دستور پخت دلمه‌ ی فلفل دلمه‌ ای ادویه‌ دار

دلمه فلفل دلمه ای یک غذای ایرانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که تقریبا همه ایرانی ها عاشق طعم بی نظیر این غذا هستند. در ادامه طرز تهیه این غذای لذیذ ایرانی را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 30 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت دلمه‌ ی فلفل دلمه‌ ای ادویه‌ دار

طرز تهیه دلمه‌ ی فلفل دلمه‌ ای ادویه‌ دار

مناسب برای 8 نفر

209 کالری

این شام گیاهی رنگارنگ، فوق‌ العاده سالم است. می‌ توانید آن را در سهم‌ های یک‌ نفره فریز کنید و در مواقع لزوم به تعداد مورد نیازتان یخ‌ زدایی کرده و میل کنید.
 
زمان آماده سازی
10 دقیقه
 
زمان پخت 
50 دقیقه
 
مواد لازم
روغن نباتی 1 قاشق غذاخوری

پیاز ریز خرد شده 1 عدد

سیر له شده 2 حبه

زنجبیل ریز خرد شده یک تکه‌ ی ۱ سانتی‌ متری

رب گوجه‌ فرنگی 1 قاشق چایخوری

زیره سابیده‌ شده 1 قاشق چایخوری

ادویه گرام ماسالا 1 قاشق چایخوری

برنج 200 گرم

استاک سبزیجات 850 میلی لیتر

عدس قرمز 140 گرم

اسفناج پاک‌ شده و خردشده 200 گرم برگ

برگ نعناع خرد شده یک مشت

فلفل دلمه‌ ای 8 عدد
 
مراحل پخت
1.روغن را در یک ظرف بزرگ درب‌ دار گرم کنید. پیاز، سیر و زنجبیل را اضافه کرده و سپس به آرامی برای ۵ دقیقه بپزید تا نرم شود.

رب گوجه‌ فرنگی و ادویه‌ ها را اضافه کنید و برای یک دقیقه‌ ی دیگر بپزید. برنج را اضافه کنید، بهم بزنید و سپس استاک را بریزید.

بگذارید به‌ جوش بیاید، سپس عدس را اضافه کرده، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید بمدت ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط بپزد تا زمانی که عدس و برنج پخته شوند. اسفناج و نعناع را اضافه کنید.

2.با یک چاقوی تیز، قسمت بالای هر فلفل دلمه‌ ای را جدا کنید. ساقه‌ ی میانی آن را جدا کنید و با قاشق دانه‌ های وسطش را بیرون بیاورید.

ته فلفل را به آرامی بتراشید تا فلفل ها بتوانند صاف بایستند اما مواد داخلشان بیرون نریزد. هر فلفل را با مخلوط برنج پر کنید و قسمت بالای آن را رویش قرار دهید. آنها را بپزید یا با سلفون یا کیسه فریزر بپیچید و فریز کنید.

3.برای پختن آنها اگر منجمد هستند، بگذارید یخ‌ شان آب شود. فر را تا ۱۸۰ یا ۲۰۰ درجه گرم کنید. یک سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و فلفل ها را روی آن بچینید. بمدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که فلفل‌ ها نرم شوند، آنها را در فر قرار دهید. این دلمه‌ ها را با سالاد فصل و مقداری ماست سرو کنید.
 

نکته

ادویه گرام ماسالا یک نوع ادویه هندی که مخلوطی از برگ بو، فلفل سیاه، هل، دارچین، میخک، گشنیز، زیره، رازیانه، جوز و بادیان است.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.