با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید

آنتی هیستامین دارویی است که بیشتر برای رفع حساسیت و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می‌شود اما خوراکیهایی وجود دارد که خاصیت دارویی آنتی هیستامین را دارند و با التهاب مبارزه می‌کنند.
يکشنبه، 20 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید

جوانه نخود فرنگی

جوانه نخود فرنگی دارای میزان بالایی از دی آمین اکسیداز هستند (آنزیمی که هیستامین سلولی اضافی را پایین می‌آورد). همه خانواده باقالی‌ها دارای DAO هستند، اما به طور خاص در نخود فرنگی، عدس و جوانه هایشان بیشتر است.


پیاز

پیاز بسیار مقوی و حاوی مواد پروبیوتیکی است؛ برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول‌های مغز و حتی کم شدن سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون، این خوراکی موثر واقع می‌شود.


سیر

سیر مانند پیاز بسیار مقوی و غنی از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مورینگا

مورینگا، یک غذای فوق العاده است و به قدری غنی از مواد مغذی است که از گذشته برای درمان سو تغذیه استفاده می‌شد؛ یک بررسی نشان داده است که مورینگا ۷۲ درصد از کل هیستامین‌های آزاد شده را مهار می‌کند و تقریباً به اندازه کتوتیفن اثر بخش است.


 ریحان

ریحان،  شیرینی طبیعی دارد همچنین یک آداپتوژن با خواص ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و خواص ثابت شده در ثبات سلولی مغز است.


آویشن

آویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است؛ سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می‌شود و به سمت سلول‌های مغز می‌روند  همینطور دارای مزایای ضد میکروبی هم است.


ترخون

ترخون بوی خوشی دارد؛  یکی از بالاترین منابع غذایی آنتی اکسیدانی در میان گیاهان دارویی محسوب می‌شود و یک مطالعه نشان داده است که این سیستم، سلول‌های مغزی را تثبیت می‌کند.


بابونه

بابونه، اغلب به عنوان چای استفاده می‌شود؛ گل‌های تازه آن در دسترس هستند و ترجیح داده می‌شود که خشک شوند. یک مطالعه نشان داد که بابونه مانع از آزاد شدن هیستامین از سلول‌های مغزی می‌شود.


نعناع

گفته شده است که فلانوئید‌های موجود در نعناع، اثر مهاری قوی بر هیستامین‌های آزاد شده از سلول‌های مغز را دارند؛ به ویژه برای  آلرژی موثر است.


دانه و روغن زیره سیاه

طعم آن کمی تند و شبیه به پونه است؛ به عنوان آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل کرده و از لایه مخاطی معده محافظت می‌کند همچنین می‌تواند از دانه  یا روغنش مصرف کرد.1


زنجبیل

زنجبیل یک ریزوم است که واکنش های آلرژیکی را مهار می کند. از آن به طور سنتی به عنوان یک بازدارنده H2 استفاده می شود، اما مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که به عنوان تثبیت کننده سلولی مغزی نیز عمل می کند.


زردچوبه

زردچوبه, ادویه ای است که رنگ غذا را بهتر می کند و به خودی خود دارای مزه خوبی است. ریزوم های تازه به طور فزاینده ای در دسترس هستند و می توانند یخ زده و بر روی بیشتر ظروف طعمدار به عنوان یک شیرینی مخلوط شوند.

زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد. مطالعه ای نشان داد که فعالیت سلولی مغزی را نیز مهار می کند.


انار

 انار می تواند برای توقف آب ریزش بینی موثر باشد . انار طعم شیرین و ترشی دارد و در غذاهای لذیذ و شیرین به کار می رود. آن ها حاوی پلی فنول ها مانند تانن ها و آنتوسیانین ها هستند و نسبت به چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این مطالعه نشان داد که آن ها به عنوان تثبیت کننده سلول های مغزی عمل می کنند.


کیپر

کیپر طعم تندی را به غذای شما می دهد. آنها غنی از کورستین ها هستند. کیپرها دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی هستند. مطالعه ای نشان داد که نوعی آنتی هیستامین هستند.


هلو

هلو، یک میوه تابستانی است که شیرین و آبدار می باشد. مطالعه ای نشان داد که آن ها از التهاب ناشی از آلرژی سلولی جلوگیری می کنند.


سبوس برنج سیاه

اعتقاد بر این است که برنج سیاه فواید بسیاری دارد. محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی حاوی 10 % برنج سیاه, التهاب را کاهش می دهد و از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند. و برنج قهوه ای فواید مشابهی ندارد.


جوانه های گیاه ماش

در یک مطالعه آزمایشگاهی, جوانه ماش با توجه به محتوای فلاونوئید زیادش برای محافظت در مقابل دگرانولاسیون سلول های مغز و رهاسازی هیستامین مفید است.


سیب

مواد مغذی سیب در پوستش وجود دارد. سیب ها غنی از یک نوع ماده مغذی نیستند، بلکه غنی از فلانوئیدها و پلی فنل ها ها هستند و میزان آنتی اکسیدان هایش بیشتر از چای سبز است. مطالعه ای نشان داد که آنها هیستامین را از سلول های مغزی آزاد می کنند.2


جوشانده گزنه

جوشانده گزنه نیز یکی دیگر از درمان های طبیعی برای کنترل و کاهش علائم آلرژی است. خواص این گیاه باعث کاهش وجود مواد حساسیت زا در مجاری تنفسی شده و احتقان را برطرف می کند. 


سرکه سیب

سرکه سیب حاوی ترکیبات ضدالتهابی، ضدویروسی و آنتی هیستامینی است که به شیوه موثری با آلرژی های آزاردهنده مقابله می کنند. برای مقابله با آلرژی های فصلی و همچنین ناراحتی های تنفسی ناشی از سرماخوردگی می توانید به سراغ سرکه سیب بروید.


چای ریبوس

چای ریبوس همچنین با عنوان چای قرمز آفریقایی شناخته می شود و یکی از نوشیدنی های طبیعی با خواص آنتی هیستامینی است که با احتقان بینی، احساس سوزش و خارش گلو مقابله می کند. این نوشیدنی کاملاً طبیعی نیز مانند تمام داروهای از این نوع باعث ایجاد خواب آلودگی می شود.


ماست طبیعی

ترکیبات ماست طبیعی باعث بهبود فعالیت فلور باکتریایی شده و در نتیجه باعث تقویت عملکرد دستگاه ایمنی بدن می شود. ترکیباتی مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیل و بیفیدوس موجود در ماست به کاهش خطر بروز آلرژی ها کمک می کنند. 


دم کرده یونجه

مصرف دم کرده یونجه قدرت لازم برای تسکین احساس سوزش چشم ها و کاهش مازاد مخاط بینی را دارد. بنابراین می توانید راحت تر نفس بکشید. 


جوشانده گیاه جینکوبیلوبا

این جوشانده حاوی ترکیباتی به نام جینکگولید است که خواص ضدآلرژی دارند و باعث کاهش خلط و تسکین خارش چشم ها می شوند. 


حرف آخر

هر کدام از درمان های اشاره شده برای تسکین علائم ناخوش آیند آلرژی ارائه شده اند. مصرف بی رویه و بیش از میزان ذکر شده ممکن است باعث مشکل شود. چون داروهای گیاهی بی خطر نبوده و عدم مصرف درست آن ها نیز دردسرساز می شود. می توانید قبل از مصرف با پزشک یا عطار مشورت کنید.3


پی نوشت:
1.www.yjc.ir
2.www.borna.news
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.