چاقوی تیز استکبار بر حلقوم مجلس خوش‌بین

انقلاب اسلامی از ابتدای طلوعش ستیز با مستکبران و زورگویان دنیا بوده است و تا به امروز پیروز همه میدانهای نبرد با آنان بوده است. انتخاب نمایندگانی که به ستیز با استکبار اعتقادی ندارند موجب طمع و نفوذ دشمن و تضییع حقوق مردم می‌شود. نماینده باید استکبارستیز باشد.
چهارشنبه، 27 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محسن رفیعی وردنجانی
موارد بیشتر برای شما
چاقوی تیز استکبار بر حلقوم مجلس خوش‌بین

اولین گناهی که در قرآن کریم به آن اشاره می‌شود، استکبار است. انجام دهنده آن ابلیس و موضوع آن نافرمانی از دستور سجده بر حضرت آدم علیه السلام است؛ می‌فرماید: 

«وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ أَبى‏ وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرین‏؛[1] و [یاد کن‏] هنگامى که به فرشتگان گفتیم: به آدم سجده کنید، [پس‏] سجده کردند مگر ابلیس که سر پیچید و تکبّر ورزید و از کافران شد.»

همین استکبار، باعث شد که ابلیس، کینه‌ای عمیق از آدمیان به دل گرفته و برای آنها دشمنی آشکار شود. اما در قرآن کریم از زبان خود ابلیس، استکبار معنا شده است. آنجا که دلیل نافرمانی‌اش را برتری خود بیان می‌کند که:

«قالَ ما مَنَعَکَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُکَ قالَ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی‏ مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طین‏؛[2] فرمود: «چون تو را به سجده امر کردم چه چیز تو را باز داشت از اینکه سجده کنى؟» گفت: «من از او بهترم. مرا از آتشى آفریدى و او را از گِل آفریدى.»»

این رذیله اخلاقی، از خصوصیات همیشگی حزب شیطان و طاغوتیان نیز بوده است چنانکه امروز هم، دنیای استکبار، در جبهه ابلیس قرار داشته و به دنبال القاء و اِعمال برتری خیالی خود است.
 

انقلاب اسلامی؛ حریف تازه استکبار

وقتی در بهمن پنجاه و هفت انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست، دنیای استکبار به یکباره دست خود را از چپاول این مملکت پربهره کوتاه دید و ابلیس‌وار، دشمنی کینه‌توزانه‌ای با مردم این مرز و بوم انقلابی را آغاز کرد. مستکبران که نظام اسلامی برآمده از رأی مردم را مانع اصلی خود می‌دیدند حملات گوناگونی را تدارک دیدند که یکی از مهمترین اهداف این حملات، مجلس شورای اسلامی بوده است. رهبر بی‌بدیل حال حاضر ایران اسلامی اینچنین اصل مسأله ما با استکبار را تشریح می‌کنند:

یک نقطه پرفایده و پرسود در یک نقطه بسیار حساس از لحاظ سوق‌الجیشی ـ سیاسی و نظامی ـ در دنیا به نام ایران وجود داشته و سال‌های متمادی در قبضه قدرت‌های مستکبر بوده است ـ یک روز روسیه، یک روز انگلیس، یک روز هم آمریکا ـ بعد، این ملت آمده با اتکا به یک اندیشه و یک فکر و یک اراده، این کشور را از چنگال این‌ها خلاص کرده؛ این‌ها می‌خواهند دوباره سیطره پیدا کنند؛ همه دعوا بر سر این است.[3]
 
مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیان‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.
 

مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیان‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

برای آمریکا نماینده انتخاب نکن!

نمایندگانی که دنبال کنار آمدن با استکبار هستند بهترین هدیه و خبر برای مستکبران خواهند بود. زیرا در این صورت دنیای استکبار با کمترین هزینه‌ای به اهداف سلطه‌گرایانه و طمع‌ورزانه خود دست می‌یابد. مجلسی که تمایل به کنارآمدن با استکبار جهانی(بخوانید گرگ‌های طمّاع) داشته باشد، خواسته یا ناخواسته منافع ملّت خود را قربانی تأمین خواسته‌های دشمنان همین ملّت می‌کند.

رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند: مماشات با مستکبر برای هیچ کشوری سود به ارمغان نمی‌آورد. جمهوری اسلامی ایران و انقلاب عظیم این ملّت با استکبارِ آمریکایی در افتاد و کار را نیمه‌کاره هم رها نکرد؛ چون ضربِ دستِ آمریکا را در طول سالهای متمادی بر روی پوست و گوشت خود احساس کرده بود؛ می‌فهمید اینها چه کسانی هستند، چه هستند.[4]
 

موضع اصولی در برابر استکبار

از آنچه گذشت لزوم و اهمیّت استکبارستیزی نماینده مجلس را دریافتیم. امّا اساساً نماینده ما باید کسی باشد که دائماً لباس رزم در مقابل مستکبران و دشمنان ما بر تن کرده باشد و لحظه‌ای از نیرنگ آنان غافل نشود. امام خامنه‌ای در این باره چنین بیان می‌کنند:

 «مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیان‌خواهی‌ها و مرعوب کردن‌ها و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.»[5]
 

سرشاخ شدن استکبار با مجلس شورای اسلامی

دنیای استکبار، بازوان متعددی برای به بند کشیدن ملّت‌ها دارد. استفاده از نهادهای بین المللی که بر اساس تأمین منافع آنها طراحی و به کار گرفته شده‌اند یکی از بازوهای استکبار است. این روزها اصرار و فشار به کشورها و نهادهای قانون‌گذار آنها برای پیوستن به پروتکل‌ها و کنوانسیون‌های استعماری که حاوی قانونهای استعماری و استبدادی ابرقدرتهاست از جمله رزم‌های جانانه بین مجلس شورای اسلامی و دنیای استکبار است. مستکبران به دنبال چپاول حقوق مردم از طریق فشار به نماینده‌های مردم در مجلس هستند. به این خاطر است که نماینده باید استکبار ستیز باشد.
 

نبرد مجلس با قوانین استکباری

حاصل برجام، از دست دادن زمان و امکانات، و معطل کردن ذهن‌ها و امکانات داخلی بود و در آخر هم به بازگشت تحریم‌ها و دهن‌کجی آمریکایی‌ها و فشار مضاعف اقتصادی بر معیشت مردم منتهی شد. پس از آن امّا دشمنان ایران اسلامی دست از هجوم برنداشته‌اند و این بار از طریق قانون‌های استعماری سعی در نفوذ و تسلّط بر این کشور اسلامی دارند. کنوانسیون پالرمو، معاهده FATF و سند 2030 تنها سه نمونه از این دست دسیسه‌های به ظاهر شیک و مدرن است. دشمن قصد دارد با پیوستن ایران به این قوانین استکباری راه تسلّط و فشار بیشتر بر کشورمان را  بگشاید. باز هم ریش و قیچی در دست نمایندگان ملّت است.

در ادامه تنها به گوشه‌ای از وظایف مجلس در تقابل با طراحی‌های بین المللی که با نام قانون آراسته شده‌اند اشاره می‌کنیم.
 

کنوانسیون پالرمو

به طور خلاصه، مشکل کنوانسیون پالرمو این است که قصد دارد تعاریف جرم و جرم‌انگاری را بر قوانین داخلی کشور دیکته کند و این به معنای آن است که کشورها با دست خودشان اختیار قانونگذاری خود را در قوانین بین المللی حل کنند مثل یخی که در آب حل می‌شود و دیگر استقلال و جرأتی در ابراز اراده در دنیا ندارد. به عبارت دیگر به اعضای این کنوانسیون اجازه داده می‌شود که در امور داخلی ایران یا هر کشور عضو دیگری سرک کشیده و در مسائل مختلف کشور تعیین تکلیف کنند. در حالی که بر خلاف حکم خدا مبنی بر ممنوعیت هر گونه راه تسلط کفار بر مسلمین است. قرآن کریم می‌فرماید: وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا؛[6] و خداوند هرگز بر [زیانِ‏] مؤمنان، براى کافران راه [تسلّطى‏] قرار نداده است.
 

معاهده FATF

دشمنان با استفاده از معاهده FATF  می‌توانند به شکل بی‌واسطه و سریع به تراکنش‌های مالی و رصد لحظه‌ای رویدادهای پولی ـ بانکی ایران اسلامی دست یابند.
 

سند آموزشی 2030

این سند نیز، نقشه راهی است که استکبار جهانی برای رساندن جهان به نقطه مطلوب (از دید استکبار) طراحی و الزام کرده است.
همه این رخدادها و بسیاری بیش از این، نشان دهنده آن است انتخاب نماینده مجلس با ویژگی استکبارستیزی ضروری است. نماینده ما در خط مقدم نبرد با استکبار است.
 
پی‌نوشت‌ها:
 [1]. سوره بقره، آیه 34.
[2]. سوره اعراف، آیه 12.
[3]. بیانات در دیدار با نمایندگان دوره هفتم مجلس، 1383/3/27.
[5]. بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان، 1392/8/12.
[5]. بیانات در دیدار کارگزاران حج‌، 1378/11/26.
[6]. سوره نساء، آیه 141.



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.