نحوه خواندن نماز جوادالائمه برای طلب حاجت

در این مطلب با نحوه خواندن نماز جوادالائمه برای گرفتن حاجت آشنا می شوید.
دوشنبه، 16 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه خواندن نماز جوادالائمه برای طلب حاجت
به تحقیق و کوشش بخش نماز و عترت پرتال فرهنگی راسخون برای برآورده شدن حاجات در امور دنیوی سفارشات بسیاری به خواندن نماز امام جواد علیه السلام شده است و  بزرگان و فضلا گفته اند که در نیت نماز بگویید نماز امام جواد علیه السلام می خوانم به این امید که ایشان جواب من را به خاطر بابایشان امام رضا علیه السلام بدهند.

و غیر ممکن است که با خواندن این نماز حاجتی برآورده نگردد. ان‌شاءالله

زمان خواندن نماز جواد الائمه (ع):

گرفتن حاجت از خداوند عالم و ائمه اطهار(ع) آداب و رسومی دارد که انسان با رعایت آن ها زودتر به مقصود خود می رسد. گر چه آدمی در هر زمان و در هر مکانی خالق خویش را بخواند، می شنود، ولی خود خداوند متعال، برای رسیدن بندگان به خواسته خویش، راه ها و وسائلی را قرار داده است که از طریق همین وسائل زودتر به مقصود خواهد رسید.

برای گرفتن حاجت از ائمه اطهار (ع) راه هایی وجود دارد که از طریق خود آن بزرگواران بیان شده است؛ یکی از راههای بسیار مجرب در برآورده شدن حاجات، خواندن نماز جواد الائمه در وقت گرفتاری‌هاست. خواندن نماز امام جواد زمان خاصی ندارد هر وقت بخواهید می‌توانید بخوانید، اما بهتر است نیمه شب با اشک چشم خوانده شود که راه وصول و عشق در دل شکسته و اشک چشم است .
 
ز اشک من چه می‌دانی گرانی‌های دردم را؟
ز طوفان شبنمی دیدی ز دریا گوهری دیدی


نماز جواد الائمه علیه السلام یکی از نماز‌های توصیه شده در کتب دینی برای برآورده شدن حاجات به ویژه رفع حاجات دنیوی، دور کردن بلا و گرفتاری‌ها است.

امام نهم شیعیان حضرت امام محمد تقی (ع) در سال ۱۹۵ هجری در مدینه ولادت یافتند. ایشان هنگام وفات پدر گرامی شان حضرت رضا (ع)، ۸ ساله بودند و پس از شهادت جانگداز آن حضرت، در اواخر ماه صفر، مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (ع) انتقال یافت.

عمر ایشان بسیار کوتاه و دوران امامت ایشان ۱۷ سال به طول انجامید. حضرت جواد (ع) در سن ۲۵ سالگی در آخر ماه ذیقعده سال ۲۲۰ هجری به شهادت رسیده و قبر مطهرش در کاظمین است.


نحوه خواندن نماز جواد الائمه

نماز امام جواد (ع) دو رکعت است که در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید هفتاد مرتبه خوانده میشود. سید بن طاووس در جمال الاسبوع برای هریک از ائمه علیهم السلام نمازی با دعا ذکر نمودهاست. دعای بعد از قرئت نماز جواد الائمه به شرح زیر میباشد:

اللَّهُمَّ رَبَّ الْأَرْوَاحِ الْفَانِیَةِ وَ الْأَجْسَادِ الْبَالِیَةِ
اى خداى آفریننده روحهایى که از جهان فانى رفته و بدنهاى کهنه پوسیده شده

أَسْأَلُکَ بِطَاعَةِ الْأَرْوَاحِ الرَّاجِعَةِ إِلَى أَجْسَادِهَا (أَحِبَّائِهَا)
درخواست مى‏ کنم به طاعت روحهایى که به امر تو به بدن باز مى ‏گردند

وَ بِطَاعَةِ الْأَجْسَادِ الْمُلْتَئِمَةِ بِعُرُوقِهَا وَ بِکَلِمَتِکَ النَّافِذَةِ بَیْنَهُمْ‏
و به طاعت بدنهایى که پس از تفرق با عروق و اعضاء همه ملتئم و مجموع مى‏گردند و به امر نافذ تو میان آنها

وَ أَخْذِکَ الْحَقَّ مِنْهُمْ وَ الْخَلاَئِقُ بَیْنَ یَدَیْکَ یَنْتَظِرُونَ فَصْلَ قَضَائِکَ‏
و به آن حقى که تو از همه باز خواهى گرفت در حالى که خلایق در پیشگاه حضور تو منتظر حکم تو

وَ یَرْجُونَ رَحْمَتَکَ وَ یَخَافُونَ عِقَابَکَ‏
و امیدوار رحمت تو و ترسان از عقاب تواند

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
درود فرست بر محمد و آل محمد

وَ اجْعَلِ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی‏
و نور در چشم من و یقین و ایمان در قلب من

وَ ذِکْرَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ عَلَى لِسَانِی وَ عَمَلاً صَالِحاً فَارْزُقْنِی‏
و ذکر دائم خود را به شب و روز بر زبان من جارى کن و عمل صالح روزى من گردان

نحوه خواندن نماز جوادالائمه برای طلب حاجت

موقع خواندن نماز جواد الائمه (ع) برای رفع حاجت

گرفتن حاجت از خداوند عالم و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) آداب و رسومی دارد که انسان با رعایت آن‌ها زودتر به مقصود خود می‌رسد. گر چه آدمی در هر زمان و در هر مکانی خالق خویش را بخواند، می‌شنود، ولی خود خداوند متعال، برای رسیدن بندگان به خواسته خویش، راه‌ها و وسائلی را قرار داده است که از طریق همین وسائل زودتر به مقصود خواهد رسید.

برای گرفتن حاجت از ائمه اطهار(علیهم‌السلام) راه‌هایی وجود دارد که از طریق خود آن بزرگواران بیان شده است؛ یکی از راههای بسیار مجرب در برآورده شدن حاجات، خواندن نماز جواد الائمه در وقت گرفتاریها ست.

زمان و ساعت خواندن نماز امام جواد (ع)،زمان خاصی نیست و هر وقت خوانده شود ثواب دارد، اما بهتر است نیمه شب و با اشک چشم خوانده شود.


نماز جواد الائمه (ع) برای شفای بیماران

در روایات دینی آمده است که برای شفای هر مریضی دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جواد الائمه (ع) خوانده شود و بعداً یکصد و چهل و شش مرتبه بگوید:

ما شاءَاللهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوّهَ اِلاّ بِالله

چنانچه این نماز در ساعتی که منسوب به آ‌ن حضرت است خوانده شود، بسیار مفید و ساعت آن را از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص داده‌اند که بسیار مورد استجابت است.


نماز استجابت دعا مخصوص امام جواد (ع)

از دیگر راههای توسل و برآورن شدن حاجات، رفع بلا و گرفتاری ها خواندن نماز توسل به امام جواد علیه الاسلام است که به طریق زیر خوانده میشود.

دو رکعت نماز حاجت و توسل به امام جواد (ع) می خوانیم. در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر خوانده میشود و در رکعت دوم سوره حمد و سوره کوثر را قرائت میکنیم. در قنوت سه مرتبه آیه امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء را می خوانیم و بعد از اینکه سلام نماز را گفتیم به سجده می رویم و با تضرع و خشوع 9 مرتبه گفته میشود (یا جواد الائمه ادرکنی)


طریقه دیگر نماز توسل به امام جواد (ع)

دو رکعت نماز به نیت نماز حاجت و توسل به امام جواد (ع) می خوانیم. در رکعت اول سوره های حمد و قدر و در رکعت دوم سوره های حمد و اخلاص خوانده میشود. بعد از نماز تسبیحات حضرت فاطمه زهرا را بخوانید و بعد از آن ذکر صلوات، استغفار و لا حول و لا قوة الا بالله گفته میشود.


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.