طرز تهیه کیک بروکلی، چدار و برنج قهوه‌ ای

کلم بروکلی جز سبزیجاتی می باشد که دارای خواص های بی نظیر و فراوان است، همچنین کلم بروکلی فواید بسیاری برای سلامتی دارد.در این مطلب به دستور تهیه یک کیک با بروکلی میپردازیم با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک بروکلی، چدار و برنج قهوه‌ ای

کیک بروکلی، چدار و برنج قهوه‌ ای

مناسب برای ۴ نفر

۲۸۰ کالری

این کیک‌های گیاهخواری سریع و ترد از کاسرول برنج و بروکلی پنیری الهام گرفته‌‌اند و حتی یک لایه پنیر چدار آب‌ شده نیز رویشان وجود دارد.

کیک‌ها را از قبل درست کرده و در یخچال قرار دهید یا فریز کنید. همچنین می‌تواند تعداد سهم‌ها را افزایش دهید و این کیک‌ها را به عنوان غذای جانبی با سوپ گوجه فرنگی ساده سرو کنید.

خردل دانه‌ دار، نقش مهمی در این دستور ایفا می‌کند و یک بافت فوق‌ العاده به کیک‌ها اضافه می‌کند. همچنین آن در اسپردهای ساندویچ کرمی، سس رمولاد و لعاب‌ها با یک پایه‌ی شیرین (مانند عسل یا شربت افرا) برای ایجاد تضاد و تعادل فوق‌العاده می‌شود.
 
زمان آماده سازی
20 دقیقه
 
زمان پخت
20 دقیقه
 
مواد لازم
کره‌ی بدون نمک ۱ قاشق غذاخوری

پیاز زرد خرد شده سه چهارم فنجان

سیر ۴ حبه

استاک سبزیجات سه چهارم فنجان

بروکلی تازه ۴۰۰ گرم

برنج قهوه‌ ای پخته‌ شده ۳۰۰ گرم

پانکوی گندم کامل یک چهارم فنجان

خردل دانه‌ دار ۱ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

نمک سه‌ هشتم قاشق چایخوری

پنیر چدار حدود سه چهارم فنجان

تخم مرغ بزرگ ۲ عدد

پیازچه‌ی برش‌ خورده(اختیاری)
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا ۴۵۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یکی سینی فر را با اسپری روغن بپوشانید.

2.روغن را در یک تابه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط – بالا گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه نمایید و ۴ دقیقه تفت دهید. سپس استاک و بروکلی را بریزید و بگذارید به جوش بیاید و ۳ دقیقه بپزید.

3.برنج را بر طبق دستورالعمل روی بسته گرم کنید. مخلوط بروکلی، برنج، پانکو، خردل، فلفل، نمک و نصف فنجان پنیر را در یک کاسه‌ی بزرگ باهم مخلوط کنید.

تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و بهم بزنید. مخلوط بروکلی را به شکل ۸ عدد کتلت ۲٫۵ اینچی درآورید. آنها را روی سینی فر بچینید و رویشان را با اسپری روغن چرب کنید.

سینی را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۴۵۰ درجه قرار دهید. یک‌چهارم فنجان پنیر باقی‌ مانده را روی آن بریزید و ۴ دقیقه‌ی دیگر یا تا زمانی که پنیر آب شود، در فر بگذارید. در صورت تمایل آن را با پیازچه تزئین کرده و سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.