آشنایی با برنامه فایرفاکس کوانتوم

نسخه‌ی جدید مرورگر شرکت موزیلا چند روز پیش تحت عنوان فایرفاکس کوانتوم (یا فایرفاکس ۵۷) عرضه شد. بنا به گفته‌ی شرکت موزیلا، این نسخه از فایرفاکس دو برابر سریع‌تر از قبل است و همچنین حافظه‌ی رم کمتری هم اشغال می‌کند.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با برنامه فایرفاکس کوانتوم

ویژگی های فایرفاکس کوانتوم

پیشتر از این نیز طراحان فایرفاکس با ارائه نسخه های منحصر به فرد مرورگرهای خود، نظیر مرورگر فایرفاکس فوکوس که در همین وبسایت آن را معرفی نموده بودیم، کاربران خود را شگفت زده نموده بودند. کاری که معمولا از سایر شرکت های فعال در این زمینه مثل گوگل کروم و یا اپرا، سر نمی زند و به ارائه و آپدیت نسخه های معمول خود بسنده می نمایند.

اما این بار فایرفاکس یکی دیگر از شگفتی های خود را با ارائه نسخه فایرفاکس کوانتوم به عرضه گذاشته است که از روز گذشته در اختیار عموم کاربران قرار گرفته و افراد می توانند با راحتی آن را دانلود و از امکانات و ویژگی های آن که در ادامه ذکر شده است، نهایت لذت را ببریند.
 
افزایش سرعت دو برابری
اولین و مهمترین ویژگی که توسعه دهندگان نسخه فایرفاکس کوانتوم از آن نام برده اند، افزایش سرعت دو برابری نسبت به سایر مرورگرهای فایرفاکس و سایر رقبا، مثل اپرا و گوگل کروم می باشد. حال با استفاده از فایرفاکس کوانتوم می توانید با بهره بردن از یک موتور مرورگر قدرتمندتر، زمان کمتری را نسبت به گذشته برای بارگذاری صفحات صرف کنید. سرعت دو برابری نسخه جدید فایرفاکس باعث شده تا این نسخه از فایرفاکس به سریعترین مرورگر موجود تبدیل گردد.
 
کاهش مصرف حافظه
همچنین طراحان نسخه فایرفاکس کوانتوم ادعا دارند که این نسخه از فایرفاکس، علاوه بر سرعت دوبرابری خود، قادر است تا 30 درصد در مصرف حافظه رم، صرفه جویی نماید. احتمالا شما نیز با مشکل باز کردن تب های متوالی در مرورگرها و اشغال بیش از حد فضای رم توسط آن ها (حتی تا 2 الی 3 گیگابایت) مواجه شده اید که سرعت سیستم شما را بسیار کند می نماید. حال با نصب نسخه فایرفاکس کوانتوم می توانید تا 30 درصد این اشغال حجم رم را کاهش دهید که بسیار کاربردی می باشد.
 
طراحی بهینه تر
در طراحی جدید فایرفاکس کوانتوم می توانید از یک طراحی ساده تر و بهینه تر بهره ببرید که در باز کردن تب های بسیار زیاد می تواند بسیار کاربردی تر ظاهر گردد. در فایرفاکس کوانتوم می توانید همزمان ده ها تب جدید باز کرده و بین همه آن ها به راحتی سوئیچ نمایید. در طراحی جدید، شما می توانید تا 100 تب باز کرده و تنها با فشردن یک کلیک به تب مورد نظر خود، سوئیچ کنید.
 
طراحی ایمن تر در حالت Private
یکی از قابلیت هایی که بسیاری از کاربران مرورگرها به آن تکیه دارند، جستجو و مرور صفحات اینترنتی در حالت Private و بدون ثبت اثری از کوکی ها و ردپا می باشد. طراحان فایرفاکس کوانتوم معتقدند که این نسخه از مرورگرشان بسیار ایمن تر از گذشته عمل کرده و هیچ ردپایی را در حالت Private از خود بجا نخواهد گذاشت. این نسخه از مرورگر فایرفاکس می تواند تمامی ردپاها و کوکی ها را بلاک کرده و اجازه ندهد هیچ برنامه یا رباتی، اقدام به جمع آوری اطلاعات شما نماید و اصطلاحا به ردیابی شما بپردازد.
 
نمایش اسکرین شات ها
یکی از ویژگی های بسیار کاربردی در فایرفاکس کوانتوم ، قابلیت نمایش تمامی اسکرین شات های گرفته شده در محیط خود برنامه است. این بدان معنی است که برای نمایش اسکرین شات هایی که از صفحه مرورگر خود گرفته اید، دیگر نیازی نیست تا به دنبال نام آن در حافظه دستگاه خود بگردید و تنها کافیست از قسمت اسکرین شات ها در خود مرورگر، به مشاهده آن ها بپردازید. این قابلیت شبیه به قابلیت امکان نمایش همه دانلودها می باشد که در اسکرین شات ها نیز فعال شده است.
 
قابلیت پشتیبانی از بازی ها و واقعیت مجازی
این نسخه از فایرفاکس قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را داشته و می تواند بازی های نسل جدید را بدون نیاز به نصب برنامه ای اضافه، روی خود اجرا نماید. به این ترتیب با استفاده از فایرفاکس کوانتوم می توانید از واقعیت مجازی در مرورگر خود لذت ببرید و از WebVR که توسط این مرورگر پشتیبانی می گردد، بهره مند گردید.
 
همگام سازی با سایر دستگاه ها
آخرین ویژگی که در فایرفاکس کوانتوم شاهد آن خواهیم بود، توانایی همگام سازی صفحات باز شده در نسخه دسکتاپ با سایر نسخه های موبایلی می باشد.

با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تمامی صفحاتی را که در یکی از نسخه های فایرفاکس کوانتوم در موبایل یا لپ تاپتان باز کرده اید، به همراه تمامی بوکمارک ها و کوکی ها به نسخه دیگر انتقال دهید و بدون نیاز به ثبت دوباره آن ها، از آن ها استفاده نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.