دیجیتال مارکتینگ و سئو چگونه باعث مشهور شدن استارت آپ های جدید شده است؟

چطور جوان های خلاق با راه اندازی یک استارت آپ کوچک و با استفاده از تکنیک های جدید دیجیتال مارکتینگ به میلیاردر های امروزی تبدیل شدند؟
پنجشنبه، 23 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
دیجیتال مارکتینگ و سئو چگونه باعث مشهور شدن استارت آپ های جدید شده است؟
امروز همه کسب و کار ها از استارت آپ های تازه تاسیس تا برند های پرطرفدار، کم و بیش از روش های جدید و پیشرفته دیجیتال مارکتینگ برای جذب مخاطب استفاده میکنند.

جوانی باهوش که در آرزوی داشتن یک کمپانی بزرگ شخصا مشغول کار بر روی ایده های خود میشود، تبلیغات آنلاین خدمات خود را با راه اندازی یک وب سایت وردپرسی ساده و صفحه اینستاگرام شروع میکند و با کمترین هزینه برای جذب مخاطبانی که درفضای مجازی مشغول وبگردی هستند تلاش میکند.

استارت آپ جدیدی که با یک گروه کوچک و سرمایه ای اندک ولی ایده های جدید شروع به کار میکند نیز برای بازاریابی و برندینگ از ساختن وب سایت و اپلیکیشن کاربردی شروع میکند و با روش هایی مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایر تکنیک های دیجیتال مارکتینگ تلاش میکند تا بتواند نام تجاری خود را به شهرت برساند.

اما جالب تر از همه اینجاست که حتی برندهای پرطرفداری که سال ها از روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی ، بیلبورد ها و تبلیغات در روزنامه ها برای برندینگ و توسعه کسب و کار خود استفاده میکرده اند، اکنون به تبلیغات اینترنتی روی آورده و از پتانسیل های فروان فضای مجازی غافل نمانده اند.
 
درواقع همه کسب و کار ها و فعالان حوزه های تجاری و صنعتی برای جذب مشتری و کسب درآمد از تکنیک های مختلف دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند. کما اینکه اگر از این موقعیت بدرستی بهره برداری نکنند دیر یا زود محکوم به شکست هستند!

اما در این بین نکات مهمی که وجود دارد لازم است بیشتر مورد توجه قرار بگیرند:
 
اول اینکه بازاریابی از طریق فضای وب به یکی دو روش محدود نمیشود و تکنیک های بسیار متنوع و متفاوتی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. دوم اینکه استفاده حرفه ای از این تکنیک ها نیازمند تخصص، دانش و مهارت بالاست. و سومین نکته این است که بطور مداوم روش ها و تکنیک های جدید برای تبلیغات آنلاین ایجاد میشود و معمولا زمان میبرد تا بازاریابان با روش جدید آشنا شوند و همچنین نحوه استفاده از روش های قبلی هم نیازمند تکنیک های جدیدتر است زیرا فضای وب بطور کلی یک فضا براساس تکنولوژی های جدید و هر روز درحال رشد و توسعه است.

بنابراین اینکه ما بتوانیم از همه روش های دیجیتال مارکتینگ جدید بطور حرفه ای استفاده کنیم قطعا نیازمند استخدام افراد متخصص برای مدل های مختلف بازاریابی اینترنتی و همکاری با چندین شرکت مشاور و مجری تبلیغات آنلاین است.

البته تمامی روش ها نقاط مشترکی را نیز دارند که اگر ما با این موارد آشنایی داشته باشیم بهتر میتوانیم از این عرصه های مختلف برای برندینگ استفاده کنیم.
 

تولید محتوا

خلاقیت در طراحی و تولید محتوا در تمامی عرصه های بازاریابی و تبلیغات حرف اول را میزند.

عباس فلسفین کارشناس دیجیتال مارکتینگ و SEO و مدیر شرکت ویرلن میگوید: اگر میخواهید صدای خودتان را به گوش مخاطبان خود برسانید و آنها را به سمت خود جذب کنید و اگر میخواهید لوگوی برند شما را افراد بیشتری بشناسند و نام تجاری شما برای مخاطبانتان مورد اعتماد باشد باید در تولید محتوا خلاق باشید.
 

انتشار محتوا

مدیر شرکت ویرلن در این مورد افزود : عرصه های بسیاری برای پخش و انتشار محتوای تبلیغاتی شما وجود دارد اما پلتفرم های آنلاین برای انتشار محتوا سریع، تاثیرگذار، هدفمند و البته کم هزینه تر هستند و به همین دلیل است که برای هر کسب و کاری جذاب است که بتواند از فضای آنلاین به بهترین نحو استفاده تبلیغاتی کند.
 

برترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین

هر وب سایت یا اپلیکیشنی که مورد توجه کاربران آنلاین باشد یک پلتفرم عالی برای تبلیغات آنلاین شماست.
 

گوگل

Google  به عنوان بزرگترین موتورجستجوی دنیا که بطور میانگین، روزانه ۳ بار مورد استفاده همه مردم دنیا قرار میگیرد، اولین و برترین پلتفرم تبلیغات آنلاین محسوب میشود. به همین دلیل است که هر کسب و کار کوچک و بزرگی برای حضور در رتبه های اول تا سوم نتایج جستجوی گوگل تلاش میکند.

بهینه سازی و سئو سایت SEO برای رتبه اول نتایج ارگانیک و تبلیغات در Google Ads یا SEM برای رتبه اول نتایج تبلیغاتی جستجوی گوگل، دومدل بسیار موثر و پرطرفدار هستند که به عنوان هدفمند ترین و به صرفه ترین روش های دیجیتال مارکتینگ شناخته میشوند.
 
دیجیتال مارکتینگ و سئو چگونه باعث مشهور شدن استارت آپ های جدید شده است؟ 
 

شبکه های اجتماعی

فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب مورد استفاده تبلیغاتی همه شرکت های بزرگ و کوچک در تمام دنیا هستند. البته متاسفانه سیستم تبلیغات کلیکی این شبکه های اجتماعی در ایران قابل استفاده نیست. ضمنا همانطور که میدانید در ایران تنها اینستاگرام برای استفاده کاربران آزاد است و فیسبوک و یوتیوب فیلتر شده اند.

اغلب کسب و کار ها با تولید محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام برای تاثیر گذاری بیشتر و جذب مخاطبان خود در این شبکه ها فعالیت میکند.

همچنین تلگرام، واتس اپ، توییتر، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی پتانسیل های قابل توجهی را در اختیار بازاریابان قرار داده اند.
 

وب سایت های خبری پربازدید

میتوان گفت که در سال های اخیر دیگر کسی روزنامه نمی خرد که این از تیراژ بسیار پایین روزنامه ها مشخص است و در این عصر آنلاین همه ما عادت کرده ایم که اخبار جدید را در وب سایت های خبری معتبر دنبال کنیم. بنابراین قطعا انواع روش های تبلیغات گرافیکی و متنی در قالب تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان و با مدل محاسبه ماهیانه یا کلیکی جزو برترین روش های بازاریابی آنلاین شناخته میشود.

مدیر شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلن در این مورد میگوید : جدید ترین مدل تبلیغات و بازاریابی در سایت های خبری پربازدید انتشار محتوای تاثیرگذار در قالب خبر است که با نام رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری معروف است که علاوه بر تاثیر بسیار عالی که از نظر برندینگ دارد به عنوان یک تکنیک جدید برای سئوی سایت مورد استفاده متخصصان بازاریابی و سئوکارن قرار میگیرد.

 البته این تکنیک نسبت سایر روش های تبلیغات در سایت های پربازدید به صرفه تر است و بازدهی بیشتری دارد اما هنوز بسیاری از کسب و کار ها با نحوه بهره برداری از آن آشنا نیستند!

دیجیتال مارکتینگ و سئو چگونه باعث مشهور شدن استارت آپ های جدید شده است؟
 
سایر پلتفرم های تاثیرگذار و پرطرفدار برای دیجیتال مارکتینگ:
+ پلتفرم های ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل انبوه و هدفمند مانند میل چیمپ.

+ اپ استور های اندروید و IOS که برای تبلیغات اپلیکیشن ها و بازی ها بسیار مهم هستند.

+ سیستم های ارسال پوش نوتیفیکیشن در موبایل و مرورگر های دسکتاپ.

+ برنامه ها و بازی های موبایلی پرطرفدارد.

+ سایت های پربازدید در زمینه های متنوع مانند فروم ها ، سایت های نمایش کلیپ و ویدئو مانند آپارات ، سایت های دانلود و همنیطور بلاگ ها که هرکدام به نحوی مخاطبان بسیاری را جذب کرده اند.

+ وب سایت های تخفیف مانند نت برگ و فروشگاه های خرده فروشی معروف مانند دیجیکالا که برای فروش محصولات شما عالی عمل میکنند.
 
خلاصه هرجایی که کابران آنلاین زیادی حضور دارند میتواند یک پلتفرم عالی برای بازاریابی و تبلیغات هدفمند و موثر باشد.
 
مهمترین عوامل موثر بر بازاریابی و تبلیغات اینترنتی:
+ همکاری با طراحان و نویسندگان خلاق که قدرت و تخصص تولید محتوای تاثیرگذار را دارند.

+ تولید محتوای هدفمند، مرتبط و آموزشی همراه با تبلیغات کمرنگ و یا غیر مستقیم. این محتوا میتواند یک متن خبری، تصویر گرافیکی، ویدئو یا موشن گرافیک و یا مقاله ای آموزشی باشد، یا حتی میتواند یکی از کلیپ های خنده دار و کمدی مانند سوریلند باشد.

+ هدفگیری درست مخاطبان و ارسال پیام و محتوا به مخاطبان خاص که میتوانند مشتری شما باشند و در ادامه ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد مخطبان خاص.

+ انتخاب بهترین پلتفرم ها برای پخش محتوا با کمترین هزینه و بالاترین تاثیرگذاری.

+ همکاری با اینفلوئنسر ها و صاحبان رسانه های آنلاین پرطرفدار

+ استفاده از خدمات حرفه ای شرکت های دیجیتال مارکتینگ که قدرت بالایی در انتشار کمپین های تبلیغاتی دارند.
 
همه میدانیم که مهمترین چیزی که میتواند باعث موفقیت و توسعه کسب و کار شما شود و درواقع نام تجاری کسب و کار شما را به یک برند مشهور و پرطرفدار مانند اپل یا بنز تبدیل کند همانا کیفیت بالای محصولات و خدمات شماست. و طبق روال سابق توصیه مشتریان شما به دوستانشان و تشویق آنها به استفاده از خدمات و محصولات برند شما بهترین نوع تبلیغات است.

بنابراین توصیه میکنیم قبل از سرمایه گذاری در هر نوع از تبلیغات آنلاین، ابتدا برای تولید باکیفیت ترین کالا و ارائه خدمات بدون نقص تلاش کنید و همیشه برای مشتریان خود بهترین ها را بخواهید و به مخاطبان خود احترام بگذارید.
 
درنهایت اگر میخواهید با جدید ترین روش ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و سئو که در این مقاله ذکر شد بیشتر آشنا شوید به وب سایت ویرلن www.virlan.co مراجعه کنید.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.