10 عادت غلط که سلامتی مردان را تهدید میکند

بسیاری از خطرات بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است. مردان قادرند با توجه به سلامت خود تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم عمر طولانی‌تری داشته باشند و هم سالم‌تر زندگی کنند.
پنجشنبه، 4 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 عادت غلط که سلامتی مردان را تهدید میکند

آقایان! این ۱۰ اشتباه را در مورد سلامتی خود مرتکب نشوید…

اگر شما هم جزو آن دسته از مردانی هستید که برای نرفتن نزد پزشک مدام دنبال بهانه میگردید، یا مشکلاتی دارید که از بیان کردن آنها خجالت میکشید و یا به دلیل مشغله کاری به رژیم غذایی و سلامتی خود اهمیت نمی دهید، حتما این مقاله را مطالعه فرمایید. و به یاد داشته باشید بسیاری از بیماری ها در مرحله اول قابل درمان هستند ولی در صورت عود بیماری امکان درمان وجود ندارد.
 
نرفتن نزد پزشک
شما تقریبا می دانید که باید مقداری وزن کم کنید و مصرف سیب زمینی سرخ کرده را کاهش دهید. علاوه بر این، شما احساس می کنید خوب هستید. مردان در یافتن دلایلی برای نرفتن نزد پزشک، نابغه هستند. اما یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای سلامتی انجام دهید، برنامه منظم برای مراجعه به پزشک است.
 
نادیده گرفتن خروپف
آیا شب ها به خاطر خروپف از خواب بیدار میشوید؟ حدود نیمی از مردانی که خروپف میکنند مشکلی به نام آپنه خواب انسدادی دارند. این مشکل، چیزی است که بیشتر فردی که در کنار شماست را آزار میدهد. این اختلال می تواند برای چند ثانیه تنفس را قطع کند. همچنین با بیماری های قلبی و فشار خون بالا نیز مرتبط است.
 
خودداری از مصرف کرم های ضد آفتاب
ما نه فقط در مورد روزهایی که برنامه فوتبال دارید و یا کنار ساحل میروید صحبت نمی کنیم. شما باید برای جلوگیری از سرطان پوست، هر زمان که از منزل خارج میشوید از محصولی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. اکثر مردان هرگز از کرم ضدآفتاب یا دیگر کرم ها استفاده نکرده اند. از خودتان مراقبت کنید.
 
از کمک گرفتن برای ناتوانی جنسی اجتناب نکنید
خجالت نکشید. مشکلات در رابطه جنسی چیزی از مردانگی شما کم نمی کنند. احتمالش هست که آنها به خاطر وضعیت ذهنی شما ایجاد شوند. علت اصلی ناتوانی جنسی معمولا عدم جریان خون به آلت تناسلی مرد است. این نیز می تواند نشانه ای از مشکلات قلبی باشد، بنابراین غرور خود را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنید.
 
عدم توجه به کار روده و مثانه
امروز چند بار به توالت رفته اید؟ واقعا، چه کسی دفعات رفتن به توالت را پیگیری میکند؟ شاید شما باید این کار را انجام دهید. اگر بیش از هشت بار در روز و یا بیش از دو برابر در شب به توالت میروید، می تواند برای شما دردسرساز باشد. این مسئله می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی مانند بزرگ شدن پروستات، مثانه بیش فعال (OAB)، و یا حتی برخی از انواع سرطان باشد. در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید.
 
بی توجهی به مشکلات دهان و دندان
در کشورهای پیشرفته، زنان نسبت به مردان بیشتر احتمال دارد برای معاینات معمول دندان اقدام کنند. اما مردان نیز باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. نه تنها به این خاطر که آنها می توانند مشکلات دهان و دندان را تشخیص دهند و درمان کنند، بلکه به این دلیل که مشکلات دهان و دندان می توانند نشانه بیماری هایی مانند دیابت، بیماری کرون، بیماری لوپوس، و حتی سرطان خون باشند.
 
مصرف مداوم گوشت و سیب زمینی
به ندرت پیش می آید مردی در طول روز به اندازه کافی میوه و سبزیجات دریافت کند. پزشکان چهار تا پنج وعده از هر کدام را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم پیشنهاد میکنند. اگر دریافت میوه و سبزیجات کافی نباشد، خوردن خوراکی های خوب نیز شانس ابتلا به سکته مغزی، سرطان، و یا مشکلات معده را کاهش میدهد. و قند خون شما را کنترل میکند.
 
خطر کردن
برخی مردان فقط دوست دارند سیگار بکشند، کشتی بگیرند، سریع رانندگی کنند، و یا از هواپیما بپرند! مطمئنا این چیزها سرگرم کننده هستند، اما همه آنها می توانند برای سلامتی شما بد باشند. حقیقت این است که مردان بیشتر از زنان تمام این کارها را انجام می دهند. چرا؟ برخی مردان زمان کمتری را صرف نگرانی در مورد نتیجه اعمال خود میکنند. گاهی اوقات، برخی مسائل ارزش فکر کردن دوباره را دارند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.