خصوصیات یک مسواک استاندارد

• موهای مسواک بهتر است از جنس نایلون و از نوع معمولی باشند. به طور کلی ۳ نوع مسواک وجود دارد: سفت، نرم، معمولی. این درجه بندی بر اساس سختی موهای مسواک است. بر خلاف تصور عموم، مسواک های سخت دندان ها را بهتر تمیز نمی کنند بلکه باعث سایش و ایجاد حساسیت های بعدی در دندان ها و همچنین تحلیل لثه ها خواهند شد. مسواک های نرم نیز مناسب افرادی است که دارای بیماری لثه هستند و یا به تازگی بر روی آن ها جراحی لثه انجام شده است. همچنین مسواک بچه ها
سه‌شنبه، 26 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خصوصیات یک مسواک استاندارد
خصوصیات یک مسواک استاندارد
خصوصیات یک مسواک استاندارد






• موهای مسواک بهتر است از جنس نایلون و از نوع معمولی باشند. به طور کلی ۳ نوع مسواک وجود دارد: سفت، نرم، معمولی. این درجه بندی بر اساس سختی موهای مسواک است. بر خلاف تصور عموم، مسواک های سخت دندان ها را بهتر تمیز نمی کنند بلکه باعث سایش و ایجاد حساسیت های بعدی در دندان ها و همچنین تحلیل لثه ها خواهند شد. مسواک های نرم نیز مناسب افرادی است که دارای بیماری لثه هستند و یا به تازگی بر روی آن ها جراحی لثه انجام شده است. همچنین مسواک بچه ها بهتر است از نوع نرم باشد. در کل مناسب ترین مسواک برای اکثر افراد مسواک های معمولی می باشند.

خصوصیات یک مسواک استاندارد

• ابعاد یک مسواک باید استاندارد باشد. یک مسواک استاندارد باید دارای ۳ تا ۴ دسته مو در عرض و ۱۰ تا ۱۲ دسته مو در طول باشند. هر دسته از این موها نیز باید دارای ۵ تا ۱۲ عدد مو باشد. این اندازه ها و اعداد روی کارایی مسواک اثر بسیار خوبی دارد. مسواک های با اندازه های بسیار بزرگ امکان تمییز کردن دندان های انتهایی هر فک را از بین می برند و به راحتی در دهان جای نمی گیرند. این نکته به خصوص در مورد انتخاب مسواک بچه ها باید در نظر گرفته شود.

خصوصیات یک مسواک استاندارد

• دسته مسواک بهتر است مستقیم و ضخیم باشد تا به راحتی در دست جای گیرد و کنترل بیشتری بر روی مسواک ایجاد گردد. طول مسواک نیز باید بین ۱۳ تا ۱۶ سانتی متر باشد.
• بهتر است مسواک هر ۳ ماه یک بار عوض شود. تغییر شکل و کج و معوج شدن موهای مسواک نشانه خوبی برای فرا رسیدن زمان تعویض مسواک است. چنانچه موهای مسواک شما زود از شکل می افتند، نشان دهنده این است که شما با نیروی زیادی مسواک می زنید، بنابراین باید از این به بعد ملایم تر مسواک بزنید تا از ایجاد سایش دندان ها و تحلیل لثه ها جلوگیری شود.
طول سطح مسواك بين 5/2 تا5/3 سانتي متر و عرض آن 8 تا 10 ميليمتر باشد.
-از 3 تا 4 رديف بسته هاي موئي تشكيل شده و هر رديف بين 5 تا 12 دسته موئي داشته باشد.
-جنس موهاي مسواك ممكن است طبيعي يا نايلوني باشد پاك كنندگي هر دو نوع تقريبا يكسان است, ولي موهاي نايلوني به علت يكنواختي جنس , قابليت ارتجاع , مقاومت در برابر شكستگي وعدم جذب آب و ذرات مواد غذائي نسبت به موهاي طبيعي برتري دارند.
-موهاي مسواك ممكن است نرم ، سفت و يا حد وسط باشند، موهاي حد وسط قدرت پاك كنندگي بيشتري نسبت به موهاي ديگر دارند.
-مهمترين نكته در نگهداري از مسواك، روش صحيح مسواك كردن دندانهاست. مسواك كردن غلط و وارد آوردن فشار بيش از حد, علاوه بر خطرهائي كه براي لثه ودندان دارد, باعث خميدگي وسائيدگي موهاي مسواك وغير قابل استفاده شدن آن خواهد شد.
-پس از هر بار مسواك كردن , با گرفتن مسواك زير آب سرد آن را به دقّت تميز كنيد.
-از قرار دادن مسواك, درون محفظه هاي سربسته خودداري كنيد,زيرا مانع خشك شدن موهاي مسواك مي شودو در نتيجه موهاي مسواك براي نوبت بعد بيش از حدّ نرم خواهند بود.
منبع:http://www.atwis.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.