کاربرد واقعیت افزوده در صنعت گردشگری ‏

صنعت گردشگری برای بسیاری از کشورها یکی از بزرگترین صنایع تأثیر گذار در اقتصاد داخلی به حساب می آید. این صنعت ‏همواره در تلاش بوده است خود را با تغییر و تحولات هماهنگ ساخته و از فناوری های نو از جمله واقعیت افزوده در کار خود ‏بهره ببرد.‏
پنجشنبه، 19 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاربرد واقعیت افزوده در صنعت گردشگری ‏
واقعیت افزوده دارای پتانسیل بالایی جهت افزودن بر تجربه مسافران در صنعت گردشگری است. اپلیکیشن های جدید واقعیت افزوده در گوشی های همراه اطلاعاتی مفید، نقشه های راهنما، مسیریاب و امکانات ترجمه را برای گردشگران فراهم می سازند.

صنعت گردشگری بر چهار پایه اقامت، حمل و نقل، پذیرایی و جاذبه های گردشگری قرار دارد. اجازه دهید نحوه کمک واقعیت افزوده به هر یک از این بخش ها را مورد بررسی قرار دهیم.
 

محل اقامت

هتل داری یکی از نخستین بخش هایی است که می توان واقعیت افزوده (AR) را در آن پیاده سازی کرد. هتل ها می توانند به طرق زیر از واقعیت افزوده در جذب گردشگر استفاده  کنند.
 
* در تبلیغ و اطلاع رسانی
استفاده از واقعیت افزوده جهت نشان دادن اتاق های هتل با جزئیات اسکان، قیمتها و غیره راهی مناسب برای تبلیغ هتل و ترغیب گردشگران برای امتحان کردن طیف کاملی از خدمات هتل به حساب می آید. همچنین این احتمال وجود دارد که مهمانانی که قصد داشته تنها برای یک شب در هتل اقامت کنند به مهمانان دائم تبدیل شوند.
 
* فراهم ساختن رفاه و آسایش بیشتر
فرض کنید در اتاق هتل هستید و لازم است در خصوص خدمات، نظافت و مکانهای دیدنی اطلاعاتی بدست آورید. بنابراین کافی است گوشی هوشمند یا تبلت خود را بیرون آورده و اپلیکیشن هتل موجود در آن را باز کنید. اکنون با اشاره به نشانگر آن اطلاعات مورد نیازتان برای شما نمایش داده می شود. این کار با استفاده از واقعیت افزوده بسیار راحت و ساده انجام می شود. به عنوان مثال هاب هتل (Hub Hotel) در هر یک از اتاقهای خود نقشه دیواری تعاملی قرار داده است که میهمانان می توانند گوشی خود را به سمت آن گرفته و جاذبه های گردشگری محلی نزدیک به هتل را بررسی کنند.

کاربرد واقعیت افزوده در صنعت گردشگری ‏
 
* ایجاد راه های جدید مشاهده
امروزه گردشگران توجه چندانی به بروشورهای ساده از خود نشان نمی دهند. واقعیت افزوده امکان کسب اطلاعات در سطح جدید را با بکار گیری انیمیشن های سه بعدی از اعلامیه یا تراکت های چاپی فراهم ساخته است. هتل های ماریوت (Marriott) با همکاری بلیپار (Blippar) در مجله شان چنین تبلیغات تعاملی را ارائه می دهند. علاوه بر آن کاربران اپلیکیشن هتل می توانند حتی با استفاده از این تبلیغات و اسکن آنها یک فیلم ویدئویی را باز کنند.
 
* ایجاد هتل های تعاملی
بازی پوکمون گو (Pokemon Go) الهام بخش بسیاری از مشاغل دیگر از جمله صنعت هتل داری برای بکار گیری واقعیت افزوده بوده است. تصور کنید که چگونه این بازی یا گیمفیکیشن می تواند افراد و به ویژه جوانان را ترغیب و علاقه مند سازد تا در یک هتل خاص اقامت کنند. در این راستا هتل های PAI اپلیکیشنی را ارائه داده اند که تمام نقاط هتل خود را به صورت واقعیت افزوده نشان داده و با جمع کردن 7 مورد از وسایل اضافی مهمانان می توانند جوایزی را بدست آورند.
 

حمل و نقل

تصور کنید هواپیمای شما تازه فرود آمده است یا از اتوبوس، قطار یا اتومبیل به مکانی ناآشنا قدم گذاشته اید و نمی دانید باید به کجا بروید. در صورت به همراه داشتن اپلیکیشن سفر با AR می توانید با اشاره به نشانگر حمل و نقل، جهت، مسیر، ایستگاه بعد و مکان های دیدنی را دریافت کنید.
با کمک واقعیت افزوده می توانید نقشه یک مترو یا سایر موارد را به یک راهنمای تعاملی چند زبانه تبدیل کنیداین کار به ویژه برای مسافران خارجی می تواند بسیار لذت بخش و جالب باشد. با کمک واقعیت افزوده می توانید نقشه یک مترو یا سایر موارد را به یک راهنمای تعاملی چند زبانه تبدیل کنید. به عنوان مثال تونل ویژن (Tunnel Vision) این کار را با مترو نیویورک انجام می دهد.

در اکثر شهرهای بزرگ اغلب می توان اتوبوس های توریستی در حال گردش را مشاهده نمود. چه می شود اگر از AR برای تغییر ظاهر کلاسیک آنها استفاده کنیم و با در اختیار داشتن یک پروجشکن بر روی پنجره های آنها، نسخه های قدیمی بناها و کوه ها را به تصویر بکشیم.
 

رستوران ها و مکانهای پذیرایی

خلاصه آن که رستوران ها، کافه ها و سایر مکان های پذیرایی می توانند از واقعیت افزوده به چندین طریق استفاده کرده و از آن منتفع شوند:

* برخی رستورانهای جدید دارای منوهایی تعاملی با نمای 360 درجه ای هستند که ظرف غذا، میزان و مواد تشکیل دهنده آن را با استفاده از اپلیکیشن AR کاباگ (Kabaq) نمایش می دهند.

* بسیاری از رستورانها برای جلب مشتری از بازی های AR بهره می برند.

* مسیر یابی با استفاده از اپلیکیشنهای مخصوص تلفن همراه با استفاده از AR جهت ارائه اطلاعات در خصوص رستورانها و کافه های نزدیک امکان پذیر شده است.
 

جاذبه های گردشگری


کاربرد واقعیت افزوده در صنعت گردشگری ‏
 
کشف مقصدها و جاذبه های گردشگری با استفاده از واقعیت افزوده تورهای کلاسیک شهری را به طرز خارق العاده ای متحول ساخته است. با بهره گیری از این فناوری می توان در زمان سفر کرد، تکامل نقاط دیدنی را در طول زمان مشاهده نمود و از مدلهای سه بعدی مکانها لذت برد. از جمله نمونه‌ های بسیار جالب در استفاده از واقعیت افزوده، می توان به پارک تفریحی و باغ وحش اشاره کرد.

مزایای اصلی استفاده از واقعیت افزوده در پارک های تفریحی و باغ وحش ها

1- مسیر یابی: معمولاً پارکهای تفریحی بزرگ دارای نقشه ها و علائم جهت یابی ایستاده هستند. برای جایگزینی آنها می توان از مسیریابی تعاملی و شخصیت های کارتونی و حیوانی استفاده کرد.

2- گیمیفیکیشن: به عنوان مثال می توان از بازی ها و اپلیکیشن های اکتشافی برای یافتن حیوانات سه بعدی استفاده کرد.

3- آموزش: اطلاعات غنی، مفید و بصری در مورد هر حیوان حتی آنهایی که منقرض شده اند را می توان با بکارگیری این فناوری بدست آورد.

4- وقت کشی: برای سرگرم ساختن بازدید کنندگان منتظر در صف،  می توان برای آنها امکان عکاسی با اشیاء AR  را فراهم ساخت.
در طول ده سال گذشته، متأسفانه موزه های سراسر جهان شاهد کاهش بازدید بوده انددر طول ده سال گذشته، متأسفانه موزه های سراسر جهان شاهد کاهش بازدید بوده اند. واقعیت افزوده می تواند به آنها کمک کند چرا که در واقع هر قطعه هنری می تواند یک مدل AR شود. یکی از نمونه های خوب در این زمینه می توان به موزه ملی تاریخ طبیعی اشاره کرد. این موزه دارای اپلیکیشنی تحت عنوان Skin and Bones است که به بازدید کنندگان اجازه می دهد حیوانات منقرض شده را با استفاده از اسکلتهای موجود آنها به صورت زنده و به طور کامل مشاهده کنند.


منبع: thinkmobiles


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.