دستور پخت سوپ مرغ، جو و قارچ

مرغ یکی از شایع ترین پروتئین های مصرفی در جهان است.مرغ برای هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می شود. خواص مرغ به خاطر میزان پروتئین بالای آن در دنیا شناخته می شود.در این مطلب با طرز تهیه سوپ مرغ، جو و قارچ آشنا می شویم.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سوپ مرغ، جو و قارچ

طرز تهیه سوپ مرغ، جو و قارچ

مناسب برای 8 نفر

241 کالری

این دستور سوپ مرغ سالم، پر از سبزیجات ریشه‌ ای و جوی غلات کامل است. شما می‌ توانید در این دستور از هر ترکیبی از قارچ خشک و تازه استفاده کنید. اگر این سوپ بیش‌ از حد غلیظ شد، با اضافه کردن مرغ یا استاک بیشتر آن را کمی رقیق کنید.
 
زمان آماده سازی 
45 دقیقه
 
زمان پخت 
105 دقیقه
 
مواد لازم
قارچ شیتاکه‌ خشک ‌۲۸ گرم

آب جوش ۲ فنجان

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

تره‌ فرنگی ۳ عدد

سیر ۳ حبه

هویج ۲ عدد

قارچ شیتاکه‌ تازه ۲۲۰ گرم

قارچ سفید ۲۲۰ گرم

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل برای مزه

ران مرغ نیم کیلوگرم

استاک مرغ کم‌ سدیم ۶ فنجان

جوی نیم‌ کوب نصف فنجان

آویشن ۱ قاشق غذاخوری

سرکه‌ ۸ ساله ۱ قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.شیتاکه‌ های خشک را به‌ مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش بخیسانید. آنها را در یک صافی دانه‌ ریز خالی کنید و آبشان را نگه دارید. قارچ‌ ها را فشار دهید تا آب اضافی‌ شان خارج شود، سپس آنها را خرد کنید.

2. در این حین، روغن را در یک قابلمه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط گرم کنید. تره‌ فرنگی و سیر را اضافه کرده، حدود ۴ دقیقه بپزید تا کاملا نرم شود. هویج، شیتاکه‌ ی تازه، قارچ‌ های سفید، نمک و فلفل را اضافه کنید و بپزید. حدود ۳ تا ۴ دقیقه بهم بزنید تا سبزیجات شروع به نرم شدن کنند. مرغ را اضافه کرده و حدود ۴ دقیقه بپزید تا دیگر قسمت بیرونی‌ اش صورتی نباشد.

3. استاک، جو، آویشن، مایع کنار گذاشته‌ شده و قارچ‌ های خیس‌ شده و خردشده را اضافه کنید. شعله را بالا ببرید تا به جوش بیاید. سپس شعله را روی متوسط – پایین قرار دهید، سر ظرف را بگذارید و حدود ۵۰ دقیقه بپزید تا جو نرم شود. در آخر سرکه را اضافه کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.