کارهایی که یک گوسفند حتماً باید قبل از عید قربان انجام دهد

متن زیر مطلبی است طنز گونه درباره عید قربان و قربانی کردن گوسفندان و شرایطی که باید گوسفندان برای قربانی شدن داشته باشند که توسط شاهرخ بایرامی نوشته شده است.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : شاهرخ بایرامی
تصویر گر : محمدصادق کرایی
موارد بیشتر برای شما
کارهایی که یک گوسفند حتماً باید قبل از عید قربان انجام دهد
در جوامع حیوانی و حتی انسانی، عید قربان، عظیم ترین مانور مشترک، بین انسان و حیوان محسوب می شود. حالا کار نداریم که در آخر این مانور، همیشه گروه گوسفندان، که دشمن فرضی محسوب می‌شوند، به خاک و خون و سیخ و آبگوشت کشیده می‌شوند، البته آن‌ها خودشان هم بدشان نمی‌آید! نه تنها بدشان نمی‌آید بلکه خوش شان هم می‌آید و از خیلی قبل تر، برای عیدِ قربان برنامه ریزی می‌کنند و یک سری کار و برنامه دارند که هر گوسفند بایست قبل از عیدِ قربان آن‌ها را انجام دهد.
 

تقویت اعتقادی

هر گوسفند  بایست اعتقادات خود را در مورد قربانی شدن تقویت کند! البته آن ها تقریباً به تمام چیزهایی که باید درباره ی هدف آفرینش خود بدانند به صورت غریزی آگاه هستند، ولی خب، خالی از لطف هم نیست اگر قدری وقت بگذارند و با مطالعه ی بیش تر، اطلاعات خود را از زندگی پس از مرگ شان افزایش دهند.
 
آن‌ها بیش تر دانستی‌های خود را در این زمینه به صورت سینه به سینه (همان جگر سفید) از افسانه‌هایی که از گذشته بین گوسفندان نقل شده است به دست می‌آورند. این افسانه‌ها اغلب برداشت هایی است، از صحبت های گوسفند اولی که برای قربانی به حضرت ابراهیم داده شد.
 

ورزش کنند و به سلامتی اهمیت دهند

از آن جاکه گوسفندهای عزیز قرار نیست بعد از مرگ با احترام دفن شوند، بلکه قرار است با احترامِ بیش تر خورده شوند، ‌بایست از سلامتی کامل و ماهیچه های حجیم برخوردار باشند. آب هویج بخورند تا چشم‌های شان در کله پاچه بیناتر باشد و از ماساژ صورت هم غافل نشوند تا بناگوش‌های سالم تری داشته باشند.


احساساتی باشند

گوسفندها باید بسیار احساساتی باشند و در ابراز احساسات شان مرد عمل باشند؛ یعنی وقتی یک گوسفند به خانواده اش می‌گوید: «قربان تان بشوم!» خانواده اش هم  به جای تعارف می گویند: «باشه» و گوسفند هم فردا صبحش پا می‌شود می رود قصابی و قربانی می‌شود؛ به همین دلیل بین گوسفندان افسردگی عاطفی و از این سوسول بازی‌ها وجود ندارد.


از وسایل نقلیه عمومی‌استفاده کنند

گوسفندها باید حتماً برای تردد‌ خود از وسایل نقلیه مجاز و همگانی استفاده کنند. بسیار اتفاق افتاده که مثلاً فردی رفته گوسفند خریده و گذاشته در صندوق عقب پراید جدیدش تا ببرد و برای ماشین قربانی کند، پنج دقیقه بعد روح هر سه تای شان (گوسفند، پراید و راننده) در حال چنگ زدن و با یک حلقه نورانی بالای سرشان در ابرهای کمولونیمبوس مشاهده شده است؛ بنابراین گوسفندها باید همیشه در انتخاب وسیله ی نقلیه دقت کنند تا به دلیل یک غفلت کوچک، از بین نروند.


ظاهربین نباشند

یک گوسفند نباید اصلاً به ظواهر توجه کند، راستش ما انسان ها چندان فرقی بین گوسفندی که موهایش را شینیون کرده، آرایش صورت دارد و دنبه اش را لیپوساکشن کرده با یک گوسفند معمولی نمی بینیم؛ ولی کافی است یک لقمه از کباب کوبیده ای را بخوریم تا بفهمیم، گوسفندش چند سالش بوده، در کدام مرتع چریده و حتی چشمش چه رنگی بوده است! پس گوسفندها باید سعی کنند بیش تر باطن شان را تقویت کنند تا بیش تر یادِ ما بمانند وگرنه ظاهرشان فراموش شدنی است!


و آخرین نکته درباره ی تغذیه ی روز آخر است!

گوسفندها باید یک روز مانده به عید قربان، غذاهای سبک بخورند و کمتر آب بنوشند؛ این کار دو مزیت دارد: اول این که خریداران بی چاره کلی پول بیش تر بابت محتویات درون شکم گوسفندان عزیز نمی دهند و دوم این که علاقه مندان به سیرابی، زحمت کمتری بابت پاک کردنش می کشند. بهتر است گوسفندها روز عید قربان ناشتا باشند و سعی کنند خودشان مقداری آب بنوشند که اگر در شلوغ پلوغی‌های عید، آب گیر نیامد یک وقت تشنه نمانند! خداوند قبول کند ان شاءلله!

منبع: مجله باران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.