باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم

روده انسان محل زیست باکتری های مفید و باکتری های مضر است که هر دو نوع آنها بر فرآیند هضم به ترتیب اثر مثبت و منفی می گذارند. در این مقاله نوعی از باکتری های مفید که یک پروبیوتیک سالم و مفید نیز هست به شما معرفی می شود.
دوشنبه، 21 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم
یکی از انواع پروبیوتیک های سالم، باکتری های کوآگولانس می باشند
 
چکیده :
داشتن یک روده سالم به انسان کمک می کند که زندگی راحتی داشته باشد زیرا بخش مهمی از فرآیند هضم در روده صورت می گیرد. روده انسان محل زیست باکتری های مفید و باکتری های مضر است که هر دو نوع آنها بر فرآیند هضم به ترتیب اثر مثبت و منفی می گذارند. در این مقاله نوعی از باکتری های مفید که یک پروبیوتیک سالم و مفید نیز هست به نام باکتری کوآگولانس به شما معرفی می شود. فواید این نوع از باکتری و غذاهایی که این باکتری در آنها یافت می شود و نیز دیگر فوایدی که در باکتری کوآگولانس وجود دارد در این مقاله بیان شده است.


تعداد کلمات : 1012 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
باکتری های کوآگولانس: یک پروبیوتیک سالم
 
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی

باکتری کوآگولانس یک باکتری سالمِ مفید است که به ارتقاء سلامت دستگاه هاضمه کمک می کند، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد، سیستم ایمنی سلامت را تقویت می کند، جذب مواد مغذی را در بدن نرمال سازی می کند و به حالت متعادل و طبیعی می رساند، و به متعادل سازی فلورای روده کمک می کند. باکتری کوآگولانس مانند باکتری لاکتو باسیل در دستگاه گوارش، اسید لاکتیک تولید می کند. اسید لاکتیک بسیار مفید است زیرا به رشد باکتری های سالم کمک می کند در عین حال از رشد باکتری های مضر جلوگیری می کند. باکتری کوآگولانس در غذاهای تخمیر شده قابل دست یابی است غذا هایی مانند کیمچی یا کامبوچا و در برخی مکمل های پروبیوتیک نیز وجود دارد و قابل دست یابی است.

سلامت روده متعادل
یک مجموعه اِکو سیستم از باکتری ها و آنزیم ها در درون روده شما وجود دارند و زندگی می کنند. انتخاب صحیح انواعی از پروبیوتیک ها به کِشت و رشد باکتری های مفید کمک خواهد کرد و بالانس پایدار و قابل تحملی را بوجود می آورد که سلامت کلی را تقویت می کند. باکتری کوآگولانس بوسیله تولید کردن اسید لاکتیک در سیستم گوارش، به روده کمک می کند. اسید لاکتیک به تنظیم میزان سالمی از سطوح PH کمک می کند تا یک تعادل و بالانسی را در محیط زندگی باکتری ها ایجاد کنند و از رشد باکتری های بد و مضر جلوگیری کنند.
باکتری کوآگولانس غیر از اینکه یک دستگاه گوارش سالم را رشد می دهد و ارتقاء می بخشد و نیز علاوه بر اینکه یک محیط متعادل درون روده برای باکتری های مفید ایجاد می کند، چندین مزیت و فایده ای فراتر از این موارد را ارائه می کند.
سیستم ایمنی سالم
یک اجتماع قوی و نیرومند از باکتری ها در روده، به بالا بردن سلامت سیستم ایمنی کمک می کند. باکتری کوآگولانس بر واکنش سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و این اثر گذاری را با آماده سازی عمومی و تقویت کردن کلیِ همه پروبیوتیک های سالم و مفید انجام می دهد. علاوه بر این، یک تحقیق گزارش کرده است که برخی از انواع باکتری کوآگولانس، واکنش سلولیِ T را افزایش می دهند تا به این ترتیب سلامت سیستم ایمنی را تقویت کنند و افزایش دهند.

سلامت گوارش
اختلال و بی نظمی در گوارش می تواند باعث بوجود آمدن اسهال، گاز های معده، نفخ، سوزش و دیگر مشکلاتی که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی انسان اثر می گذارند، شود. چندین تحقیق علمی و پرسش و پاسخ های علمی طراحی و ساخته شده اند تا تعیین کنند که آیا باکتری کوآگولانس بر فرآیند آماده سازی و تهیه غذا برای باکتری های مفید تاثیر گذار است یا نه. در یک آزمایش بالینی رندمی کنترل شده و دو سویه کور، باکتری کوآگولانس به آرام کردن و از بین بردن نفخ و احساس ناخوشی که بوسیله ناراحتی و بیماری گوارشی ایجاد شده بود، کمک کرد. به همین ترتیب به نظر می رسد باکتری کوآگولانس گاز معده را کم می کند و ناراحتی های شکمی را در دیگر افراد بالغ که سالم هستند، کاهش می دهد.

دیگر فایده های سلامت و تندرستی
باکتری کوآگولانس غیر از اینکه یک دستگاه گوارش سالم را رشد می دهد و ارتقاء می بخشد و نیز علاوه بر اینکه یک محیط متعادل درون روده برای باکتری های مفید ایجاد می کند، چندین مزیت و فایده ای فراتر از این موارد را ارائه می کند. باکتری کوآگولانس یک پروبیوتیک است که می تواند فلورای واژینال و سلامت نرمال مهبل و واژینال را تقویت و حمایت کند. باکتری کوآگولانس همچنین باعث جذب مواد مغذی طبیعی می شود. بیش از 20% از مردمی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند دچارِ اسهالِ مربوط به مصرف آنتی بیوتیک می شوند و این نوع اسهال را تجربه می کنند؛ تحقیق نشان می دهد که باکتری کوآگولانس می تواند یا ممکن است یک درمان موثر باشد.

 

بیشتر بدانید :  دلایل لزوم استفاده از پروبیوتیک


تاریخچة باکتری کوآگولانس
از آنجایی که شناسایی و تحقیقات اولیه در مورد این باکتری در سال 1915 توسط محققین و پژوهشگرانی در ایستگاه آزمایشگاه کشاورزی آیووا انجام گرفته است، برخی سردرگمی هایی درباره اینکه باکتری کوآگولانس باید متعلق به کدام نوع خاص و کدام گونة بخصوص باشد، وجود داشته است. سال ها، این باکتری را به غلط و به طور نادرست لاکتوباسیلوس اسپوروژنس می نامیدند. این سردرگمی و این اشتباه گرفتن از این جا ناشی شده بود که این حقیقت وجود دارد که این باکتری ها اسید لاکتیک تولید می کنند، و در گذشته این باور وجود داشت که تنها و تنها باکتری لاکتوباسیلوس می تواند اسید لاکتیک تولید کند بنا براین فکر می کردند که این نوع از باکتری هم باید باکتری لاکتوباسیلوس باشد.

غذا های تخمیر شده و مخمری مانند ماست، کفیر، کلم رنده شده و آب پز شده با سرکه، و کامبوچا همه و همه یک منبع و یک منشأ برای باکتری کوآگولانس به حساب می آیند. اگر شما به طور مرتب و منظم غذا های سرشار و غنی از پروبیوتیک را نمی خورید، یک مکملِ پروبیوتیکِ با کیفیت بالا می تواند یک جریان ثابتی از پروبیوتیک های مفید و سودمند را به شما عرضه کند. مرکز بهبود جهانی، یک استاندارد صنعتی جدید با فلوراتکس تنظیم کرده است، یک مجموعه جامع و فراگیر که مخلوطی از 23 پروتئین بهداشتی پرورش دهندة پروبیوتیک، از جمله باکتری کوآگولانس می باشد. فلوراتکس همچنین پری بیوتیک ها را برای تغذیه و حمایت از رشد پروبیوتیک ها، فراهم می کند.

 

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.