نُه کاربرد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت مالی

وقتی مردم به واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) فکر می‌کنند، بسیاری به بازی‌های ویدیویی فکر می‌کنند. در واقع برخی از محبوب‌ترین کاربردهای این فناوری‌ها بازی‌های ویدیویی هستند. اما دنیای دیگری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی وجود دارد که رو به رشد است.
شنبه، 23 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نُه کاربرد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت مالی

نُه کاربرد در صنعت مالی

مشاغل، از جمله مشاغل موجود در صنعت مالی، در تلاشند بسیاری از همان فناوریهای را در خدمات خود بگنجانند. در حالی که هنوز زمان زیادی لاطم است تا AR و VR واقعاً بسیاری از صنایع از جمله امور مالی در اختیار بگیرند، آنها با استفاده از برخی از برنامه‌های زیر شروع به ایجاد تأثیر و ایجاد گسست کرده‌اند.
 
1- تجسم داده‌ها
توانایی تجسم داده‌ها ابزاری مهم است که معامله گران برای کمک به خودشان در تصمیم گیری‌های مهم در مورد مدیریت ثروت آن را به کار می‌گیرند، به خصوص وقتی صنعت مالی پیچیده‌تر می‌شود و داده‌های بیشتری برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. AR و VR به این تجربه می‌افزایند و تجسم و سازمان دهی مقادیر زیادی از داده‌ها را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.  Salesforce از Oculus Rift برای ایجاد یک محیط همه جانبه سه بعدی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. Fidelity Labs ، بخشی از Fidelity Investments ، همچنین از فناوری پشت پرده Oculus Rift استفاده کرده است. آنها دنیایی مجازی به نام "StockCity" ایجاد کردند که در آن اوراق بها دار سهام به یک شهر سه بعدی مجازی تبدیل می‌شود، جایی که سرمایه گذاران می‌توانند خود را در داده‌ها غوطه‌ور کنند.
 
2- تجارت مجازی
برخی از شرکت‌ها با ایجاد ایستگاه‌های کاری واقعیت مجازی برای تجارت، تجارت مجازی را تجربه می‌کنند. Citi از  HoloLens  مایکروسافت استفاده می‌کند تا بتواند به معامله‌گران ایستگاه‌های کاری هولوگرافیک (تجارت هولوگرافیک) دهد. این نوع ایستگاه‌های کاری عناصری دو بعدی و سه بعدی را ارائه می‌دهند که به فرآیندهای موجود بانک اضافه می‌کنند. کامارچ از واقعیت مجازی در نرم افزار مدیریت ثروت خود استفاده می‌کند تا برای کاربران امکان دسترسی به الگوریتم‌ها و ابزارهای معاملاتی را فراهم کند.
 
3- پرداخت‌های واقعیت مجازی
برخی از شرکت‌ها حتی پرداخت‌های مجازی را نیز تجربه می‌کنند. MasterCard با Wearality همکاری کرده و دنیایی را ایجاد می‌کند که مصرف کنندگان بدون ترک دنیای مجازی بتوانند خرید انجام دهند. آنها تجربه گلف واقعیت مجازی به نام "بی ارزش" را دارند و بازی کنان قادر به خرید لباس در دنیای مجازی هستند، بدون آن که کاری به صورت آفلاین انجام دهند.
 
4- امنیت
به منظور ایجاد یک تجربه مشتری امن‌تر، می‌توان امنیت بیومتریک را در یک سیستم AR معرفی کرد که پس از آن بتواند با دنیای VR ارتباط برقرار کند. اینها می‌توانند برای دسترسی به خدمات بانکی VR ، انجام معاملات خود پرداز یا پرداخت استفاده شوند.
 
5- آموزش مالی
برای کارمندان و مشتریان مؤسسات مالی، آموزش برای درک تغییرات در سیستم‌های مالی مهم است. AR و VR پتانسیل عظیمی برای آموزش اطلاعات جدید به مردم در امور مالی VR دارند.
 
6- خدمات به مشتری
بسیاری از مؤسسات مالی، همچنین از AR و VR برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده می‌کنند. بسیاری از بانک‌ها برنامه‌های AR دارند که به مشتریان کمک می‌کنند تا نزدیکترین بانک‌ها و دستگاه‌های خود پرداز را پیدا کنند. وقتی در یک شهر هستند، می توانند منطقه را با تلفن‌های خود اسکن کرده و به صورت بلادرنگ اطلاعات در مورد مکان، مسافت و خدمات در بانکهای اطراف را مشاهده کنند.
 
برخی از شرکت‌های املاک و مستغلات برنامه‌هایی دارند که به مشتریان امکان می‌دهد از خانه‌ها با تلفن یا تبلت خود عبور کنند و آنها اسکن کنند تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد ملک دریافت کنند. گزینه‌های پیشرفته‌ای که ممکن است به زودی شاهد آن باشیم ماشین حساب‌های رهنی و فضای داخلی سه بعدی در محیط AR هستند.
 
7- شعب مجازی
بانکهای فقط دیجیتالی و بانکهای موبایلی تاکنون در این بخش وجود دارند. اما روزی به زودی ممکن است بتوانیم به یک بانک مجازی برویم. اگر مشتریان به هر دلیلی قادر به مذاجعه به یک شعبه فیزیکی نباشند، به زودی امکان مراجعه به یک شعبه مجازی نیز فراهم می‌شود. امید این است که این شعب بتوانند خدمات مشابهی ارائه دهند، اما به طور انحصاری در یک محیط  VR.
 
این تجربه نه تنها برای مشتریان مفید است بلکه باعث می‌شود هزینه‌های بانک‌ها نیز کاهش یابد زیرا دیگر نیازی به سرمایه گذاری در مکان‌های فیزیکی ندارند.
 
8- استخدام و آموزش
به منظور ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، مؤسسات مالی باید اطمینان حاصل کنند که آنها از استعدادهای برتر استخدام می‌کنند و به همه کارمندان آموزش می‌دهند تا به آنها مهارتهایی را ارائه دهند که به آنها کمک می‌کند تا کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. برخی از بانک‌ها از یک تجربه VR استفاده می‌کنند تا استخدام کنندگان، فناوری‌ای را نشان دهند مبنی بر این که بانک چقدر ابتکاری عمل می‌کند و باهوش است. کارمندان بالقوه و همچنین کارمندان فعلی از این پلتفرم برای تشکیل تیم و ایجاد برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که به مشتریان بانک کمک می‌کند.
 
9- کسب مشتری
نوجوان‌ها نسلی هستند که غالباً در مورد آنها صحبت می‌شود، زیرا در دنیایی بسیار متفاوت از والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگشان بزرگ شده‌اند. از آن جا که آنها نسلی هستند که با تکنولوژی رشد کرده‌اند، بسیاری از سیستم‌ها را متفاوت از سایر نسل‌ها مشاهده می‌کنند. MasterCard با Wearality همکاری کرده و دنیایی را ایجاد می‌کند که مصرف کنندگان بدون ترک دنیای مجازی بتوانند خرید انجام دهند. در حقیقت، بر اساس آمار و ارقام گرفته شده از شاخص انقطاع نوجوانان ، 73 درصد از آنها به دنبال خدمات مالی گوگل، پی پال و اپل هستند تا بانک های محلی، و 33٪ احساس می‌کنند که وجود بانک‌ها در آینده نزدیک ضروری نخواهد بود. بانکها و مؤسسات دیگری که به دنبال جذب نه تنها گروههای هم سن خود هستند بلکه همچنین این نسلهای بعدی را هم می‌خواهند جذب کنند، فناوریهای بیشتری از جمله AR و VR را در سیستم‌های خود به منظور جذب و حفظ مشتری تعبیه می‌کنند.
 
صنعت مالی باید ادامه یابد
از آن جا که فناوری همچنان در حال تحول است و این نوع واقعیت‌های مجاور، بیشتر به جریان اصلی راه پیدا می‌کنند، مؤسسات مالی برای جذب و حفظ مشتریان و کارمندان مجبور به ادامه کار با استفاده از آنها هستند. دنیای AR و VR تاکنون بر نحوه تعامل مؤسسات مالی با مشتریان، آموزش کارمندان، ارائه خدمات و مدیریت داده‌ها تأثیر گذاشته است. با تکامل این فناوری‌ها، صنعت مالی باید خطر از دست دادن مشتری به نفع مؤسسات غیر مالی را مرتفع کند.
 
منبع: برام ناویجن - tjip


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.