لیستی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان برای سال 2018

تعدادی از برنامه‌های ضد ویروس رایگان به اندازه برنامه‌های پولی خوب هستند. این امر باعث شده تا چنین برنامه‌هایی در بازار رواج داشته باشند. بنابراین، در این جا ما هستیم تا در مورد نرم افزار برتر، که ویروس‌ها را بدون هزینه حذف می‌کند، بحث کنیم.
جمعه، 24 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
لیستی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان برای سال 2018
استفاده از اینترنت در سراسر جهان شایع شده است. بنابراین، همچنین می‌توان بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای را که توسط نرم افزارهای مخرب زیادی مورد حمله قرار گرفته‌اند، مشاهده کرد. این امر منجر به افزایش استفاده از برنامه‌های آنتی ویروس شده است که در بازار تولید و عرضه می‌شوند. با این حال، هزینه اکثر برنامه‌های آنتی ویروس بسیار زیاد است. ممکن است همیشه فرد نخواهد از آن برنامه‌ها استفاده کند. در چنین حالتی، برنامه‌های رایگان، مفید واقع می‌شوند. ما شما را از برخی از این برنامه‌ها که به طور گسترده در اینترنت در دسترس هستند آگاه می‌کنیم.
 

آنتی ویروس‌های رایگان محبوب

ذکر این نکته حائز اهمیت است که، اصطلاح "آنتی ویروس" به معنای نرم افزاری است که کامپیوترها را از هر نوع نرم افزار مخرب محافظت می‌کند. ویروس می‌تواندTrojan ، Spyware ، Keylogger ، Rootkit ، Scareware ، Adware ، Worm  و غیره باشد. بنابراین، وقتی به دنبال برنامه‌های ضد ویروس هستید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. این برنامه باید به محافظت از سیستم در مقابل ویروس، و نرم افزارهای جاسوسی بپردازد و همچنین با به روز رسانی‌های خودکار همراه باشد، به گونه ای که سیستم شما همیشه محافظت شود.
 
Microsoft Windows Defender
آنتی ویروس Microsoft Windows Defenderبرای ویندوز 8 و بالاتر ساخته شده است. اکنون MSE توسط Microsoft Windows Defender  جایگزین شده است. پیش از این،Windows Defender  به عنوان یک برنامه ضد جاسوسی برای ویندوزXP ، ویستا و 7 شناخته می‌شد. با این حال، اکنون به یک نرم افزار ضد ویروس کامل تبدیل شده و توسعه یافته است. Microsoft Windows Defender از بسیاری جهات شبیه MSE است. ویژگی‌های اصلی آن:
 
* محافظت در برابر ویروس‌ها و تهدیدات.
* محافظت مبتنی بر ابر را فراهم می‌کند.
* بازرسی شبکه
* به روزرسانی خودکار رایگان
 
مجموعه امنیت رایگان  Avira
Avira  جزو محبوب‌ترین نرم افزارهای ضد ویروس رایگان است و در سراسر جهان بسیار محبوب است. مجموعه امنیت عمومی Avira برای بارگیری رایگان در وب سایت رسمی Avira در دسترس است و امکانات گسترده‌ای دارد. ویژگی‌های اصلی:
 
* محافظت در برابر ویروس ها و تهدیدات.
* امنیت مرورگر.
* تسهیلات فانتوم  VPN
* بدون ایجاد تاخیر در سیستم، به صورت کارآمد کار می‌کند.
* یک به روز رسانی نرم افزاری درون آنتی ویروس تعبیه شده است.
* رمزهای عبور به گونه‌ای قابل اعتماد ذخیره و محافظت می‌شوند.
* به اضافه‌ی جستجوی ایمن.
 
آنتی ویروس رایگان Avast
آنتی ویروس رایگان Avast در حوزه نرم افزارهای ضد ویروس رایگان به عنوان نرم افزاری همه جانبه شناخته شده است. این نرم افزار جزو نرم افزارهای ضد ویروس مورد علاقه برای محافظت از رایانه‌های شخصی و همچنین محبوب‌ترین سیستم عامل اندرویدی برای تلفن‌های هوشمند است Avast .مطمئناً مورد علاقه‌ترین آنتی ویروس رایگان برای تلفن‌های اندرویدی در سراسر جهان است. ویژگی‌های اصلی:
 
* محافظت در برابر ویروس‌ها و تهدیدات.
* رمزهای عبور به صورتی قابل اعتماد ذخیره می‌شوند.
* اسکن می‌کند و هشدارهایی را درباره کمبودهای امنیتی WiFi شما تولید می‌کند.
 
آنتی ویروس رایگان پاندا
آنتی ویروس رایگان Panda یکی از محبوب‌ترین آنتی ویروس‌های رایگان در ایالات متحده است. در بین کاربران رایانه‌ای کاملاً شناخته شده است. ویژگی اسکن مبتنی بر ابر که این آنتی ویروس رایگان واجد آن است، یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون این نرم افزار است. ویژگی‌های اصلی:
 
* محافظت در برابر ویروس‌ها و تهدیدات.
* به روزرسانی‌های خودکار از تعریف ویروس اطمینان می‌دهد که آنتی ویروس به صورت 24 ساعته در هر هفت روز هفته مجهز شده است تا با جدیدترین ویروس‌ها مبارزه کند.
* ساده در نصب و استفاده.
 
آنتی ویروس رایگان  AVG
آنتی ویروس رایگان AVG محبوب‌ترین نرم افزار آنتی ویروس در بین کاربران سیستم عامل ویندوز است. این نرم افزار از ویندوز XP ، Vista ، 7 ، 8  و 10؛ Mac OS و Android حمایت می‌کند. AVG  یک شرکت تابعه Avast است و تمام پیشرفت‌های AVG توسط Avast Technologies مورد مراقبت قرار می‌گیرد. ویژگی‌های اصلی:
 
* لینک‌ها و بارگیری‌های ناامن را مسدود می‌کند.
* پیوست‌های خطرناک ایمیل را مسدود می‌کند و به روز رسانی‌های امنیتی بلادرنگ را به شما می‌دهد.
 
در تلاش شما برای یافتن کارآمدترین برنامه آنتی ویروس رایگان، توجه به این نکات مهم است. برخی برنامه‌های مخرب در اینترنت وجود دارند که بیشتر از این که خوب باشند در صورت بارگیری آنها باعث آسیب می‌شوند. آنتی ویروس باید به محافظت از سیستم در مقابل ویروس، و نرم افزارهای جاسوسی بپردازد و همچنین با به روز رسانی‌های خودکار همراه باشد. در عین حال، رقابت در بازار آنتی ویروس رایگان وجود دارد که باعث شده داوری در مورد بهترین‌ها از بین همه آنها دشوار باشد. بنابراین، انتخاب در واقع به نوع محافظتی که می‌خواهید بستگی دارد.
 
داشتن یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی لپ تاپ یا رایانه شخصی بسیار مهم است. این امکان را فراهم می‌کند که سیستم شما از وجود عوامل مخرب که ممکن است به آن آسیب برساند، با احتمال تصادف یا بروز خطاها و مشکلات مداوم، اجتناب کند.
 
آیا عملکرد کامپیوتر شما به دلیل حملات مداوم ویروس و سایر عفونت‌های بدافزاری کاهش یافته است؟ اگرچه بازار از ابزارهای ضد ویروس متنوعی برخوردار است، اما همان طور که گفته شد نسخه‌های رایگانی از این گونه برنامه‌ها وجود دارد که می‌تواند برای امنیت رایانه شما بارگیری شود.
 
نرم افزار آنتی ویروس یک برنامه کامپیوتری است که برای شناسایی، انسداد و از بین بردن ویروس‌های رایانه‌ای یا هر بدافزار دیگر (برنامه های مضر) که ممکن است برای امنیت رایانه شما خطرناک باشد، طراحی شده است.
 
یک نرم افزار آنتی ویروس در واقع چگونه کار می‌کند؟
معمولاً، هر نرم افزار آنتی ویروس در وهله اول کامپیوتر شما را به دلیل وجود ویروس‌های شناخته شده قبلی که قبلاً در فرهنگ لغت ویروس تعریف شده‌اند، اسکن می‌کند. کامپیوتر برای یافتن ویروس‌های شناخته شده و برای شناسایی رفتار مشکوک موجود در هر برنامه کامپیوتری، تمام پرونده‌های کامپیوتر شما را اسکن می‌کند. پس از تشخیص، عفونت‌ها با توجه به جدی بودن عفونت می‌توانند حذف یا قرنطینه شوند.
 
نحوه استفاده از یک نرم افزار آنتی ویروس رایگان به طور خلاصه
* نرم افزار آنتی ویروس رایگان خود را از یک وب سایت ایمن بارگیری کنید، در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت‌های ویروسی اضافی و حملات جاسوسی شوید.
 
* یک برنامه نرم افزاری را انتخاب کنید که بارگیری آن آسان و سریع باشد.
 
* برنامه‌ای را با ویژگی‌های ساده و کاربردی انتخاب کنید که دردسر تمام تکنیک‌های فنی را برای شما نداشته باشد، اما کار بسیار خوبی در زمینه حذف ویروس و محافظت از  کامپیوتر شما در مقابل ویروس داشته باشد.
 
منبع: Bhakti Satalkar


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.