جنگ نرم با بشقاب های مسموم و زهر آلود

وجود بشقاب های مسموم و زهر آلود نفوذی در جامعه اسلامی نیز موجب شده است محل اصابت خمپاره های رسانه ای به دقت هر چه تمام تر در قلب خانه های مسلمانان به زمین بنشیند. حال سؤال این است که این بشقاب های مسموم و زهر آلود چه محتواهایی را بر سر سفره فکری و فرهنگ مسلمانان قرار می دهد.
سه‌شنبه، 19 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی بیرانوند
موارد بیشتر برای شما
جنگ نرم با بشقاب های مسموم و زهر آلود
انسان موجودی دو بعدی متشکل از جسم و روح است، از این رو همان طور که جسم انسان برای رشد و شکوفایی اش نیازمند تغذیه و مواد غذایی سالم است، روح او نیز باید مورد توجّه و دقّت قرار گیرد و به نیاز فطری او پاسخ مثبت و صحیح داده شود، همان طور که تغذیه فاسد و مسموم، جسم انسان را در معرض هلاکت و نابودی قرار می دهد، تغذیه های مخرب فکری نیز می تواند روح و روان انسان را در پرتگاه هلاکت قرار داده و هویت الهی و اخلاقی انسان به یغما ببرد.
 

خطرمرگبار بشقاب های سفره پشت بام

در دنیای مدرن امروزی شکل و شمایل جنگ ها نیز تغییر کرده است، اگر چه هر از گاهی جنگ های سختی بین کشورها صورت می گیرد، ولی با توجه به هزینه های وحشتناک آن، شاهد هستیم کشورهای استکباری بیشتر به جنگ نرم روی آورده اند، جنگ نرمی که قدرت تخریب و میدان عملیات آن به مراتب بیشتر از جنگ سخت می باشد و از طرفی هزینه کمتری نیز برای طراحان آن به دنبال دارد.
 

جنگ نرم با بشقاب های مسموم و زهر آلود

یکی از مهمترین و راهبردی ترین اهداف جبهه استکباری در جنگ نرم فروپاشی نظام خانواده در جوامع اسلامی است، از این رو برای دست یابی به این هدف شیطانی و دراز مدت، با بهره گیری از شبکه های متعدد ماهوره ای نظام خانواده را نشان گرفته اند، در این بین وجود بشقاب های مسموم و زهر آلود نفوذی در جامعه اسلامی نیز موجب شده است محل اصابت خمپاره های رسانه ای به دقت هر چه تمام تر در قلب خانه های مسلمانان به زمین بنشیند. حال سؤال این است که این بشقاب های مسموم و زهر آلود چه محتواهایی را بر سر سفره فکری و فرهنگ مسلمانان قرار می دهد.
امپراتوری های ترویج ولنگاری اخلاقی به خوبی می دانند برای ناکارآمد کردن هوشیاری در جوامع انسانی باید این ابزار نجات انسان را ناکارآمد و تضعیف نمایند بدین منظور گسترش میگساری، و ترویج لهو و لعب را در دستور کار خود قرار داده اند.
1-ترویج ولنگاری فرهنگی و اشاعه فحشا و منکرات اخلاقی  
یکی از مهمترین و با ارزش ترین شاخص های دینی که جوامع اسلامی را از آسیب پذیری نجات می دهد، غیرت و تعصب اخلاق مدارانه و دین مدارانه است، همین غیرتمندی معتدلانه است که زمینه گسترش حیا و مصونیت اخلاقی را در جامعه تقویت می کند،[1] بر اساس همین غیرت دینی است که شوهران نمی پسندند که همسرانشان با ظاهری دلفریب در جامعه حاضر شوند و با نامحرم ارتباط عاطفی و اجتماعی برقرار کنند، و یا اینکه بر اساس همین شاخص اخلاقی است که در محیط خانواده پوشش مادر و خواهر در مقابل پسران خانواده باید حساب شده باشد،[2] بر اساس همین قانون اخلاقی است که ارتباط با نامحرم می بایست در ضابطه و چارچوب اخلاقی تعریف شود، ولی امپراطوری های ترویج بی اخلاقی و سکس به هیچ وجه این چنین رویه ای را نمی پسندند، از این رو با تمام توان تلاش می کنند محتواهای فاسد را با بشقاب های زهر آلود را به گونه ای دل فریب بر سر سفره مسلمانان قرار دهند که غیرت، به ضد ارزش تبدیل شود، و چارچوب های اخلاق اجتماعی به دیوارکشی های مذموم تعریف شود، تا با این ترفند نظام خانواده را به سستی و تزلزل نزدیک نمایند.
 
2-ترویج خیانت زن و شوهر
 از دیگر ارمغان های مسموم و زهر آلود بشقاب های شیطانی، عادی سازی خیانت همسران به یکدیگر است. شبکه های ماهواره ای با تولیدات جذاب ولی اغواء کننده همان ترفندی را به کار می برند که هزاران سال است شیطان با آن انسان ها را اغفال کرده است، یعنی زیبا جلوه دادن منکرات اخلاقی و عادی سازی گناه، «تَاللَّهِ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ فَهُوَ وَلِیُّهُمُ الْیَوْمَ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ؛[3] به خدا سوگند، به سوى امت هاى پیش از تو پیامبرانى فرستادیم؛ امّا شیطان اعمالشان را در نظرشان آراست؛ و امروز او ولىّ و سرپرستشان است؛ و مجازات دردناکى براى آنهاست!» درجوامع اسلامی از دیر باز همواره همسران صادقانه و با وفاداری همزیستی مسالمت آمیزی داشته اند، حتی در بدترین شرایط زندگی اقتصادی نیز هیچ گاه فکر خیانت را در سر خود نمی گذراندند، ولی متأسفانه سردمداداران فروپاشی نظام خانواده همواره سعی کرده اند این نقطه قوت را تضعیف کرده و به نوعی وفاداری همسران را در نظام خانواده دست خوش نابودی قرار دهند. در واقع اتاق های فکر و عملیات جنگ نرم دشمن با تولید فیلم و سریال های خانوادگی مسموم به دنبال منهدم کردن کانون خانواده و ترویج خیانت در بین افراد خانواده نسبت به یکدیگر هستند.

3-از بین بردن معنویت و ارتباط با خدا
شبکه های ماهواره ای و زهر آلود غربی برای از بین بردن معنویت و ارتباط با خدای متعال همواره به دنبال جایگزینی شیطانی به جای ارتباط با خدا هستند، ذهن و فکری که تا دیروز به دنبال ارتباط معنوی و مقدّس با خدای متعال بود، و نماز را به عنوان یک ابر تقویت کننده  روح می دانست،[4] حال به واسطه یک القاء مسموم برای آرامش خود به دنبال ارتباط آزاد و بدون چارچوب و ضابطه با نامحرم است، ارتباط مذموم و خطرناکی که به راحتی می تواند مسیر صحیح زندگی انسان را تغییر دهد و در یک سرآشیبی خواهش های شهوانی قرار دهد،« «وَ مَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَانِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ»[5] و هرکس از یاد خدا روی گردان شود، شیطان را به سراغ او می‌فرستیم پس همواره قرین اوست!» ارتباط مسمومی که باری تعالی در کلام اللّه مجید خود از آن نهی کرده است: «مُحْصِنینَ غَیْرَ مُسافِحینَ وَ لا مُتَّخِذی أَخْدانٍ‏؛[6] پاکدامن باشید؛ نه زناکار، و نه دوست پنهانى و نامشروع گیرید».
 
4-ترویج لهو و لعب، میگساری
عقلانیت و هوشیاری و بیداری یکی از عناصر کارآمدی است که انسان را در افتادن در مهلکه های خطرناک باز می دارد، همین هوشمندی و بیداری و عقلانیت ورزی است که انسان ها را به مسیر صحیح زندگی راهنمایی می کند، به طوری که در منابع روایی از آن به پیامبر درونی انسان یاد می شود، ولی در عین حال امپراتوری های ترویج ولنگاری اخلاقی به خوبی می دانند برای ناکارآمد کردن هوشیاری در جوامع انسانی باید این ابزار نجات انسان را ناکارآمد و تضعیف نمایند بدین منظور گسترش میگساری، و ترویج لهو و لعب را در دستور کار خود قرار داده اند، همان ابزار شوم و مسمومی که موجب نابودی کشور اسلامی اندلس در صدهاسال پیش شد، حال در عصر جدید نیز ماهواره های غیر اخلاقی با فراهم کردن بزم طرب و لهو و لعب مخاطبین خود را به سوی غفلت، فراموشی سوق می دهند غفلت و فراموشی که موجب می شود آدم ها به سادگی وارد در مناطق ممنوع اخلاقی شوند.

 پی نوشت ها:
[1]. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 477 ، حکمت 47. «امام على(علیه السلام) «عِفَّتُهُ (الرَّجُل) عَلى قدرِ غَیرَتِهِ؛ پاکدامنى مرد به اندازه غیرت اوست.»
[2]. ر.ک: محسن عباسی ولدی، بشقاب های سفره  پشت بام مان، خانواده و ماهواره، ص 34.
[3]. سوره نحل، آیه 63.
[4]. سوره رعد، آیه 28. « الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»
[5]. سوره زخرف، آیه36.
[6]. سوره مائده، آیه 5.


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.