پیدا کردن گوشی گمشده توسط گوگل

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز دارندگان گوشی‌های هوشمند، نگرانی در خصوص دزدیده ‌‌یا گم شدن گوشی است. این امر صرف‌نظر از خسارت مادی، یک خسارت بزرگ نیز در پی دارد و آن دزدیده شدن و یا از دست رفتن اطلاعات شخصی و احتمالا حساس فرد است.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیدا کردن گوشی گمشده توسط گوگل

ردیابی گوشی گم و یا سرقت شده توسط گوگل بدون نصب برنامه

خیلی از ما ممکن است در مواقعی گوشی تلفن همراه خود را در مکانی جا بگذاریم یا آن را در تاکسی و اتوبوس گم کنیم و یا خدایی نکرده کسی آن را از ما برباید و به سرقت ببرد. جای نگرانی وجود ندارد چرا که می‌ توانید به‌ وسیله سرویس‌ های گوگل به موقعیت‌ یابی گوشی‌ های هوشمند خود بپردازید.
 

آموزش ردیابی گوشی به‌وسیله Android Device Manager

 
پیش‌نیازها
دستگاه شما بایستی با حساب کاربری گوگلتان تنظیم‌شده باشد

دستگاه شما بایستی به اینترنت متصل باشد

دستگاه شما بایستی مجوز ردیابی را برای گوگل صادر کرده باشد(که این اتفاق به‌صورت پیش‌فرض می‌افتد)

دستگاه شما بایستی مجوز قفل و حذف کردن اطلاعات را به ADM داده باشد(که به‌صورت پیش‌فرض نداده است)
 

Android Device Manager ابزاری رسمی به جهت شناسایی و ردیابی دستگاه‌ های متصل به‌حساب شما توسط گوگل است. یکی از بهترین مزایایی که این ابزار دارد این است که برای ردیابی دیگر نیازی به نصب نرم‌افزار دیگری بر روی گوشی خودتان ندارید. برای ردیابی گوشی‌ تان تنها نیازی که دارید این است که دستگاهتان را به‌ حساب کاربری گوگل خود وصل کنید و گوشی شما به اینترنت متصل باشد. وقتی‌که سایت مربوطه‌اش را باز کنید بلافاصله موقعیت مکانی و لیست دستگاه‌ های متصل خود را خواهید دید.


در به‌ روزرسانی‌ های اخیر، گوگل برخی ویژگی‌ های ADM را در نتایج جستجو به نمایش درخواهد آورد و به این معنی است که می‌توانید به‌ سرعت دستگاه اندرویدی خود را از طریق نتایج جستجو موقعیت‌ یابی کنید. به‌ وسیله‌ی عبارت Where is my phone می‌ توانید در صفحه گوگل کادری را مشاهده کنید که حاوی نقشه و موقعیت گوشی شما بر روی آن است. اگر دستگاهی ثبت کرده باشید پیدا می‌شود و می‌ توانید بر روی گزینه Ring کلیک کنید تا دستگاه شما به صدا دربیاید و آن را بیابید.

اگرچه که این قابلیت باعث می‌ شود گوشی تلفن همراه خود را به‌ سرعت پیدا کنید، اما در صفحه عمومی گوگل نمی‌ توانید از تمامی امکانات Android Device Manager استفاده ببرید.

به‌وسیله ADM قادر خواهید بود تا دستگاه‌ های اندرویدی خود را موقعیت‌ یابی کنید، زنگ هشدار را بر روی آن به صدا دربیاورید و اطلاعات گوشی خود را حذف کنید(این قابلیت بایستی به‌صورت دستی فعال شود). علاوه بر این، ADM گزینه‌ های بیشتری را برای کنترل از راه دور گوشی شما ارائه نمی‌کند. امیدوارم که در آینده ویژگی‌ها و قابلیت‌ های بیشتری در این ابزار کاربردی جای بگیرد.

اگر که پس از گم‌ شدن گوشی‌ تان کامپیوتر و یا لپ‌ تاپی دم دستتان نبود می‌توانید از گوشی شخص دیگری برای یافتن گوشی خودتان استفاده کنید. به‌جای استفاده از مرورگر موبایل می‌توانید همچنین از نرم‌افزار Android Device Manager استفاده کنید.می‌توانید به شکل مهمان وارد برنامه شوید و نام کاربری  و رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را بزنید و سپس قادر خواهید بود تا دستگاه گم‌شده‌ تان را ردیابی کنید، آژیر خطرش را به صدا درآورید و یا حتی اطلاعات حیاتی‌ تان را حذف کنید.

آیا گوشی خود را نمی‌ توانید ردیابی کنید؟ چنین اتفاقی به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر که دستگاه شما به اینترنت متصل نباشد و یا خاموش شده باشد. چنین اتفاقی می‌افتد. در این مورد راهی ندارید جز این‌ که صبر کنید تا دستگاهتان روشن و به اینترنت متصل شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.