به این روش‌ها ورم چشمانتان را کاهش دهید

تورم یا پف کردن چشم، ممکن است در اثر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی و یا به علل پزشکی باشد. در این مقاله برخی از روش‌های طبیعی برای کاهش تورم و ناراحتی چشم ارائه شده است.
يکشنبه، 13 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به این روش‌ها ورم چشمانتان را کاهش دهید
چشم‌های متورم، ناخوشایند به نظر می‌رسند، و این عاملی است تا دوستان و همکارانتان سؤالاتی مربوط به سلامتی شما بپرسند. بنا بر این برای متوقف کردن مردم از نگرانی‌های غیر ضروری در مورد وضعیت سلامتی‌تان و یافتن راهی سریع برای رفع تورم چشم، از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید.
 

چای کیسه‌ای

دو عدد چای کیسه‌ای را بردارید، آنها را یک دقیقه در آب سرد فرو کنید و سپس آنها را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شوند. شما می‌توانید از این کیسه‌های چای به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید. چشمان خود را ببندید و کیسه‌های چای را به مدت 5 دقیقه، روی پلک خود قرار دهید. سپس، آنها را بردارید و آب سرد بر روی چشمانتان بگیرید. چای کیسه‌ای بابونه برای این امر بسیار مؤثر است.
 

عسل

زمان‌هایی وجود دارد که پس از گریه کردن چشم‌ها پف می‌کنند. اگر چه این اشک‌ها فقط برای تخلیه احساسات بیرون می‌آید، اما در حین حال می‌توانند شما را به عارضه جانبی چشم پف کرده نیز دچار کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، نگران نباشید. فقط عسل را روی چشم‌های متورم خود قرار دهید و آن را حدود 20 دقیقه بگذارید. عسل ممکن است احساس سوزش ایجاد کند، اما در درمان چشم‌های خسته و متورم پس از گریه، قطعاً مؤثر است. اطمینان حاصل کنید که از عسل با کیفیت خوب استفاده می‌کنید. سپس چشم‌ها را با آب سرد بشویید و نتیجه را ببینید.
 

کمپرس یخ

کمپرس یخ، که برای درمان مشکل پلک‌های متورم ناشی از دلایل مختلف استفاده می‌شود، بسیار محبوب است. لازم است این کمپرس برای چند دقیقه بر روی چشمان شما قرار بگیرد. راه دیگر این است که تکه‌های یخ را به آب سرد اضافه کنید و دو قطعه پنبه ضخیم در آن فرو ببرید. سپس، این پد پنبه‌ای را به مدت 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید. شما همچنین می‌توانید چندین بار در طول روز چشم‌ها را با آب سرد بشویید. اگر چشمان شما به علت آلرژی، متورم شده و خارش دارد، کمپرس سرد بهترین راه برای از بین بردن خستگی و تحریک جزئی است.
 

خیار

خیار به عنوان یکی از مؤثرترین درمان‌ها برای رفع تیرگی زیر چشم، شناخته شده است. قرار دادن برش‌های نازک خیار روی چشم‌ها، در حدود 15 دقیقه، در برطرف کردن تورم چشم به شما کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید قطعه کوچکی از خیار را خرد کنید و روی چشم خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.
 

اسانس‌های گیاهی

بهترین راه برای کاهش تورم چشم که در اثر واکنش‌های آلرژیک به وجود آمده است، استفاده از اسانس اسطوقدوس و لیمو می‌باشد. مقدار مشابهی از هر دو اسانس را با نصف آن مقدار آب، بجوشانید. این مخلوط را روی چشم‌های متورم خود قرار دهید و نیم ساعت به آن دست نزنید. شما همچنین می‌توانید پدهای پنبه‌ای را در این مخلوط خیسانده و آنها را روی چشم خود قرار دهید تا به طور کامل ناحیه تورم را بپوشانید.
 
گاهی قرمزی و تورم چشم به دلیل نوشیدن مواد ناسالم اتفاق می‌افتد که همراه با سر درد نیز خواهد بود، پس باید برای رفع سریع این عارضه، روش‌های زیر را پی گیری کنید. ابتدا آب زیادی بنوشید، چون مسلماً تشنه هستید و نیز به شدت از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار پرهیز کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری را چند دقیقه در فریزر بگذارید و سپس آن را بر روی چشم‌های متورم خود قرار دهید. عسل را روی چشم‌های متورم خود قرار دهید و آن را حدود 20 دقیقه نگهدارید. افتادگی و ایجاد تورم زیر پلک پایین چشم، مشکل قابل مشاهده‌ای است که با افزایش سن ایجاد می‌شود. برای این منظور، بعضی از مردم از طریق لوازم آرایشی به دنبال رفع آن هستند، در حالی که سایرین به درمان‌های خانگی روی می‌آورند تا به طور موقت از این مشکل مداوم رهایی پیدا کنند. اگر تورم ناشی از اِدم (احتباس آب در بافت‌ها) باشد، تغییر نحوه خوابیدن ممکن است به شما کمک کند. شما می‌توانید سر خود را در موقعیت بلندی قرار دهید (استفاده از بالش بلندتر) که می‌تواند مانع از جریان گرانشی بیش از حد مایعات، به چشمان شما شود.
 
به چند مورد دیگر از راهکارهای طب سنتی برای درمان خانگی این بیماری به طور خلاصه اشاره می‌شود:
 
* سیب زمینی
مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید و در گاز یا پارچه تمیز بریزید و روی چشمان خود قرار دهید و این درمان را هر شب انجام دهید.
 
* گل شقایق
در طب سنتی، این گیاه دارویی را به عنوان ضماد برای درمان ورم چشم استفاده می‌کنند.
 
* اسفند
شستشوی چشم‌ها با آب جوشانده اسفند برای فرو نشاندن التهاب چشم‌ها مفید است.
 
* اسفرزه
یکی دیگر از روش‌های درمان گیاهی ورم چشم استفاده از لعاب اسفرزه است. کاربرد لعاب اسفرزه که با حرارت کم پخته شده است برای شستشو و درمان تورم چشم بسیار مفید است.
 
* ساقه و برگ گندم
درمانگران طب گیاهی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگ‌های گندم در یک لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.
 
* تخم کاهو
شستشوی چشم‌ها با جوشانده تخم کاهو درمان مؤثری برای ورم و درد چشم است.
 
* روغن کرچک
از دیگر روش‌های درمان آماس چشم استفاده از روغن کرچک است . به این منظور از این روغن به میزان 3 قطره در چشم بچکانید.
 
به غیر از موارد فوق، شما باید به طور منظم از چشم‌های خود مراقبت کنید. استفاده از عینک آفتابی برای محافظت چشم در برابر نور شدید خورشید و آلرژن‌های مضر موجود در گرد و غبار و هوای آلوده، توصیه می‌شود. شما همچنین می‌توانید هر شب قبل از رفتن به رختخواب، چشمان خود را با روغن بادام یا ژل آلوئه ورا ماساژ دهید تا آلودگی‌ها را از چشم خود خارج کنید. این کار، زیبایی چشمان شما را نیز باز سازی می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا آرام شوند. از قطره چشم بدون مشاوره با پزشک خود استفاده نکنید. نادیده گرفتن مشکلات چشم خطرناک است زیرا می‌تواند منجر به عوارضی جدی شود. توصیه می‌شود در مورد مشکلات جدی چشم هر چند اگر مثلاً تنها یک مشکل کوچک‌تر باقی مانده باشد، با متخصص چشم مشورت کنید.
 
سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای مقاصد اطلاع ‌رسانی است و نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه‌ای استفاده شود.
 
منبع: مامتا مول سایت بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.