طرز تهیه غذای محلی خورش شش انداز گیلانی

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و کمی نمک بزنید. به مدت یک ربع صبر کنید، بعد آنها را به شکل مکعب‌های کوچک برش بزنید. در تابه‌ای روغن بریزید و روی حرارت بگذارید.
دوشنبه، 29 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه غذای محلی خورش شش انداز گیلانی
طرز تهیه غذای محلی خورش شش انداز گیلانی

 طرز تهیه غذای محلی خورش شش انداز گیلانی برای 4 نفر


مواد لازم غذای محلی خورش شش انداز گیلانی

مواد اصلی
گردو آسیاب شده ۱۵۰ گرم
بادمجان ۶-۷ عدد
آب مرغ ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
رب انار ۲ قاشق سوپ خوری
گلپر و نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم
شکر (درصورت تمایل) کمی

طرز تهیه
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۱۸۰ دقیقه

1-- پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیاز را در روغن خوب سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شود.
2- گردوی آسیاب‌شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید. وقتی گردوها رنگشان تغییر کرد، نوبت افزودن آب مرغ است. یک پیمانه هم آب اضافه کنید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید.
3- بادمجان‌ها را پوست بگیرید و کمی نمک بزنید. به مدت یک ربع صبر کنید، بعد آنها را به شکل مکعب‌های کوچک برش بزنید. در تابه‌ای روغن بریزید و روی حرارت بگذارید.
4- بادمجان‌های مکعبی را در روغن داغ سرخ کنید. دقت کنید بادمجان‌ها نباید خیلی سرخ و تیره‌رنگ شوند. بعد از این‌که بادمجان‌ها را تفت دادید آنها را از روغن بیرون بیاورید و کناری بگذارید.
5- وقتی گردو به روغن افتاد، رب انار را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حل شود. حالا می‌توانید بادمجان‌ها را اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه تا یک ربع صبر کنید تا بادمجان‌ها بپزند. در آخر کار نمک و گلپر و در صورت تمایل شکر را هم اضافه کنید و بعد از جا افتادن خورش آن را در ظرف مورد نظر بکشید و با کته سرو کنید.
 
سایر نکات

اگر دوست دارید خورش‌تان شیرین باشد مقدار شکری را که در مرحله آخر می ریزید بیشتر کنید، اما اصل این خورش گیلانی ترش‌مزه است.

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.