مگر من دل ندارم

کامل ترین الگوی حیا، عفت و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) هستند. سراسر زندگی آن حضرت جلوه هایی زیبا در عرصه حجاب و عفاف است.
دوشنبه، 1 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
تصویر گر : محمدعلی محمدی
موارد بیشتر برای شما
مگر من دل ندارم

من

جوانم، به زیبایی‎ام می‎بالم. آزادی را دوست دارم. تحمّل ندارم دیگران برای پوشش من، حدّ و مرز تعیین کنند. هرکس می‎ترسد با دیدن چند تار موی من به گناه بیفتد، چشم‎هایش را ببندد! اصلاً به خیابان نیاید! من که نمی‎توانم به خاطر راحتی دیگران پا روی دل خودم بگذارم. پس من این زیبایی و جوانی را کجا خرج کنم؟ مگر من آرزو ندارم؟ دل ندارم؟ مگر می‎توانم این حسّ قدرتمند جلوه‎گری را در خودم خاموش کنم؟! من همین حد از پوشش را که رعایت می‎کنم کافی است. بیش تر از این دیگر زیاده‎روی است!


او

مرد نابینا بود. همراه پدر(ص) آمده بود به زیارت فاطمه (س). مرد شنید که زهرای عفیف میخواهد قبل از ورود او، حجابش را کامل کند. حدّ و اندازهی تعجّبش را در آن دقایق نمی دانم؛ امّا خدا میداند اگر قضیّهی تابوت را میشنید چه میگفت! اگر می‎شنید که زهرا (س) برای دیده شدن حجم اندام جسد پس از مرگ هم غیرت به خرج می‎دهد.

شاید آن قلّهی حیا و عفاف در ذهن کسی نگنجد. فاطمه «لیله القدر» خداست و باید ناشناخته بماند. درک لیله القدر کار هر دل نیست و دیدن فاطمه (س) کار هر چشم. تابوت فاطمه باید پیکر زمینی او را که چند صباحی، روح ملکوتیاش را همراهی کرده، بپوشاند و اسماء در لبخند عفیفانهی آن لحظه شریک شود؛ تنها مرتبهای که زهرا (س) پس از پدر لبخند میزند!


منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.