آشنایی با نحوه ارسال لوکیشن

شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که یکی از اقوام یا دوستانتان از شهر و استانی دیگر به شهر محل سکونت شما سفر کرده باشد و تمایل پیدا کند تا برای ملاقات به دیدارتان بیاید. در این شرایط یکی از سخت‌ترین مراحلی که باید طی شود این است که دوستتان در آن شهر غریب باید آدرس خانه شما را پیدا کند!
شنبه، 11 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نحوه ارسال لوکیشن

ارسال لوکیشن در چه زمان هایی کاربرد دارد؟

لوکیشن یا همان موقعیت مکانی شما، در واقع نقطه ای با طول و عرض جغرافیایی مشخص است که دارای مختصات منحصر به فرد است.

این نقطه مشخص را لوکیشن می گویند و شما با قرار دادن موقعیت مکانی خود، می توانید دیگران را از محل یا مکانی که در آن قرار دارید، آگاه سازید.

در واقع می توان گفت ارسال لوکیشن، یک مورد محافظتی و امنیتی است که به کاربران کمک می کند، یکدیگر را پیدا کنند.

به طور مثال شما اگر فرد سالخورده یا بیماری دارید، که در حال حاضر نمی دانید او کجاست می توانید از این امکان استفاده کنید.

یا اینکه فرزندی دارید که نگران حضور او در بعضی از مکان ها هستید، می توانید از او بخواهید تا با ارسال موقعیت مکانی خود، نگرانی شما را رفع کند.
 

چگونه در تلگرام لوکیشن خود را ارسال کنیم؟

همان طور که گفتیم، تلگرام از قابلیت ارسال یا اشتراک گذاری موقعیت مکانی پشتیبانی می‌ کند. بنابراین شما می‌ توانید از طریق این برنامه مکانی که در آن هستید را برای سایر کاربران تلگرام ارسال نمایید.

برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از طریق تلگرام نیازمند اتصال به اینترنت و فعال بودن قابلیت GPS یا Location Services دستگاه هستید.

در غیر این صورت نمی‌ توانید موقعیت مکانی خود را با سایر کاربران تلگرام اشتراک گذاری کنید.

تلگرام در بروزرسانی های خود امکان ارسال لوکیشن را برای کاربران فراهم ساخته است.
 

اما لوکیشن در تلگرام چیست؟

یکی از قابلیت هایی که در چند آپدیت اخیر برنامه تلگرام به آن اضافه شده است، قابلیت ارسال لوکیشن در تلگرام می باشد.

با استفاده از این قابلیت شما می توانید به راحتی و بدون اینکه به برنامه خاصی نیاز داشته باشید از طریق تلگرام، موقعیت خود را برای دیگران بفرستید و آن ها به سادگی شما را پیدا کنند.

این قابلیت در مواقعی که شما آدرس را بلد نیستید یا در مکانی قرار دارید که احساس می کنید گم شده اید، بسیار کاربردی می باشد.

با استفاده از ارسال موقعیت مکانی در تلگرام ، قادر خواهید بود در هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارید، موقیعت خود را برای دیگران بفرستید تا آنها بتوانند به سادگی شما را مکان یابی نمایند.
 

چگونه از گوگل مپ برای ارسال لوکیشن استفاده کنیم؟

گوگل مپ (Google Map) یکی از امکانات و قابلیت های گوگل برای پیدا کردن موقعیت مکانی افراد از طریق GPS است.

این برنامه که به طور پیش فرض روی گوشی های موبایل هوشمند نصب می شود، می تواند به شما کمک کند تا موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال کنید.
 

نحوه ارسال موقعیت مکانی با گوگل مپ

به منظور اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود یا هر مکان خاص دیگری از طریق اپلیکیشن گوگل مپ شما به آسانی می توانید با روشن کردن GPS گوشی خود و همینطور دسترسی به اینترنت، موقعیت مکانی خود را برای دیگران بفرستید.

اما موضوعی که برای بعضی از افراد ظاهرا خیلی جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد، این است که گاهی برای دیگران موقعیت مکانی یا لوکیشن فیک بفرستند.

برای این کار روش ها و راههای زیادی وجود دارد و همینطور بعضی از برنامه های پیام رسان به راحتی این امکان را برای کاربران مهیا ساخته اند. به طور مثال در واتس آپ شما می توانید از این امکان استفاده کنید.

جالب است که بدانید تلگرام در نسخه های جدید خود، قابلیت لایو لوکیشن را در اختیار کاربران قرار داده است. لایو لوکیشن (Live Location) در واقع همان اشتراک گذاری موقعیت مکانی است با کمی تفاوت در نسخه های قبلی!

کاربران تلگرام می توانند به صورت زنده و مستقیم، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این موضوع گرچه پیامدها و دردسرهای خودش را دارد، اما در بحث بیزنس و تبلیغات در تلگرام می تواند به خوبی عمل کند. شما می توانید تمام آنچه که درباره لایو لوکیشن تلگرام نیاز دارید را در ادامه همین مطلب بخوانید.
 

جمع بندی

برای فرستادن جی پی اس راههایی زیادی در سایر برنامه های کاربردی وجود دارد. استفاده از لوکیشن و امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد، در کنار قابلیت های سایر برنامه های کاربردی به خوبی یک پکیج کامل از برنامه هاست.

اما همانطور که کاربران اینترنت می دانند، این ویژگی ها در عین حال که می تواند مفید باشد، می تواند برای کاربران خود دردسر آفرین هم باشد.

پس بهتر است پیش از هر چیز و استفاده از تکنولوژی های و امکانات فضای مجازی به خوبی درباره شرایط و پیامدهای آن اطلاع پیدا کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما