امام حسین(ع) شهید فرهنگ، پیشرو انسانیت

این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و دست نوشته‌های علامه جعفری(ره) در دهه‌های محرم و با موضوع قیام خونین نینوا می‌باشد که جمع‌آوری شده است.
دوشنبه، 8 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
امام حسین(ع) شهید فرهنگ، پیشرو انسانیت
امام حسین(ع) شهید فرهنگ، پیشرو انسانیت



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: امام حسین(ع) شهید فرهنگ، پیشرو انسانیت
زبان: فارسی
قطع: وزیری
تیراژ: 2000
نویسنده: (علامه) محمد تقی جعفری (ره)
ناشر: موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره)
محل چاپ: قم
سال چاپ: 1380
نوبت چاپ: اوّل
تعداد صفحات: 627 صفحه

معرفی کتاب:

این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و دست نوشته‌های علامه جعفری(ره) در دهه‌های محرم و با موضوع قیام خونین نینوا می‌باشد که جمع‌آوری شده است.
کتاب در دو قسمت آمده است. قسمت اول آن دست‌نوشت‌های استاد بوده که در بیست و سه بخش جمع‌آوری شده است. موضوع‌های آن عبارتند از:
بخش اول - (حکمت عالیه خداوند، امام حسین(ع)، شهید فرهنگ پیشرو انسانیت)
بخش دوم - (شهادت چیست؟ سه راه اساسی برای نجات بشریت از پوچی و اثبات و اعلان عظمت الهی حیات، نمونه‌ای از عظمت‌های حیات آدمی)
بخش سوم - (آگاهی هر چه بیشتر از اصول کلی و ثابت و قضایای جزیی و معتبر، اصول و قوانین درجه دوم، برخورداری از دریافت طعم واقعی ارزش‌های والای انسانی)
بخش چهارم - (نمونه‌هایی از دو نوع نگرش درباره حوادث تاریخی، اصول کلی ارزش و ضد ارزش، ارزش‌ها و ضد ارزش‌های خصوصی، نژادی، اقلیمی، فرهنگی خاص و رویدادهای شخصی)
بخش پنجم - (اگر حیات انسانی به طور صحیح شناخته نشود و به هدف اعلای خود توجیه نگردد)
بخش ششم - (حیات انسانی و کرامت و شرافت ذاتی آن از دیدگاه حقوق جهانی بشر در اسلام)بخش هفتم - حیات چیست که دفاع از شرف و حیثیت آن، از اصول اساسی اسلام بوده و غیره...
قسمت دوم: سخنرانی های علامه جعفری (زندگی و مرگ، وسیله و هدف، قانون حسینی، جاذبه‌های حسینی، سعادت حسینی، شب حسینی، نعمت شناسی حسینی، علم حسینی، کرامت و فلسفه حسینی، راز و نیاز حسینی، شهادت حسینی، عظمت حسینی، شکوفایی حسینی، شکیبایی در مصیبت‌ها، صبر در برابر لذت‌ها، جهاد حسینی و...)
در پایان کتاب نیز یکی از اشعار مورد علاقه استاد جعفری نوشته شده است. همچنین آیات قرآنی با ذکر شماره صفحه و آیه و فهرست روایت ها و فهرست اَعلام طبق حروف الفبا ذکر شده است. همچنین فهرست منبع‌های کتاب نیز در پایان کتاب آمده که این فهرست نیز به ترتیب حروف الفباست.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما