دروغ بزرگ

يكي از راه كارهاي كهنه و رايج جبهه ي تفرقه براي تقويت دشمن، تهمت زدن به دوستان و رواج تصورات بي اساس در قالب «شايعه»است؛ چون هم گرايي و وحدت، هميشه به ضرر دشمن بوده است.بازار شايعه و «اِفك»از زمان پيامبر(ص)تا امروز، همواره گرم بوده است. كافر معرفي كردن مسلمانان، يكي از مهم ترين شايعات در دهه هاي اخير بوده است.جريان تفرقه مي كوشد، براي ضعيف كردن جهان اسلام، شيعيان را «رافضي»هاي
پنجشنبه، 3 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دروغ بزرگ
دروغ بزرگ
دروغ بزرگ






اشاره:

يكي از راه كارهاي كهنه و رايج جبهه ي تفرقه براي تقويت دشمن، تهمت زدن به دوستان و رواج تصورات بي اساس در قالب «شايعه»است؛ چون هم گرايي و وحدت، هميشه به ضرر دشمن بوده است.بازار شايعه و «اِفك»از زمان پيامبر(ص)تا امروز، همواره گرم بوده است.
كافر معرفي كردن مسلمانان، يكي از مهم ترين شايعات در دهه هاي اخير بوده است.جريان تفرقه مي كوشد، براي ضعيف كردن جهان اسلام، شيعيان را «رافضي»هاي كافر و اهل سنت را «ناصبي»هاي كافر معرفي كند!به همين منظور، نوشتار پيش رو به ردّ اين القاي موذيانه پرداخته است.

مقاومت؛ در ايران، ناصبي و در فلسطين، رافضي!

همگرايي اسلامي ميان شيعيان و اهل سنت براي آزاد سازي قبله ي نخست مسلمانان، باعث شده صهيونيست ها تحركات تفره افكنانه ي خود را بيشتر كنند.از سويي فلسطينيان را از خطر«گسترش تشيع در فلسطين»تخريب كنند واز سوي ديگر به ايرانيان و شيعيان اين گونه تلقين كنند كه فلسطيني ها، ناصبي و دشمن اهل بيت(ع)هستند كه نه تنها نبايد به آنان كمك كرد؛ بلكه اين اراده خداست كه ظالمان را به جان ظالمان بيندازد و توسط يهود، فلسطينيان ناصبي بدتر از يهود از بين بروند!
هدف روشن است:ايجاد فشار مذهبي در ميان مردم و تخريب چهره ي مجاهدان، به همين دليل، هماني كساني كه در ايران، ناصبي معرفي مي شوند، در فلسطين به عنوان گسترش دهندگان تشيع و خطري براي اهل سنت، ملامت مي شوند!
براي مثال، سايتي ضد شيعي به نام «الحقيقه»به شكل تخصصي، شعيه هراسي و ايران هراسي را در فلسطين دنبال مي كند و تلاش دارد شيعيان را دشمنان مسجدالاقصي معرفي کند.براي مثال، در ضمن مقاله اي با نام«التغلغل الشيعي في فلسطين»با ذكر برخي شواهد كلي كه گوياي پيوند فكري مجاهدان فلسطيني با ايران و انديشه ي امام خميني است، نتيجه گرفته كه جنبش جهاد اسلامي، مسئول گسترش تشيع در فلسطين بوده و اين جنبش، براي فلسطين خطرناك معرفي شده است.

شبهه اي 40 ساله

شهيد مطهري در سال 1394 سخناني داشته اند كه در كتاب «آشنايي با قرآن»(1)آمده است :«يك وقتي شايع بود و شايد هنوز در ميان بعضي ها شايع است.يك وقتي ديدم يك كسي مي گفت:اين فلسطيني ها ناصبي هستند.ناصبي يعني دشمن علي (ع).ناصبي غير از سني است.سني يعني كسي كه خليفه بلافصل را ابوبكر مي داند و علي (ع)را خليفه چهارم مي داند و معتقد نيست كه پيغمبر شخيصي را بعد از خود به عنوان خليفه نصب كرده است.مي گويد پيغمبر كسي را به خلافت نصب نكرد و مردم هم، ابوبكر را انتخاب كردند.سني براي اميرالمؤمنين احترام قائل است؛ چون او را خليفه ي چهارم و پيشواي چهارم مي داند و علي را دوست دارد.[اما]ناصبي يعني كسي كه علي را دشمن مي دارد. سني مسلمان است؛ ولي ناصبي كافر است، نجس است.ما با ناصبي نمي توانيم معالمه ي مسلمان بكنيم.
حال يك كسي مي آيد، مي گويد اين فلسطيني ها ناصبي هستند.آن يكي مي گويد.اين به آن مي گويد.او هم يك جاي ديگر تكرار مي كند و همين طور.اگر ناصبي باشند، كافرند و در درجه ي يهودي ها قرار مي گيرند.هيچ فكر نمي كنند كه اين، حرفي است كه يهودي ها جعل كرده اند.در هرجايي، يك حرف جعل مي كنند براي اينكه احساس همدردي نسبت به فلسطيني ها را از بين ببرند.مي دانند مردم ايران شيعه اند و شيعه، دوستدار علي و معتقد است هر كس دشمن علي باشد كافر است؛ براي اينكه احساس همدردي را از بين ببرند، اين مطلب را جعل مي كنند.
ما يكي از سالهايي كه مكه رفته بوديم، فلسطيني ها را زيادي مي ديديم.يك از آنها آمد به من گفت:فلان مسئله از مسائل حج حكمش چيست؟ بعد گفت من شيعه هستم، اين رفقايم سني اند.معلوم شد داخل اينها شيعه هم وجود دارد.بعد خودشان مي گفتند بين ما شيعه و سني هست.شيعه هم زياد داريم. همين «ليلا خالد»(2)معروف، شيعه است.در چندين نطق و سخنراني خودش در مصر گفته [است]من شيعه ام.ولي دشمنِ يهودي، يك عده مزدوري را كه دارد،مأمور مي كند و مي گويد:شما پخش كنيد كه اينها ناصبي اند. قرآن دستور داده در اين موارد اگر چنين نسبت هايي به افرادي كه جز شما هستند و مثل شما شهادتين مي گويند شنيديد، وظيفه تان چيست».

از زبان شايعه سازان واقعي

مائير دغان رئيس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيتسي (موساد)چندي قبل به نخست وزير اين كشور گزارشي داد كه بر مبناي آن «شماري از پيروان و رهبران سني جنبش ضد صهيونيستي به مذهب تشيع گرويده اند».
وي در اين گزارش مي نويسد:«شيخ رائد صلاح»در شمال و «شيخ ابراهيم مرمور»در جنوب فلسطين از جمله رهبراني هستند كه با تغيير مذهب خود، به شيعه پيوسته اند. سني هايي كه به مذهب شيعه روي آورده اند، در مناطق عربي نظير كفركنا، الناصره، شفاعمرو، الخليل، المثلث، يافا، مجد لاكرم و النقيب به صورت دوره اي به برگزاري «جلسات سري»مبادرت مي ورزند.
سايت كانال هفت تلويزيون يمن نيز كه وابسته به دولت علي عبدالله صالح است و توسط اسرائيلي ها اداره مي شود، در همان زمان نوشت:«بعد از جنگ سي وسه روزه ي سال 1385 هزاران جوان سني كه در صدد فراز از بحران هايي كه عرب ها با آن روبه رو هستند،مي باشند به تشيع گرويده اند.
در همين ايام،دو جلد كتاب با عناوين «ص»و «شكارچي تروريست ها»توسط موساد منتشر شدند كه در آن به چاره انديشي اسرائيل درمواجهه با «خطر گسترش شيعه» پرداخته شده بود.كتاب«ص»بر اساس گزارش «بيرتس هاييم اروليه»استاد دين شناسي تطبيقي در «مدرسه عالي علوم ديني در قدس اشغالي»تنظيم گرديده كه در نوزدهم اكتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود كه تشيع در مناطق عربي پرجمعيت، مخصوصاً در منطقه «النقيب» كه شامل نيمه ي جنوبي، فلسطين مي شود، در حال گسترش است و روند گرايش جوانان اهل سنت به تشيع و نيز نرخ رشد جمعيتي 5/8 درصدي شيعيان، به زودي به تأسيس يك دولت شيعي در منطقه النقيب-يا بئرالسبع -مي انجامد و لذا بايد براي آن فكري كرد.
در كنار اين مسئله، «گال تال»استاد يهودي پژوهش هاي اسلامي در دانشگاه حيفا، اعلام كرد شيعيان هر كجا كه باشند-از جمله در فلسطين-در صدد سياسي كردن دين و پوشاندن لباس سياست به آن براي حضور در تمامي عرصه ها هستند و از اين رو، او از لزوم همكاري حكومت ها سكولار در تل آويو، رياض، قاهره، اردن و ساير پايتخت هاي عربي براي مهار حركت شيعه سخن گفت.(3)
روزنامه ي نيمه رسمي «يدويعوت آحارونوت»نيز چند ماه گذشته به نقل از منابع مطلع نوشت:«شيعيان فلسطيني، مهم ترين پيشتيبانان گروه هاي سني فلسطيني در درون مرزهاي 1967-شامل حماس و جهاد اسلامي-هستند و «آفي ديختر»وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي اعلام كرد: «عرب هايي كه به اعضاي تشکل هاي مسلح فلسطيني ياري مي رسانند،از عرب هاي شيعي و يا عرب هايي كه به صورت سري به اين مذهب گرويده اند، مي باشند.وي از «73 عمليات»در يك دوره ي 10 ساله -1375 تا 1385 -عليه رژيم صهيونيستي خبر داد كه در آن شيعيان يا «گروه هاي مسلح مرتبط با آنان، نظير حماس و جهاد اسلام» دخالت داشته اند.(4)

مذهب واقعي مردم غزه

بيشتر مردم فلسطين، پيرو مذهب شافعي هستند و اتفاقاً، ابوعبدالله محمد ابن ادريس شافعي،رهبر اين فرقه، متولد غزه بوده است.شايد همين مسئله در علاقه مندي مردم فلسطين به مذهب شافعي تأثير گذار بوده است.روشن است كه پيروان مذهب شافعي در ميان اهل سنت بسيار علاقه مند به اهل بيت (ع)مي باشند.مي توانيد براي مشاهده ي اسناد موجود در اين رابطه به كتاب «الموسوعه المسيرة في الاديان و المذاهب المعاصرة»،(5)نوشته ي مانع بن حماد الجهني، نشر الندوة و العالمية، چاپ عربستان سعودي مراجعه كنيد.

گرايش به اهل بيت (ع)در كلام رهبران فلسطيني

شهيد «تضال فرحات»از فرماندهان نظامي حماس و سازنده ي موشك هاي «قسام»است كه باعث ايجاد رعب و وحشت در قلب اسرائيلي ها شده است.فرحات در ضمن وصيت نامه ي پروشور خود مي نويسد:«...هذا الزمان زمن المهدي، فأنا اُبايعه من الآن متي ظهر...؛ اين زمان، زمان مهدي است؛ من از هم اكنون تا زمان ظهورش با او بيعيت مي كنم...»
شعيد فتحي شقاقي؛ رهبر جهاد اسلامي فلسطيني نيز مي نوسيد:«سرور جوانان اهل بهشت، حسين بن علي بن ابي طالب(ع)در سپيده دم يك روز تاريخي، در صحراي كربلا، صحنه هاي درخشاني را به نمايش گذاشت كه در حافظه ي تاريخ جاودانه مانده است و هرگز از يادها فراموش نخواهد شد.او با شهادت در راه حق و دادگري، نماد انسانيت را به تمام معنا تجلي بخشيد...در ادامه ي راه سرور شهيدان اهل بهشت ، يكي از مردان حسيني تبار به نام «عزالدين قسام»در برابر تجاوزگران صليبي، در برابر چهره ي زشت و نفرت آور استعمارگران انگليسي و صهيونيسم وابسته به او ايستاد و مقاومت كرد و حسيني وار در کوهستان هاي فلسطين به شهادت رسيد و به كالبد نيمه جان ملت مان روح تازه دميد و آتش خشم مقدسي افروخت...»

سيد الشهداء در شعر معاصر فلسطين

برخلاف شايعاتي كه منتشر شده است، شاعران بسياري در فلسطين، مباره خود را با اسرائيل با حادثه ي كربلا مقايسه كرده و سرور و سالار شهيدان، اباعبدالله الحسين(ع)را الگوي خود معرفي مي كنند.براي نمونه، شعري از «متوكل طه »را با هم مرور مي كنيم:
اُبشركم بالبلد
سوي القتل سيده والقود
و أن الذي سوف يبقي
سيقتله ذله و الكمد
يقول:لماذا دماء الشوارع تسطع الآخرين
وكل قتيلٍ هنا كربلاء، تنوح
و عنوان رعب
و أصل الكبد؛
بشارت مي دهم شما را به سرزمين
به هيچ چيز از اين سرزمين
جز قتل آزادگان و بردگانش
و آنكه زنده مي ماند
ذلت و غصه مي كشد او را
مي گويد :چرا خون خيابان ها در همه جا پراكنده است و هر كشته اي در اينجا، كربلايي نوحه خوان است
درحالي كه نماد ترس دشمن
و حقيقت مصيبت براي اوست
اسماعيل هنيه، نخست وزير قانوني فلسطين، در پيامي به ملت ايران در روز قدس سال 1387 چنين بيان كرد:
هنوز دعاي خميني كبير كه از خداوند منان مسئلت مي كردند توفيق سفر به قدس شريف و اقامه ي نماز در آن را پيدا كنند، در گوشمان طنين انداز است.فرصت را مغتنم شمرده، از خداي بزرگ مي خواهيم كه با فراهم آوردن اين فرصت براي رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهور، رئيس مجلس و ديگر مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي اقامه ي نماز در قدس آزاده شده و رها از لوث دشمن اسرائيلي، اين آرزوي قلبي حضرت امام (ره)را تحقق بخشد».

از زبان استشهاد يون فلسطيني

رضا اميرخاني، نويسنده و رئيس انجمن قلم ايران، در گزارش سفر خود به لبنان مي گويد:«در لبنان خدمت سيد حسن نصرالله رسيدم، ايشان يك روحاني را به من معرفي كرد كه در فلسطين رفت و آمد داشت...
ايشان گفت:يك بار كه به غزه رفتيم دو نفر از استشهاديون را ديديم، آنها گفتند كه عازم عمليات هستيم و ما را نصيحتي بكن، من آيات و رواياتي در خصوص جهاد و شهادت برايشان خواندم.مدتي كه برايشا ن صحبت كردم،گفتند:ما شما را از لبنان نياورديم تا حرف هاي تكراري برايمان بگويي، از امام حسين (ع)برايمان بگو».
«خالد مشعل»، رئيس دفتر سياسي حماس، با بيان اينكه ملت فلسطين به همه ي كساني كه در كنار آنها ايستاده اند، وفادار مي مانند،گفت:«به هيچ وجه به دروغ ها و شايعاتي كه پراكنده مي شود، توجه نكنيد؛ زيرا ما برادران شما و شما برادران ما هستيد».وي همچنين از مقام معظم رهبري، رئيس جمهور، دانشجويان و همه ي آحاد ملت ايران تشكر و قدرداني كرد و گفت:«به شما وعده مي دهم كه بعد از پيروزي ، در قدس و در كنار يكديگر خواهيم بود و آن روز نزديك است».(6)

پي نوشت :

*تهيه و تحقيق دفتر فرهگي فخرالأئمه(ع)، اداره ي كل فرهنگ ارشاد اسلامي با همكاري اداره ي كل اوقاف و امور خيريه استان قم.
1.مطهري، مرتضي،آشنايي با قرآن، ج4، ص 32.
2.كسي كه در آن زمان چند فروند از هواپيماهاي اسرائيلي را ربوده بود.
4.شايد بتوان همكاري مصر و برخي كشورهاي عربي منطقه با اسرائيل در تكميل حلقه ي محاصره ي حماس را در راستاي اين سياست ارزيابي كرد.
5.الموسوعة المسيرة في الاديان و المذاهب المعاصره، ج 2، ص 124.
6.روزنامه ي كيهان، پنج شنبه دوم آبان ماه 1387، و ماه نامه ي شرق.
7.سخنراني خالد مشعل در دانشگاه تهران، 87/11/14 (به نقل از خبرگزاري فارس).

منبع: نشريه ي موعود شماره ي 101




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط