لزوم تأمین تجهیزات محافظ شخصی در بخش کشاورزی در هر شرایطی

کمبود جهانی ماسک ممکن است کشاورزان و کارگران مزرعه را در معرض آفت کش‌های سمی قرار دهد.
جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لزوم تأمین تجهیزات محافظ شخصی در بخش کشاورزی در هر شرایطی
تصویر: استفاده از حشره کش در یک مزرعه پنبه درColfax،  Education Images/Getty Images
 
از آنجا که شیوع همه گیری COVID-19 در سراسر جهان در حال وقوع است، تهیه ماسک‌های مهم N95 و سایر تجهیزات محافظ شخصی حتی برای کسانی که بیشتر به آنها احتیاج دارند، سخت شده است.
 
سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که بحران باعث افزایش تقاضا برای این تجهیزات، معروف بهPPE ، 100 برابر بیشتر از حالت عادی شده است. حتی با افزایش چشمگیر تولید، تولید کنندگان گفته‌اند که احتمالاً نمی‌توانند تقاضا برای آینده‌ای قابل پیش بینی را برآورده کنند.
 
و سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که کمبود شدید، زندگی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را در معرض خطر قرار داده است.
 
اما این فقط کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی نیستند که به PPE احتیاج دارند - به ویژه ماسک‌های N95، که از لحاظ فنی به عنوان دستگاه تنفس شناخته می‌شوند. این وسایل همچنین برای ایمنی کارگران در انبوهی از صنایع دیگر، از تجارت ساختمانی گرفته تا کشاورزی، بسیار حیاتی هستند.
 
من به عنوان یک متخصص جسم شناسی که در مورد کاهش خطر آفت کش‌ها مطالعه و تدریس می‌کند، به ویژه نگران این هستم که این کمبود برای کارگران مزرعه چه معنایی ممکن است داشته باشد، که وزارت امنیت میهن آنان را به عنوان کارگران اساسی طبقه بندی می‌کند – یعنی افرادی که حتی در جاهایی که به دیگران گفته شده است در خانه بمانند در سر شغل خود حاضر می‌شوند.
 

سموم دفع آفات مورد استفاده در کشاورزی می‌تواند بر سلامت تنفس تأثیر بگذارد

صدها هزار کارگر کشاورزی به طور مرتب با سموم دفع آفات در محل کار رو به رو می‌شوند و برخی از سموم دفع آفات خطرات جدی برای سلامتی دارند، از جمله ایجاد آسم شغلی و ناراحتی تنفس تا حد مرگ.
 
مطالعات اپیدمیولوژیک، از جمله مطالعه طولانی مدت بیش از 80 هزار متقاضی مجاز برای سموم دفع آفات که توسط مؤسسه ملی بهداشت انجام شده است، پیوندی بین سموم دفع آفات و مشکلات تنفسی، اعم از علائم حاد مانند خشکی گلو، مشکل در تنفس، درد قفسه سینه، سرفه و خس خس تا بیماری‌های مزمن مانند کاهش عملکرد ریه، آسم شغلی، بیماری انسداد مزمن ریوی و سرطان ریه مشاهده کرده است.
 
یک مطالعه دیگر توسط انستیتوی ملی ایمنی و بهداشت شغلی نشان داد که کارگران مزرعه افزایش مرگ و میر قابل توجهی را برای تعدادی از شرایط تنفسی، از جمله پنومونییت حساسیت به فشار (که به عنوان "ریه کشاورز" نیز شناخته می شود)، آسم، برونشیت و ذات الریه داشته‌اند.
 
ماسک می‌تواند برای به حداقل رساندن خطر مهم باشد. اولین خط دفاع در برابر اثرات بهداشتی ناشی از سموم دفع آفات باید از بین بردن یا کاهش قرار گرفتن در معرض خطر باشد، و PPE  فقط باید به عنوان آخرین راه حلی که استفاده می‌شود باشد. کمبود فعلی ماسک در رآس کلیه خطرات مربوط به شرایط اضطراری بهداشتی است. به عنوان مثال، کارگران مزرعه معمولاً دارای شرایط از قبل موجود هستند از قبیل مواردی که بر سلامت تنفس تأثیر می‌گذارند، که از عوامل خطر زا برای کرونا ویروس هستند. بسیاری در شرایطی شلوغ زندگی و کار می‌کنند و در دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مشکل دارند.
 

ماسک‌ها از کارگران مزرعه نیز محافظت می‌کنند

بسیاری از کشاورزان و کارگران مزرعه، به ویژه کسانی که با سموم دفع آفات کار می‌کنند، ماسک‌های N95 را حمل می‌کنند. این اسباب‌ها از الیاف پلی پروپیلن غیر بافته ساخته شده‌اند و استانداردهای سختگیرانه دولت را برای فیلتر کردن ذرات و قطرات کوچک به اندازه 0.3 میکرون یا سه هزارم یک میلی متر را برآورده می‌کنند. اینها اغلب بخشی از یک کیت PPE  گسترده‌تر هستند که می‌تواند شامل محافظ تنفسی، دستکش، پوشش سر و محافظ بدن، پاها و چشم باشد.
 
طبق قانون ایالات متحده، کارفرمایان باید PPE مناسب را به کارگرانی که با سموم دفع آفات سر و کار دارند، ارائه دهند. نوع تجهیزات حفاظتی مورد نیاز با توجه به میزان سمیت یک محصول از سموم دفع آفات، برای پنج نوع مواجهه حاد – از طریق دهان، پوست، استنشاق، سوزش چشم، و سوزش پوست - و همچنین این که آیا این محصول گاز، جامد یا مایع است، و این که آیا کار در خارج از منزل یا در یک فضای محصور انجام می‌شود، تعیین می‌شود.
 
هر کسی که با سموم دفع آفات سر و کار دارد یا در استفاده از آنها کمک می‌کند، هنگام کار با محصولاتی که در صورت استنشاق کشنده یا سمی هستند یا در صورتی که ارزیابی خطر، موارد دیگری را که باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی کند، موظف است از ماسک‌های فیلتر کننده‌ای به خوبی N95 یا بهتر استفاده کند.
 

کاهش خطرات با مدیریت متفاوت آفات

با شروع فصل رشد، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بیشتر کشاورزان PPE مورد نیاز خود را در حال حاضر دارند. اما قبل از دور انداختن هر ماسک N95 فقط باید هشت ساعت استفاده شود، از این رو با بحران کمبود ماسک که بعید به نظر می رسد به زودی فروکش کند، احتمالاً کارگران مزرعه دچار کمبود می‌شوند. تاکنون آژانس‌های کشاورزی محلی فقط راهنمایی‌های محدودی در مورد نحوه رفع کمبود ارائه داده‌اند.
 
بنابراین باید کشاورزان و کارگران مزرعه چه کنند؟ اقدامات خاص به محصول و سموم دفع آفات بستگی دارد، اما در اینجا یک توصیه کلی ارائه شده است.
 
وقتی برچسب‌ها، استفاده از ماسک را ضروری می‌کنند، کشاورزان و کارگران مزرعه نباید بدون ماسک کار کنند. این نا امن و غالباً غیرقانونی است. استفاده از برخی از سموم دفع آفاتِ خطرناک در بازار فقط به این دلیل مجاز است که فرض بر این است که استفاده از PPE میزان مواجهه را به میزان قابل توجهی محدود می‌کند.
 
همچنین حامل آفت کش‌ها نباید از ماسک‌های خود ساخته استفاده کند. دستمال‌های گلدار و انواع دیگر پارچه‌های معمولی که بر روی بینی و دهان پوشیده می‌شوند، ذرات و قطرات سموم دفع آفات را فیلتر نمی‌کنند و حتی می‌توانند به عنوان مخزنی برای بقایای سموم دفع آفات عمل کنند.
 
در عوض، من معتقدم که کشاورزان باید با تعدیل شیوه‌های مدیریت آفات، خطرات را کاهش دهند. این در حال حاضر بهترین روش پیشنهادی است: آیین نامه عمل سازمان بین المللی کار در زمینه ایمنی و سلامت در کشاورزی اظهار می‌دارد که اولین خط دفاع در برابر اثرات بهداشتی ناشی از سموم دفع آفات باید از بین بردن یا کاهش قرار گرفتن در معرض خطر باشد، و PPE  فقط باید به عنوان آخرین راه حلی که استفاده می‌شود باشد.
 
اداره ایمنی و بهداشت کار همچنین توصیه می‌کند که خطرات تنفسی از طریق "سلسله مراتب کنترل" برطرف شود.
 
منبع: ملانی بِیتمن - University of Neuchâtel


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.