حاج محمود کریمی شناخته شده ترین مداح اهل بیت

حاج محمود کریمی یکی از شناخته شده ترین مداحان اهل بیت حال حاضر در ایران است. او متولد 1347 در تهران است. پدر و برادر او هر دو در سالهای دفاع مقدس به شهادت رسیده اند. او که مداحی را از سنین کودکی آغاز کرده بود در حال حاضر در هیئت رزمندگان اسلام در امام زاده علی اکبر چیذر و هیئت یا ثارالله محله مجدیه تهران مداحی می کند. مراسمات مذهبی با مداحی های حاج محمود کریمی از پرشور ترین مداحی های برگزار شده در تهران است.
پنجشنبه، 1 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
حاج محمود کریمی شناخته شده ترین مداح اهل بیت
محمود کریمی یکی از پرطرفدار ترین و شناخته شده ترین مداحان حال حاضر در کشور است. او زاده 1347 در تهران است. محمود کریمی بارها در عزاداری ها در بیت رهبری در نزد رهبر انقلاب آیت الله سید علی خامنه ای مداحی کرده است. در سالهای اخیر، خبر تیراندازی که از طرف خودروی او صورت گرفت حواشی زیادی برای او به دنبال داشت. محمود کریمی فرزند شهید و همچنین برادر شهید است. پدر او در جنگ ایران و عراق در سال 1361 در عملیات فتح المبین مفقودالاثر شد و همچنین برادرش نیز در سال 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض به شهادت رسید. محمود کریمی در سال 1370 ازدواج کرد و دارای یک پسر و یک دختر است. او از سالهای 1364 تا 1373 معلم تربیت بدنی در دبستان بوده است. به گفته او از کودکی کارهایی مانند بنایی و نجاری انجام می داده و در حال حاضر نیز شغل اصلی او فعالیت در بازار سفال و آجر است و از راه مداحی امرار معاش نمی کند.

حاج محمود کریمی شناخته شده ترین مداح اهل بیت
 

محمود کریمی و شروع مداحی

در مصاحبه ای گفته بود که اولین بار در 7 سالگی در مسجد شاهین شهر اصفهان مداحی را تجربه کرد و در همان تجربه اول از پدرش دو تومان به عنوان صله دریافت کرد. محمود کریمی مرثیه سرا است و در اغلب مواقع نوحه هایی که می خواند را خود می سراید. در حال حاضر در حسینه امامزاده علی اکبر محله چیذر تهران و در هیئت رزمندگان اسلام نوحه خوانی می کند.
 

نگاهی بر آثار محمود کریمی

 *   مجموعه حدیث عشق که شامل گلچینی از مجموعه مداحی های محمود کریمی است و نشر فاروس ناشر آن است.

 *   عطر سیب: مجموعه مداحی اربعین و عاشورا است که با همکاری محمود کریمی و محمد رضا طاهری توسط نشر سبحان منتشر شده است.

*   گلواژه های رجب: مجموعه مداحی های مربوط به ماه رجب است که با همکاری محمود کریمی، حاج منصور ارضی و محمد رضا طاهریان و احمد واعظی منتشر شده است. که توسط موسسه ثقلین منتشر شده است.

*   گلواژه های شعبان: شامل مجموعه مداحی ها و اشعار مربوط به ماه شعبان است که با همکاری محمود کریمی، احمد واعظی و محمد طاهری توسط موسسه ثقلین منتشر شده است.
 

دانلود مداحی های محمود کریمی در سایت های برتر دانلود مداحی و موزیک

فایل های صوتی مداحی های محمود کریمی از بیشترین میزان بازخوردها در سایت های دانلود مداحی و موزیک برخوردار است. دانلود این فایل ها بخصوص در ایام محرم و اربعین حسینی بسیار بیشتر نیز می شود. ما در اینجا مجموعه ای از برترین گلچین مداحی اربعین از محمود کریمی را آورده ایم:

*    پسر فاطمه سلام سلام
*    تو رو میون قتلگاه غریب گیر آوردنت
*    یا ذالکرم منو ببر تا به حرم
*    من زینبم صاحب پرچم حیدرم
*   ای به فدای روی ماهت یا صاحب اللوا
*    سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود
*    ای همسفر که نیمه ره از ما جدا شدی
*    ای باغبان دو شاخه گل یاس تو کجاست؟
*    چه ها کشیدی بگو هر آنچه که دیدی
*    ای یوسف زهرا برخیز ای نبض سفر
*    امید دل، دلسوزان برایت آوردم
*    عالم زینب، والا زینب
*    شاه سلام علیک آقا سلام علیک
*    گمان مدار که رفتم تو را رها کردم
*    فریاد یا محمدا، زینب رسید به کربلا
*    یابن زهرا رو سوی کرببلا آورده ام
*    خداحافظ ای شهر آزارها خداحافظ ای کوچه بازارها
*    هنوز هم روی نیزه هایی حسین یا روی خاک این کربلایی حسین
*    من دوباره کوله بارم به زمین مونده نرفتم
*    کربلا پروانه شو پروانه شو
*    اینقده بی تو گریه کردم آی داداش آی حسین
 

هیئت بزرگ حاج محمود کریمی

حاج محمود کریمی در این روزها در دو هیئت بسیار بزرگ در تهران نوحه سرایی می کند. در این دو هیئت مراسمات محرم و اربعین بسیار پرشور برگزار می شود و عاشقان حسینی از سراسر ایران برای شرکت در مراسمات به این هیئت ها می آیند. هیئت امام زاده علی اکبر چیذر و هیئت یا ثار الله در مسجد الهادی در محله ی مجیدیه شمالی دو هیئت بزرگ حاج محمود کریمی هستند. ایشان در ابتدا با دو مداحی "عمو عباس" که از زبان طفل سه ساله امام حسین (ع) خوانده می شد بسیار شناخته شد. پس از آن با نوحه "عشق یعنی" که در مدح حضرت فاطمه (س) بود بر سر زبان ها افتاد. هیئت های برپا شده با مداحی محمود کریمی بسیار پر شور و حال برگزار می شود.

حاج محمود کریمی شناخته شده ترین مداح اهل بیت
 
محمود کریمی

دیگر مداحان برتر حال حاضر مراسمات حسینی در کشور

1-  حاج منصور ارضی: حاج محمود ارضی یکی از شناخته شده ترین مداحان در مراسمات اربعین در ایران است. هیئت های برپا شده با مداحی او طرفداران بسیاری دارد. او با روضه مدینه شهر پیغمبر که در دوکوهه خوانده شده بود شناخته تر شد. خواندن  مناجات نامه ها و دعای های حاج منصور ارضی مشتاقان بسیاری را به هیئت ها و مراسمات با مداحی خو می کشاند.

2- سعید حدادیان: سعید حدادیان از شاگردان حاج منصور ارضی است. در حال حاضر در هیئتی مستقل در حسینه ی امام حسن مجتبی (ع) مداحی می کند. اون با مرثیه "یاد امام و شهدا" و "بوی سیب" بسیار شناخته تر شد.

3- عبدالرضا هلالی: عبدالرضا هلالی به دلیل سبک خاص خود در مداحی در میان جوانان بسیار طرفدار دارد. او متولد 1360 است و از 1382 در هیات خود به نام هیات الرضا مداحی را آغاز نمود. دانلود مداحی های عبدالرضا هلالی در سایت های دانلود مداحی از بیشترین بازخوردها برخوردار است.

4- محمدرضا طاهری: زاده اراک است و در مراسمات مذهبی حسینیه فاطمه الزهرا در تهران مداحی می کند. از جمله مداحانی است که در بیت رهبری و در حضور رهبر انقلاب در عزاداری های عاشورا و ایام فاطمیه مداحی می کند. محمد رضا طاهری را به نوعی با سبک جدید مداحی می شناسند. پدر او از مداحان قدیمی تهران بود. دیگر برادر محمدرضا طاهری به نام محسن طاهری از مداحان بنام مراسمات مذهبی در ایران می باشد.


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما