دستور پخت توپک‌ های ترد کره‌ بادام زمینی

توپک های ترد کره بادام زمینی میان وعده ی خوشمزه است که بدون شک چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان یک خوراکی جذاب خواهد بود و هیچ کس نمی تواند در مقابل آن مقاومت کند. در ادامه مطلب طرز تهیه این خوراکی لذیذ را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت توپک‌ های ترد کره‌ بادام زمینی

طرز تهیه توپک‌ های ترد کره‌ بادام زمینی

مناسب برای 12 نفر

112 کالری

شما برای درست کردن این توپک‌ های ترد سالم که هم بچه‌ ها و هم بزرگترها عاشقش خواهند شد، فقط به ۴ ماده‌ تشکیل‌ دهنده‌ ساده نیاز دارید.

این دستور ساده را بعنوان یک دسر لقمه‌ ای، اسنک توی راهی یا حتی یک هدیه‌ خانگی درست کنید. شما می‌ توانید بجای کره‌ بادام زمینی از کره‌ بادام درختی یا حتی کره‌ دانه‌ های آفتابگردان استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
کره بادام زمینی نصف فنجان

شربت افرا ۱ قاشق چایخوری

چیپس شکلات نصف فنجان

cereal برنج ترد سه‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.یک سینی فر را با کاغذ مومی یا کاغذ پوستی بپوشانید. کره بادام زمینی، cereal و شربت افرا را در یک کاسه‌ متوسط باهم مخلوط کنید. مخلوط را به شکل ۱۲ عدد توپک درآورید. برای هر توپک از ۲ قاشق چایخوری از مواد استفاده کنید. توپک‌ها را روی سینی فر قرا ردهید. آن را حدود ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید تا سفت شود.

2.توپک‌ ها را در شکلات آب‌ شده بغلتانید. حدود ۱۵ دقیقه‌ دیگر در فریزر بگذارید تا شکلات سفت شود.
 

نکته

برای آب کردن شکلات، آن را به مدت ۱ دقیقه در مایکرویو قرار دهید، بهم بزنید و سپس دوباره با درجه‌ متوسط در مایکرویو بگذارید.

هر ۲۰ ثانیه بهم بزنید تا شکلات آب شود. یا شکلات را در بالای یک دابل بویلر روی آب داغ اما نه در حال جوش بگذارید و تا زمانیکه آب شود، بهم بزنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.