چگونه کار تعمیرکاری رایانه را شروع کنیم

اگر خود را متخصص در امور مربوط به رایانه می‌دانید، ممکن است بخواهید کار تعمیر و نگهداری کامپیوتر را به عنوان یک شغل برای خودتان استارت بزنید. اما قبل از این شروع، برای برخی از نکات و توصیه‌های مهم، این مقاله را دنبال کنید، که در انجام این کار برای شما مفید خواهد بود.
يکشنبه، 7 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
چگونه کار تعمیرکاری رایانه را شروع کنیم
چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از شروع شغل تعمیرکاری کامپیوتر، در نظر بگیرید. شما باید قیمت مناسبی را برای خدمات خود تعیین کنید. زمان پول است و شما احتمالاً بر حسب ساعت مطالبه هزینه خواهید کرد. شما باید با تصمیم گیری در مورد فروش خدمات خود به مشاغل یا به افراد خصوصی، مشتری خود را شناسایی کنید. در مرحله بعد باید یک موقعیت کاملاً مناسب پیدا کنید تا بتوانید در یک بخش خاص از بازار تخصص داشته باشید. همچنین ممکن است شما مجبور شوید تصمیم بگیرید که از شغل روزانه خود خارج شوید تا بتوانید تمام وقت این شغل خود را اداره کنید. اگر هیچ پیشینه‌ای در زمینه امور مالی ندارید، حتی ممکن است برای ثبت معاملات خود یک حسابدار استخدام کنید.
 
اگر در رابطه با موارد ذکر شده به تعمق واداشته شده‌اید و تصمیم گیری کرده‌اید، به خوبی در راه تبدیل شدن به یک تاجر هستید. با این وجود، برای ایجاد موفقیت آمیز و راه اندازی یک شغل تعمیرکاری کامپیوتر، شما به رعایت سایر جزئیات مهم دیگر نیز نیاز خواهید داشت. در زیر چند نکته آورده شده است که می‌توانند در انجام این کار به شما کمک کنند.
 

نکاتی درباره شروع شغل تعمیرکاری کامپیوتر

1- حرفه خود را به خوبی به بازار عرضه کنید
برای برقراری یک پایه خوب مبتنی بر مشتری، باید تجارت خود را به خوبی بازاریابی کنید. این کار را می‌توان با ارسال نامه‌ یا توزیع آگهی‌ها انجام داد. همچنین می‌توانید این کار را از طریق اینترنت، از طریق SEO (بهینه سازی موتور جستجو)، یا با ارسال ایمیل انجام دهید.
 
2- مهارت فنی خود را برجسته کنید
اعتبار فنی تکنسین‌هایی که در زیر دست شما کار می‌کنند را برجسته کنید تا مشتری اطمینان داشته باشد که 'فن آوری‌ها می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. همچنین اطمینان حاصل کنید که مهارت‌های فنی آنها به روز است. شما باید کارگران خود را به خوبی آموزش دهید، و همچنین آنها را به دریافت گواهینامه‌هایی مانند CompTIA A + ترغیب کنید. قبل از مصاحبه با داوطلبین برای شغلی در سازمان خود، از آنها بخواهید که فرم درخواستی را پر کنند که در آن لازم است آنها مهارت‌های فنی مربوطه خود را لیست کنند، تا بدانید که برای ارزیابی مهارت‌های فنی آنها چه سؤالاتی را از آنها بپرسید.
 
3- کارکنانی را با مهارت روابط عمومی خوب به کار گیرید
در یک کار تعمیر کامپیوتر، تعامل مستقیمی بین کارمندان و مشتریان وجود خواهد داشت. اگر افرادی که در زیر دست شما کار می‌کنند بتوانند ارتباط خوبی با مشتری خود برقرار کنند، این به طور چشمگیری به رونق کسب و کار شما کمک می‌کند. از این رو، باید سعی کنید کارمندانی را که مهارت‌های اجتماعی خوبی دارند، استخدام کنید و حتی آنها را آموزش دهید تا در این امر پیشرفت کنند.
 
4- اعتماد مشتری را به دست آورید
برای به دست آوردن اعتماد مشتری‌های خود، قبل از هر چیز، باید بتوانید یک کار تعمیری خوب و شفاف را انجام دهید. در بسیاری از رایانه‌ها شماره تأمین اجتماعی کاربر، شماره کارتهای اعتباری و سایر اطلاعات حساس و خصوصی به صورت ذخیره شده در آنها وجود دارد. این وظیفه شماست که به آنها اطمینان دهید که داده‌های آنها نزد شما با رعایت امانت داری حفظ خواهد شد.
 
5- کار از خانه
می توانید تجارت خود را از خانه انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید از گاراژ خود به عنوان دفتر کار به اضافه محل کار استفاده کنید. این به شما در صرفه جویی در پول کمک می‌کند، زیرا دیگر نیازی به اجاره محل کار ندارید. در رابطه با فضای کاری مورد نیاز، تنها چیزی که برای شروع کار نیاز دارید، تعداد کمی رایانه رومیزی است و برخی کابینت‌ها یا قفسه‌ها برای ذخیره کلیه ابزارها و وسایل مورد نیاز برای کار تعمیراتیتان.
 
6- هزینه و قیمت گذاری کارهای تشخیصی
برای تست سخت افزار و نرم افزار رایانه مشتری، می‌توانید هزینه تشخیصی را مطالبه کنید. به عنوان یک عمل با حسن نیت، اگر قادر به تشخیص مشکل نبودید، می‌توانید هزینه تشخیص را بازپرداخت کنید. بعد از مشخص شدن مشکل، می‌توانید یک تخمین کتبی ارائه دهید، تا شما و مشتریتان بتوانید درمورد هزینه نهایی توافق کنید.
 
7- تعمیر از طریق اینترنت
اگر مشکل صرفاً مربوط به نرم افزار است، می‌توانید رایانه مشتری خود را با دسترسی از راه دور از طریق اینترنت تعمیر کنید. این امر می‌تواند با اتصال آنلاین به رایانه مشتری و کنترل آن از راه دور حاصل شود، در حالی که مشتری تعمیر آن از طریق شما را تماشا می‌کند.
 
8- تسهیلات تعمیری را در محل ارائه دهید
می‌توانید یک سرویس تعمیر کامپیوتر در محل ارائه دهید. احتمالاً این امر به ارتقاء شغل شما کمک می‌کند، زیرا بسیاری از افراد سرویس تعمیر رایانه‌ای که در خانه به آنها ارائه شود را ترجیح می‌دهند به جای آنکه سیستم‌ها را قطع کنند و رایانه‌های خود را به تعمیرگاه شما بیاورند.
 
9- یک نمایندگی بگیرید
شما با امثال Best Buy's Geek Squad و شرکت های بزرگی مانند RadioShack و CompUSA رقابت خواهید کرد. با این وجود، شما نسبت به این فروشگاه‌های ملی مزیت خواهید داشت، زیرا در سطح محلی متمرکز خواهید شد. برخی از مشاغل مستقر شده، خدمات تعمیر و نگهداری رایانه خود را به شرکت‌های محلی بیرون سپاری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما نمایندگی فروش کالاها و خدماتشان را می دهند. بازاریابی، هنگام کار در زیر چتر یک نام تجاری معتبر و شناخته شده بسیار آسان تر می‌شود. این‌ها روش‌های خوبی برای شروع تجارت است، زیرا بازاریابی، هنگام کار در زیر چتر یک نام تجاری معتبر و شناخته شده بسیار آسان تر می‌شود. از جمله شرکت‌های خوبی که نمایندگی می‌دهند Fast-teks و  Computer Troubleshootersهستند. همچنین می توانید قطعات رایانه‌ای را از یک خرده فروش آنلاین مانند Newegg یا یک سایت حراج مانند eBay خریداری کنید.
 
10- تبدیل به یک دکترِ داده شوید
یکی از اتفاقات رایج در دنیای رایانه‌های شخصی خرابی هارد دیسک است. مردم معمولاً یک تن از داده های مهم خود را، بدون فکر در باره ذخیره آنها در دو جا یا در نظر گرفتن پشتیبان گیری از آن‌ها، روی رایانه‌های خود ذخیره می‌کنند، تا زمانی که دستگاه ذخیره سازی از کار می‌افتد. بنابراین، شما می‌توانید یک محافظ درایو یا یک پزشک داده باشید که می‌تواند داده‌های مشتری را هنگام خرابی دیسک سخت بازیابی کند.
 
بنابراین، می‌توانید با در نظر گرفتن تمام نکات مهم ذکر شده در این مقاله، کار خود را در زمینه تعمیر کامپیوتر آغاز کنید. اگر همه کارت‌ها را به درستی بازی کردید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید شغل خود را با موفقیت اداره کنید.
 
منبع: Mukul Deshpande
 


نرم افزار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.