برای یک سفر به یادماندنی به شیراز با ما هم قطار شوید

پیش از هر نیروی محرکه ای که وسیله ای را به حرکت در می آورد باید به نقطه آغازین حرکت توجه کرد. باید به جایگاه مطمئنی توجه کرد که باعث حرکت قطار می شود و همه چیز را برای یک سفر بی خطر فراهم می کند.
يکشنبه، 6 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
برای یک سفر به یادماندنی به شیراز با ما هم قطار شوید
ایستگاه های قطار هم مانند مسیرهای پر پیچ و خم ریل راه آهن پر از خاطره و اتفاق و زحمت های شبانه روزی هستند. چمدان ها بر زمین گذاشته شده اند و همه گوش ها به صدای بلندگوی ایستگاه راه آهنی است که قطار بعدی اش می خواهد به سمت شیراز حرکت کند. شیراز، قطار آن و ایستگاه های منتظر این مسیر را با هم، هم قطار می شویم. برای مشاهده و رزرو آنلاین بلیط قطار شیراز همین حالا اینجا را کلیک کنید.
 

حرکت به سمت شیراز

 به محض سوار شدن و به صدا در آمدن صوت ممتد قطار، تازه می فهمید که سفری پر از تصویر در پیش دارید. سفری از میان کوه ها و تپه ها و رودخانه هایی که در میان راه قرار گرفتند و ریل قطار، بدون توجه به پستی ها و بلندی های آنان، از هر مانعی را می شکافد و قطار را به سمت مقصد که شیراز باشد حرکت می دهد. زمانی در کنار ایستگاه قطار تهران که در نزدیکی خانه بود می ایستادیم و برای قطارها دست تکان می دادیم. برایمان مهم نبود که مسافران قطار ما را می بینند یا نه؛ فقط این مهم بود که ما از صدای موزون چرخ دنده های قطار بر روی ریل لذت می بریم و شاهد حرکت این غول آهنین هستیم. به خاطر این که همه، از پدر و مادرمان تا همسایه، می گفتند که نزدیک راه آهن نشویم چون خطرناک است! سال ها از ترس، به آن نزدیک نمی شدیم. اما بالاخره روزی، در سن و سالی متفاوت، دل را به دریا زدیم و سوار بر این غول آهنین شدیم و فهمیدیم که خیلی هم وسیله ی خوبی است. از واگن های شیک و مجلل تا اتاقک های تک نفره قطار مسیر شیراز را قدم می زنم و واگن های خالی را بررسی می کنم. بیش تر از این که دوست داشته باشم در واگن خود بنشینم، عاشق ایستادن در کنار پنجره هستم. قاب های کوچک پنجره و مناظری که برای یک لحظه این قاب های کوچک را پر می کنند و از چشم می گذرند، مانند یک فیلم سینمایی صامت همراه با موسیقی متن ریل های قطار، لذت سفر را برای چند برابر می کند. درست است که ایستگاه های قطار ثابت هستند و قطار ها حرکت می کنند و شاید جذاب تر هستند اما این چیزی از ارزش و اهمیت ایستگاه ها کم نمی کند. برای هر حرکتی، هدفی باید باشد و برای هدف، مقصد و ایستگاهی! ایستگاه راه آهن شیراز، یکی از همان مقاصدی است که دل های نگران را بعد از ساعت ها حرکت قطار به هم می رساند.

برای یک سفر به یادماندنی به شیراز با ما هم قطار شوید
 
در وبسایت الی گشت می توانید با اطمینان خاطر و بصورت آنلاین بلیط قطار خود را رزرو کنید:
 
https://www.eligasht.com/train/
 

چمدان، مسافر، راه آهن شیراز

ایستگاه قطار شیراز در میان ایستگاه های قطاری مانند ورسک و مازندران، جز ایستگاه های جوان ایران به حساب می آید. این ایستگاه در سال 1380 به بهره برداری رسید و از آن زمان، تعدادی قابل توجه از مسافران شیراز را از هر جای کشور به موطن خودشان رسانده است. در سال 1388 به خاطر کمی نقص فنی و نگرانی هایی، این ایستگاه، چند ماهی تعطیل شد. اما مجدد، در سال 1390، قطار از دل ایستگاه شیراز به راه افتاد و خیال بسیاری از عاشقان سفر با قطار و مسافران راه دور این شهر زیبا راحت شد. اگر بخواهید راه آهن شیراز را ببینید و سفرتان را از این ایستگاه تجربه کنید باید سراغ شهرک صدرا را بگیرید و به سمت پلیس راه سپیدان حرکت کنید تا بالاخره چشم تان به ساختمان راه آهن شیراز بیافتد. ساختمانی نوساز را می بینید که از فاصله ای نه چندان نزدیک خود نمایی می کند. البته در صورتی که وسیله شخصی ندارید، می توانید از پایانه های تاکسیرانی استفاده کنید و به راحتی به ایستگاه راه آهن شیراز بروید و سر وقت سوار قطار شوید.

برای یک سفر به یادماندنی به شیراز با ما هم قطار شوید


از ایستگاه راه آهن شیراز تا مرکز شهر شیراز

این سوال برای بسیاری پیش می آید که چگونه خود را از مرکز شهر شیراز به ایستگاه راه آهن این شهر برسانند. سوال بجایی است! چرا که معمولا ایستگاه های راه آهن هر شهر، در فاصله ای قابل توجه از شهر قرار می گیرند. از اماکن معروفی مانند حافظیه و سعدیه تا راه آهن شیراز، 25 کیلومتر فاصله دارید و اگر بخواهید از شاه چراغ بعد از یک دل سیر زیارت کردن، 28 کیلومتر تا ایستگاه راه آهن شیراز فاصله دارید. اگر بخواهیم به طور تخمینی، زمان را بسنجیم، یک ساعت و چهل و پنج دقیقه از این اماکن و جاذبه های گردشگری تا شهر شیراز فاصله داریم. بسیاری از مسافرانی که در ایستگاه راه آهن شیراز دیده می شوند، از منطقه سعیدیه می آیند که آن 27 کیلومتر از ایستگاه فاصله دارد و اگر خوش شانس باشید و جاده خلوت باشد، نیم ساعتی بیش تر طول نخواهد کشید تا به این مقصد برسید. با احتسابی که مرکز آمار شیراز به دست آورده است، با وجود این ایستگاه قطار، روزانه بیش از 2000 مسافر به شیراز می آیند و به راحتی برای برگشت به شهرشان هم بلیط قطار تهیه می کنند.


امکانات ایستگاه راه آهن شیراز برای مسافران این شهر

برای مسافران، هر آن چه که لازم بوده، در ایستگاه راه آهن شیراز فراهم شده است. ایستگاه راه آهن شیراز، امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری، سیستم های پیشرفته تهویه هوا و مغازه های مختلف برای خرید سوغاتی های شیراز دارد. علاوه بر این که با افتتاح این ایستگاه راه آهن، رفت و آمد برای هموطنان شیرازی و مسافران و گردشگران این شهر آسان شده است، با قرار گرفتن فروشگاه ها و به کارگیری پرسنل محلی همین شهر در این ایستگاه، اشتغال زایی در شیراز هم رونق پیدا کرده است. در ضمن، برای کسانی که با ماشین شخصی به این ایستگاه آمده اند هم جای نگرانی وجود ندارد؛ ایستگاه قطار شیراز برای مسافران خود پارکینگ وسیعی ساخته است و این امکان را به مسافران خود می دهد تا با خیال راحت اتومبیل شان را پارک کنند و بدون دغدغه سفر خود را آغاز کنند. شهر شیراز به میهمان نوازی معروف بوده است و اکنون با وجود این ایستگاه، پذیرای مسافران بیشتری از سراسر ایران است.

اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7


منبع: eligasht.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما