ژل مو انتخاب های بهتری هستند). فراموش نکنید که سشوار شما تنها برای خشک کردن موهایتان نیست شما میتوانید با استفاده از آن و با کمک برس گرد به موهایتان حالت داده و حجم ببخشید.

نازک

موهای نازک را می‌توانید با استفاده از یک مدل کوتاهی مناسب و محصولات سبک وزن مناسب، حجم بدهید. تنها به دلیل نازک بودن موهایتان استفاده از نرم کننده ها را به تاخیر نیندازید چرا که در این صورت فرصت نرم و صاف شدن موهایتان را از دست میدهید. از نرم کننده‌ها در انتهای موها استفاده کنید. در زمان استحمام اطمینان حاصل کنید که تمام شامپوها و مواد نرم کننده از روی موهای شما شسته و پاک شده اند. برای حجم دادن به مو از محصولاتی مثل موس و اسپری های حجم دهنده استفاده کنید.

ضخامت متوسط

شما بسیار خوش شانس هستید که موهایتان ضخامتی عادی دارد، نه کلفت هستند و نه نازک. نوع موهای شما بهترین نوع است آنها را میتوان به راحتی مدل و حالت داد. وقتی کوتاهش می‌کنید شکل خوبی دارد و حالت دادن به آن زمان زیادی نمیگیرد، این بدین معناست که برای سشوار کردن آنها زمان کمتری صرف میشود. برای اینکه موهایتان بسیار براق و درخشنده شوند میتوانید از سه روش استفاده کنید:
حالت دهی؛ استفاده از اتوی مو را محدود کنید اما تمام طول موها را سشوار کنید تا پوشش مو صاف و نرم شود.
مراقبت؛ از یک شامپو و نرم کننده ی براق کننده استفاده کنید.
محصولات مناسب مو؛ بین دفعات شستشو از اسپری های براق کننده و یا تقویت کننده استفاده کنید.

کلفت

بسیاری از خانوم‌ها آرزو دارند که موهای کلفت‌تری داشته باشند اما اگر موهای شما کلفت باشد حتماً میدانید که مدل دادن و مراقبت از این نوع موها، کار دشواری است. برای تحت کنترل درآوردن وضعیت، استفاده از مدل کوتاهی مویی که مناسب این نوع مو باشد بسیار کمک کننده است. استفاده از مدل کوتاهی موی لایه لایه (لایرز) میتواند شکل بهتر و جالب‌تری به موهای شما بدهد. و موهای انبوه شما را کمی سبک‌تر کند. زمانی که موهای ضخیم شما شروع به خشک‌تر شدن کردند، شما می‌توانید از یک شامپوی مرطوب کننده و یا یک نرم کننده‌ی غنی استفاده کنید. زمانی که موهایتان را با سشوار خشک می‌کنید آنها را با حوصله شانه بکشید و برای حالت دادن به آنها از اسپری مو استفاده کنید. اسپری‌های جدید دیگر مثل چسب نیستند. آنها پوششی از رطوبت را روی موهای شما قرار میدهند تا بتوانید آنها را آن گونه که دوست میدارید حالت دهید.

صاف

شما ممکن است فکر کنید موهای صاف را نمی‌توان به هیچ مدلی درست کرد. اما موهای صاف اگر سالم و درخشان باشند همیشه حالتی زیبا و لخت خواهند داشت. اگر می‌خواهید شکل موهایتان تغییر کند جلوی موها را چتری کنید، میتوانید اندازه و وزن موهایتان را تغییر دهید. فرق راست یا چپ باز کردن نیز می‌تواند زیبا و شیک به نظر برسد. دم اسبی کردن موها نیز همواره زیبایی خود را دارد. می‌توانید در بستن موها هم تجربیات مختلفی داشته باشید، موها را میتوانید دو گوشی کنید یا دم اسبی را بالا یا پایین و یا در کنار سر ببندید.

موج دار

این نوع مو شاید شما را کمی دچار مشکل کند، موهای شما نه مجعد است و نه صاف؛ بسیار خوب است که موهایتان حجم دارد اما مرتب کردن و حالت دادن به آن دشوار است. زیبایی موهای شما بستگی به میزان تلاش شما برای حالت دهی و میزان زمانی که صرف آن می‌کنید دارد. اگر موهای موج دار را با کرم حالت دهنده و سرم مو حالت بدهید درخشان و براق خواهند شد. در این صورت موها موج های خود را حفظ خواهند کرد اما دیگر حالت درهم و به هم ریخته نخواهند داشت. یا میتوانید موهایتان را با سشوار صاف کرده و سپس حالت دهید. این کار قدری وقت و انرژی خواهد برد اما پس از آن قادر خواهید بود موهایتان را به راحتی حالت دهید و موها حالت خود را مدت بیشتری حفظ میکنند چون حالتی که براشینگ به موها میدهد تا چند روز باقی می‌ماند.

فرفری

داشتن موهای مجعد دو انتخاب را در اختیار شما قرار میدهد، شما میتوانید آنها را در همان حالت طبیعی خود نگه دارید و یا با سشوار کشیدن فرها را از بین ببرید و آنها را نرم و صاف کنید. موهای مجعد رطوبت را جذب میکنند. (به همین خاطر است که در باران فر آنها بیشتر می‌شود) بنابراین از نرم کننده‌ها و شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید تا جلوی فرخوردن آنها را بگیرید. برای حالت دادن به آنها از کرم و سرم مو استفاده کنید تا موهایتان فرهایی مرتب داشته باشند. (نرم کننده‌های بعد از استحمام نیز مناسب هستند) بهتر است موهای مجعد را بلند نگه دارید. اندازه آنها بهتر است تا سر شانه یا بلندتر باشد. کوتاه کردن موهای مجعد به شکل لایه لایه مناسب‌تر است. اینگونه شکل موهایتان حالت مثلثی پیدا نمیکند.

چرب

کنار آمدن با موهای چرب میتواند کمی چالش برانگیز باشد اما با استفاده از مجموعه‌ای از تکنیک‌ها میتوانید به راحتی آنها را مدیریت کنید. از یک شامپوی سبک که برای موهای چرب فرمول بندی شده باشد استفاده کنید. استفاده از نرم کننده ها را فراموش نکنید، اگر میترسید که نرم کننده باعث سنگین شدن موهایتان شود قبل از استفاده آن را رقیق کنید سپس از آن در انتهای موهایتان استفاده کنید. زمانی که میخواهید موهایتان را سشوار کنید از گرمای کم تا متوسط استفاده کنید و سعی کنید سر سشوار را از پوست سرتان دور نگه دارید. برای حالت دادن به موهایتان از اسپری و یا موس استفاده کنید.

عادی

نگهداری از این نوع موها کار راحتی است، بر سلامت و درخشنده شدن موها تمرکز کنید. موها را کمتر شامپو بزنید. از تقویت کننده های مو استفاده کنید. سعی کنید استفاده از سشوار و اتوی مو را محدود کنید و نکاتی که در قسمت روش زندگی مطرح می‌شود را انجام دهید تا به زودی موهایی بسیار زیبا و رویایی داشته باشید.

خشک

شما برای مراقبت از موهای خشک خود باید از مقدار زیادی مرطوب کننده و محصولات تغذیه کننده ی مو استفاده کنید: شامپوهای حاوی کرم، نرم کننده های مناسب، نرم کننده های بعد از استحمام، و کرم های حالت دهنده. موهایتان را تنها به خاطر حالت دادن به آنها نشویید، هر وقت میخواستید دوباره به موهای خود حالت بدهید از اسپری آب و یا اسپری های حالت دهنده استفاده کنید. هر چند وقت یک بار از نرم کننده های قوی استفاده کنید، برای اینکه نرم کننده به طور مساوی در موها پخش شود از شانه‌ای با دندانه های فاصله دار استفاده کنید، از وسط موها شروع کنید و تا آخر را شانه بکشید و درهم رفتگی ها را از هم باز کنید. یک ترفند برای مرتب کردن سریع موهای خشک و درهم، نرم کردن انها با کرم دست است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.