دستور پخت سوپ ذرت تازه و فلفل قرمز

در فصل سرما هیچ چیز به اندازه ی یک پیاله سوپ داغ و خوشمزه نمی چسبد. این غذای مغذی و سالم سرشار از سبزیجات مختلف است که علاوه بر گرم کردن بدن ویتامین زیادی به آن می رساند. در مطلب زیر طرز تهیه سوپ ذرت و فلفل را آموزش داده ایم.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سوپ ذرت تازه و فلفل قرمز

طرز تهیه سوپ ذرت تازه و فلفل قرمز

مناسب برای 4 نفر

189 کالری

برای دستور این سوپ از تازه‌ ترین و شیرین‌ ترین خوشه‌ های ذرتی که می‌ توانید پیدا کنید، استفاده نمایید. ما در این سوپ فقط از مقدار کمی خامه‌ ترش کم‌ چرب استفاده کرده‌ ایم تا بدون اضافه کردن چربی اضافه، یک بافت خامه‌ ای به آن بدهیم.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۲ قاشق چایخوری

پیاز 1 فنجان

دانه‌ ذرت ۳ فنجان

سیر 1 حبه

استاک مرغ ۴ فنجان

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

خامه‌ ترش یک‌ چهارم فنجان

آرد ذرت ۱ قاشق غذاخوری

فلفل برای طعم

پیازچه ۱ عدد

فلفل دلمه‌ ای قرمز 1 عدد

جعفری ۲ قاشق غذاخوری

سس تند برای مزه

لیمو ترش ۱ عدد
 
مراحل پخت
1.روغن را در یک قابلمه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و بپزید. دائما بهم بزنید تا کمی قهوه‌ای شود. ۶ تا ۷ دقیقه.

ذرت و سیر را اضافه کنید، دائما بهم بزنید تا ذرت کمی قهوه‌ ای شود (حدود ۵ دقیقه). استاک را اضافه کرده و ۱۲ تا ۱۵ دقیقه آرام بجوشانید تا ذرت نرم شود.

سپس نمک و فلفل را اضافه کنید.

2.با استفاده از یک قاشق شیاردار، ۱٫۵ فنجان از مخلوط ذرت را به مخلوط‌ کن یا غذا ساز اضافه کنید. خامه‌ ترش و نصف فنجان از مایع در حال پخت را در غذاساز بریزید و حدود ۲ دقیقه مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. در هنگام پوره کردن مایعات داغ، احتیاط کنید. پوره را به قابلمه برگردانید.

3.آرد ذرت را اضافه کرده و بهم بزنید. اجازه دهید سوپ روی شعله‌ متوسط بالا به جوش بیاید و دائما هم بزنید تا غلیظ شود.

فلفل دلمه‌ ای، پیازچه، جعفری یا گشنیز و سس تند را اضافه کنید و بگذارید کاملا گرم شود. آن را با برش‌ های لیمو سرو کنید.
 

نکته

برای جدا کردن ذرت از چوب ذرت یک خوشه ذرت خام را از انتهای ساقه روی یک کاسه‌ کم‌ عمق به حالت ایستاده نگه دارید و دانه‌ ها را با یک چاقوی تیز با تیغه‌ نازک جدا کنید. با این روش، دانه‌ های ذرت به‌ طور کامل جدا خواهند شد و برای اضافه کردن به سالادها و سالساها فوق‌ العاده هستند.

اگر می‌ خواهید از دانه‌ های ذرت برای سوپ‌ ها، فریترها یا پودینگ‌ ها استفاده کنید، می‌ توانید یک گام دیگر به این پروسه اضافه کنید.

بعد از جدا کردن دانه‌ های ذرت، چاقو را برگردانید و با استفاده از سمت کُند، طول خوشه را به سمت پایین فشار دهید تا بقیه‌ ذرت و ریشه‌ آن بیرون بیاید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.