چند راه آسان برای وصل خود به زمین و بازیابی احساس آرامش

آیا فشار فزاینده‌ برای "جلو ماندن" بر سلامت روانی شما تأثیر سوء دارد؟ آیا یافتن تعادل در این زندگىِ بسیار طاقت فرسا، دشوار است؟ نگران نباشید، زیرا ما یک راه حل داریم – وصل به زمین.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
چند راه آسان برای وصل خود به زمین و بازیابی احساس آرامش
گرفتار در مسابقه‌ی زندگی، شما به سختی می‌توانید متوقف شوید و گل رزی را ببویید. بیشتر اوقات، به گذشته فکر می‌کنید یا نگران آینده هستید و به سختی در زمان حال زندگی می‌کنید. آیا این را درک می کنید؟ برای این که بتوانید در لحظه زندگی کنید، باید کنترل کاملی بر احساساتتان و خودتان داشته باشید. شما باید کاملاً از افکار و اعمال خود آگاه باشید و در لحظه کنونی تمرکز کاملی کسب کنید. از جمله مؤثرترین راه‌های دستیابی به خود کنترلی، وصل شدن به زمین است. این بیش از برقراری ارتباط فیزیکی با زمین است. این در مورد یافتن آن ارتباط از دست رفته با زمین و با خود است. تکنیک‌های وصل به زمین به کسب احساس آرامش در موقعیت‌های استرس زا کمک می‌کنند، روی احساسات مثبت تمرکز می‌کنند و در جهت درست فکر می‌کنند و عمل می‌کنند. در این جا، ما چند روش عالی برای اتصال با زمین به شما ارائه می‌دهیم.
 

تماس با زمین

هدف این است که بدن خود را در تماس فیزیکی با زمین قرار دهید. هر وقت می‌توانید پابرهنه راه بروید. روی چمن، روی شن یا خاک، یا در آب. این کار انرژی اضافی ایجاد شده در بدن را به زمین تخلیه می‌کند. از استفاده از کفش‌های تخت مصنوعی خودداری کنید. آنها انتقال بار الکتریکی بین زمین و بدن را مسدود می‌کنند. از کفش‌های ساخته شده از مواد طبیعی مانند چرم استفاده کنید. حداکثر تماس پوستی با زمین را برقرار کنید. زمین را با دست‌های لخت لمس کنید و روی زمین بنشینید یا بخوابید.
 

نزدیکی با طبیعت

یک راه آسان برای وصل کردن خودتان به زمین، گذران زمان در مجاورت طبیعت، به دور از مناطق شهری آلوده‌ی برقی است. به دلیل استفاده سنگین از فناوری، ما دائما در معرض تابش الکترومغناطیسی قرار داریم و توسط برق کثیفی که بیشتر لوازم مدرن تولید می‌کنند، احاطه شده‌ایم. برای کاهش اثرات آلودگی الکتریکی، حداقل برای مدتی از این فرصت استفاده کنید تا در مجاورت طبیعت وقت بگذارید. از حومه شهر دیدن کرده و از شرکت طبیعت لذت ببرید. درختان را لمس کنید یا بغل کنید، پابرهنه بر روی خاک راه روید، اثر آرامش بخش فضای سبز اطراف را تجربه کنید و از مزایای وصل به زمین استفاده کنید. اگر از ساحل دیدن می‌کنید، بدنتان را در تماس با شن و ماسه قرار دهید. در آب غوطه‌ور شوید یا ماسه ها را لمس کنید. این یک اثر وصل به زمین در بدن دارد.
 

یوگا

یوگا هم سلامت جسمی و هم روانی را تقویت می‌کند. فهمیده شده است که برخی از وضعیت‌های یوگا اثر وصل به زمین را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال در سوخازانا ما در حالت نشسته هستیم و این باعث می‌شود تا ما با زمین ارتباط داشته باشیم. در ستو باندهانازانا یا وضعیت پل، پاها با زمین در تماس هستند، در حالی که ستون فقرات انرژی اضافی را آزاد می‌کند. ویرابهادرازانا یک و ویرابهادرازانا دو از وضعیت‌های یوگای چاکرای ریشه‌ای هستند که با تخلیه انرژی اضافی از بدن به زمین می‌توانند باعث اتصال به زمین شوند. تریکوناسانا یکی دیگر از چاکراهای ریشه‌ای است که اثر تثبیت کننده‌ای روی بدن دارد. وضعیت کوه یا همان تاداسانا باعث می‌شود که با زمین ارتباط برقرار کنیم و تأثیر آرامش بخشی بر بدن دارد.
 

نفس کشیدن

پرانایاما یک روش مؤثر برای فعال کردن چاکرای ریشه‌ای است. هنگامی که این چاکراها پایین است، ممکن است احساس انقطاع از زمین یا از دست دادن انرژی کنیم. برای تمرین پرانایاما، مکانی آرام پیدا کنید، در یک موقعیت راحت مستقر شوید و نفس عمیق بکشید. برای این که بتوانید در لحظه زندگی کنید، باید کنترل کاملی بر احساساتتان و خودتان داشته باشید. روی تنفس خود متمرکز شوید و هوای استنشاق شده را در بینی خود، در ریه‌ها، در قفس دنده‌ها، و در شکم احساس کنید و سپس به آرامی از طریق بینی خود بازدم کنید. هنگام نفس کشیدن، تصور کنید که از زمین به طرف بالای ستون فقرات خود انرژی می‌گیرید. اثر آرامشی را که در ذهن و بدن دارد، تجربه کنید.
 
تنفس حونا شامل چهار مرحله است، یعنی استنشاق، مکث، بازدم، و مکث، که با عناصر آتش، هوا، آب، و زمین در ارتباط است. این عمل با اختصاص مدت زمان خاص به هر مرحله تنفس انجام می‌شود. به عنوان مثال 3: 3: 3: 3 به معنای استنشاق 3 ثانیه و پس از آن، مکث 3 ثانیه و سپس بازدم 3 ثانیه و به دنبال آن، مکث 3 ثانیه است. توسعه مرحله استنشاق باعث افزایش عنصر آتش در بدن می‌شود، در حالی که گسترش آخرین مرحله که با عنصر زمین در ارتباط است برای دستیابی به وصل به زمین مفید خواهد بود.
 

تجسم

به طور عمیق تنفس کنید. هنگام تنفس روی ستون فقرات تمرکز کنید و احساس کنید که انرژی به بدنتان جاری می‌شود. این به فعال شدن چاکرای ریشه‌ای کمک می‌کند. تصور کنید که ریشه‌هایی از پاهای شما بیرون می‌آیند و به زمین می‌روند. تصور کنید انرژی زمین را از پاهایتان تا بالای سر به بدن خود می‌کشید. تصور کنید آن انرژی را از سر تا پاها پایین می‌آورید و تثبیت انرژی در بدن را تجربه کنید. این یکی از بهترین راه‌های وصل به زمین است و کاملاً مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
برخی ممکن است دوست داشته باشند این حالت را با تجسمات مثبت درباره خودشان ترکیب کنند. استرس‌ها و نگرانی‌های خود را که از سیستم شما بیرون می‌رود و احساسات مثبت را که به ذهن شما وارد می‌شود تصور کنید. تجسم کنید که در یک محیط آرام و راحت قرار دارید. درختان سبز، زیبایی و آرامش را در اطراف خود تصویرگری کنید. تجسماتی از این قبیل باعث می‌شود احساس آرامش و وصل به زمین کنیم.
 

مرکز یابی

با منشأ گرفتن از هنر رزمی آیکیودو ژاپنی، مرکز یابی تکنیکی است مبتنی بر تمرکز روی لحظه فعلی. از ذهن برای هدایت انرژی به مرکز بدن استفاده می‌کند. مرکز ثقل بدنی دو اینچ زیر ناف در نظر گرفته می‌شود. تمرکز روی این قسمت از بدن و تجسم جریان انرژی مثبت به سمت آن باعث می‌شود فرد احساس ثبات و وصل به زمین داشته باشد.
 
منبع: مانالی اوک - WellnessKeen


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.