روش نگهداری از مبلمان چرمی

در این مطلب شما را با روش‌های نگهداری از مبلمان چرمی در مقابل آسیب‌های احتمالی آشنا خواهیم کرد.
يکشنبه، 19 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش نگهداری از مبلمان چرمی

روش نگهداری از مبلمان چرمی

نگهداری از مبلمان چرمی در مقابل گرد و غبار

به مرور زمان گرد و غبار روی هم انباشته شده، مبل‌های شما را کثیف و کهنه نشان خواهد داد. برای رفع این مشکل به سادگی از یک پارچه نخی خشک و یا یک حوله آشپزخانه نرم برای پاک کردن هرگونه گرد و غبار از روی مبلمان استفاده کنید.


تعمیر مبلمان چرمی در مقابل خرابی

برای نگهداری از مبلمان چرمی در مقابل خرابی‌هایی مانند پارگی، در این صورت می‌توان با استفاده از یک تکه پارچه ضخیم و با کمک چسب مخصوص پلاستیک، لبه‌های پارگی را بهم وصل کنید. اگر فقط لبه‌ها را بدون پارچه بهم بچسبانید، احتمالا در آن قسمت مبل، فرو رفتگی ایجاد خواهد شد. اما قرار دادن لایه‌ی جدید زیر چرم، آن را صاف نگه می‌دارد.


آفتاب، دشمن اصلی مبل‌های چرمی

هرگز مبل‌های چرم خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. برای استفاده از مبل چرمی در محیط بیرون نیز سعی کنید همیشه نوعی سایه بان متناسب با سایز مبلمانتان فراهم کنید.

روش نگهداری از مبلمان چرمی

نحوه نظافت مبلمان چرمی

برای جمع آوری آشغال‌های ریز از درز و شکاف‌های مبل‌ها می‌توانید برس نرم جاروبرقی را به جارو وصل کرده و به آرامی تمام سطح مبل را جارو نمایید. اگر کوسن‌های مبل از آن جدا می‌شوند، پس بهتر است آن‌ها را از روی مبل برداشته و سپس جارو کنید. فضای بین کوسن‌ها و زیر آن‌ها را فراموش نکنید.


نگهداری از مبلمان چرمی در مقابل حرارت

حرارت می‌تواند باعث ترک دار شدن، بد شکل شدن و حتی سوختگی مبلمان چرمی شود. حرارت ناشی از وسایل گرمایشی یکی از عوامل نابود کننده مبلمان چرم است؛ بنابراین همیشه فاصله بین مبلمان چرم با شومینه را رعایت کنید.


مایعات، عامل خرابی مبل چرمی

مایعات از جمله آب دشمن اصلی انواع چرم است و مقدار زیاد آب می‌تواند به مبل یا صندلی چرمی آسیب جدی وارد کند. اگر اجازه دهید مبل چرمی خیس شود یا خیس بماند، به سرعت خراب شده و تغییر رنگ می‌دهد.


پیشگیری از خراشیدگی در هنگام نظافت مبل چرمی

برای نگهداری از مبلمان چرمی در برابر خراشیدگی، بهتر است از یک دستمال نرم برای تمیز کردن آن استفاده نمایید. در صورت بروز خراشیدگی نیز می‌توانید از تکنیک‌هایی نظیر سنباده کشی و پوشاندن آن‌ استفاده کنید. از آنجایی که خراشیدگی به سادگی روی مبلمان چرم ایجاد می‌شود می‌توانید پد‌هایی در نقاط مناسب قرار دهید تا به پارچه مبل آسیب نرسد.

روش نگهداری از مبلمان چرمی

مواظبت از مبلمان چرمی از تغییر رنگ

اگر مبل چرمی خانه، کهنه شده و کمرنگ شده است بهتر است هر ۶ یا ۱۲ ماه از اسپری براق کننده استفاده کنید تا رنگ و درخشش آن مجددا بازگردد. البته نباید از یاد برد استفاده مکرر از اسپری چرم هم به آن آسیب وارد می‌کند، بنابراین هر ٦ یا ١٢ماه کافی است.


از بین بردن لکه‌های رنگی از روی مبلمان چرمی

برای از بین بردن لکه‌های رنگی از روی مبل چرمی، ابتدا لکه مبل را با دستمال کاغذی خشک تمیز کنید. سپس روی آن نقطه کمی نمک خوراکی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپاشید. نمک، مایع را جذب کرده و لکه تیره را از روی سطح چرم تمیز می‌کند. سپس نمک را تمیز کرده و با استفاده از یک پارچه مرطوب، باقی‌مانده آن را تمیز کنید.


منبع : سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.