چیزکیک بلوبری، موز و بادام درختی

چیز کیک ها از دسته کیک های یخچالی هستند که بدون فر تهیه می شوند.این کیک دسرها طرفداران زیادی دارند.از بین آنها امروز ما به آموزش چیز کیک بلوبری موز و بادام درختی می پردازیم.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چیزکیک بلوبری، موز و بادام درختی

طرز تهیه چیزکیک بلوبری، موز و بادام درختی

مناسب برای 10 نفر

265 کالری

این چیزکیک با میوه‌های طبیعی و کمی شربت افرا شیرین می شود. برای داشتن یک بافت خامه‌ای و چرب و در عین حال کم کردن میزان چربی آن از ترکیب ریکوتا و ماست روی آن استفاده می‌شود.
 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
55 دقیقه
 
مواد لازم
کره ۵۰ گرم

شربت افرا ۱ قاشق چای‌خوری

کیک جو دوسر، ریز خرد شده ۷۵ گرم

بادام درختی آسیاب‌ شده ۴۰ گرم

موز ۲ عدد

پنیر ریکوتا ۵۰۰ گرم

ماست ۱۵۰ گرم

تخم‌ مرغ بزرگ، زده‌ شده ۴ عدد

شربت افرا ۲ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل ۲ قاشق چای‌خوری

بادام درختی آسیاب‌ شده ۲ قاشق غذاخوری

بلوبری ۱۴۰ گرم
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد و کمربندی نچسب را چرب کنید. کره و شربت را در یک قابلمه گرم کنید، سپس کیک جدوسر و بادام را اضافه کنید و خوب بهم بزنید.

این مواد را درون قالب خالی کنید و محکم به کف قالب فشار دهید تا یک لایه‌ی فشرده درست شود و سپس برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. آن را از فر بیرون بیاورید و درجه‌ی فر را به ۲۴۰ افزایش دهید.

2.برای درست کردن رویه‌ی کیک، موزها را در یک کاسه‌ی بزرگ له کنید. ریکوتا، ماست، تخم‌مرغ، شربت، وانیل و بادام را اضافه کرده و با یک قاشق چوبی بهم بزنید تا همه‌ی مواد به‌خوبی باهم مخلوط شوند.

آن را روی پایه‌ی کیک بریزید، مقداری بلوبری رویش بپاشید و ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس درجه فر را به ۱۱۰ کاهش دهید و ۳۰ تا ۳۵ دقیقه‌ی دیگر بپزید.

وقتی قالب را به‌آرامی تکان می دهید، باید وسطش کمی بلرزد. فر را خاموش کنید و بگذارید چیزکیک داخل آن بماند تا خنک و سفت شود. قبل از سرو، آن را درون یخچال قرار دهید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما