روغن مریم گلی برای مو

روغن مریم گلی به پیشگیری از شوره سر کمک می‌کند و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و از این طریق مانع از ریزش مو می‌شود. دیگر موارد استفاده و مزایای درمانی مانند ترویج آرامش، تنظیم قاعدگی، و همچنین بعنوان یک داروی
جمعه، 12 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن مریم گلی برای مو
روغن مریم گلی برای مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

روغن مریم گلی به پیشگیری از شوره سر کمک می‌کند و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و از این طریق مانع از ریزش مو می‌شود. دیگر موارد استفاده و مزایای درمانی مانند ترویج آرامش، تنظیم قاعدگی، و همچنین بعنوان یک داروی ضد افسردگی عمل می‌کند.
روغن مریم گلی از برگ و جوانه‌های گیاه مریم گلی با تقطیر بخار به دست می‌آید. برای قرن‌ها بسیاری از بیماری‌ها با استفاده از این روغن درمان شده‌اند و درمان می‌شوند. اساسا از آن به عنوان یک پاک کننده چشمی، برای استریل چشم‌ها، بهبود دید و جلوگیری از از دست دادن بینایی به علت افزایش سن استفاده می‌شود. همراه با بوی شیرین آن، تنوع در اسانس باعث عزت نفس و اعتماد به نفس می‌شود. این روغن باعث کاهش افسردگی و مشکلات مربوط به استرس می‌شود. این روغن، اگر با روغن چوب و روغن یاس، مخلوط شود می‌تواند به درمان ناتوانی جنسی کمک کند. مخلوط کردن آن با اسانس اسطوخودوس، باعث کاهش احساس اضطراب و افسردگی می‌شود.
استفاده از روغن مریم گلی
ثابت شده است که این روغن باعث افزایش رشد مو می‌شود. با جذب این روغن موهای کثیف تازه می‌شود. و باعث جلوگیری در ریزش مو، و باعث ترویج رشد مو و تقویت مو و درخشش مو می‌شود. این روغن باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از آفتاب سوختگی می‌شود. درباره استفاده از روغن در شیوه زندگی روزمره خود بدانید، این مقاله را بخوانید تا استفاده از این روغن در آروماتراپی، جلوگیری از ریزش مو و برخی از راه حل‌های خانگی برای درمان مو را بدانید. این روغن همچنین با روغنهای اسانس دیگر مانند ایلانگ ایلانگ، یاسمن، بابونه و غیره ترکیب می‌شود. برای نتایج مفیدتر، در اینجا لیستی از این روغن‌های ضروری که به خوبی با روغن ترکیب می‌شود ذکر شده است.
برای موهای فرسوده
3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مریم گلی
1 قاشق غذاخوری روغن یاسمن
5-6 قطره روغن ایلانگ ایلانگ
روغن نارگیل را ذوب کنید و تمام روغن‌های دیگر را به آن اضافه کنید. آنرا بر روی موها بمالید و 30 دقیقه با یک حوله گرم موها را بپوشانید و پس از آن موها را شستشو دهید.
برای شوره سر
5 قطره روغن لیمو
3 قاشق غذاخوری روغن مریم گلی
3 قاشق سوپ خوری روغن ماندارین
تمام مواد را مخلوط کرده و روی حرارت آن را گرم کنید. پوست سر را با این مخلوط ماساژ دهید و سپس با حوله موها را بپوشانید بعد از آن موها را شستشو دهید.
اگر روغن مریم گلی را با روغن ججوبه مخلوط می‌کنید، آن را به ریشه‌های مو خو بمالید. این باعث رشد سریع مو می‌شود. 4-5 قطره مخلوط را به پوست خود اضافه کنید و بعد پوست سر را ماساژ دهید. که ریشه‌های مو را تحریک می‌کند و می‌تواند رشد موهای جدید را باعث شود. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند. این روغن باعث رشد، تقویت و پاک کردن فولیکول‌های مو می‌شود همچنین روغن اضافی تولید شده توسط پوست سر را که می‌تواند منجر به جوش‌های دردناک شود. کاهش می‌دهد.
برخی از مزایای روغن مریم گلی
گیاه مریم گلی، با خواص جوان کننده آن در آروماتراپی استفاده می‌شود. اما چگونه گیاه در آروماتراپی استفاده می‌شود؟ آروماتراپی یک فرایند مراقبت بهداشتی ملایم است که برای تعادل و افزایش سلامت بدن، ذهن، روح و احساسات شما استفاده می‌شود. عطر و طعم قوی آن و خواص آرام بخش این روغن در بهبود سلامت کمک می‌کند.
این روغن در درمان عصبانیت، ترس، بی حسی، افسردگی و ضعف موثر است.
این روغن باعث آرامش، می‌شود و باعث می‌شود افکار و احساسات پراکنده از ذهن شما دور شود و می‌تواند به شما کمک کند که از شرایط غیر قابل کنترل بیرون بیایید.
روغن ضد التهاب، ضد باکتری و ضد اسپاسمیک است. که باعث خواب خوب شب می‌شود. درد عضلات و گلودرد را کاهش دهد. بزرگترین مزیت آن برای زنان این است که به ایجاد انگیزه در کار کمک می‌کند.
اما این روغن اثرات سوء هیپنوتیزم را بر ذهن و احساسات ایجاد می‌کند، و باعث ایجاد حالت های بسیار آرام و صلح آمیز می‌شود. بنابراین، با توجه به نگرانی‌های جدی بهداشتی با پزشک مشورت کنید. در صورت بارداری یا شیردهی از مصرف این گیاه اجتناب کنید زیرا ممکن است اثرات نامطلوب داشته باشد. این یک گیاه آرامبخش است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.