سؤال روز صد و نود و چهارم

کودکان به چه میزان فلوراید نیاز دارند؟

در این مقاله در خصوص میزان فلوراید مورد نیاز در کودکان با گروه های سنی مختلف بحث شده است.
دوشنبه، 28 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کودکان به چه میزان فلوراید نیاز دارند؟
کودکان زیر 6 ماه به طور کلی نیازی به استفاده از مکمل های فلوراید ندارند. معاینه یا چکاپ 6 ماهگی کودک شما فرصتی عالی را برای بحث با پزشک در خصوص نیاز یا عدم نیاز کودک به استفاده از مکمل فلوراید فراهم می سازد.
 
در صورتی که در منطقه ای زندگی می کنید که فلوراید وجود ندارد، پزشک یا دندانپزشک پس از 6 ماهگی کودک شما ویتامین، قطره یا قرص فلوراید را تجویز خواهد کرد. مقدار مصرف آن به مقدار طبیعی فلوراید در آب و سن کودک شما بستگی دارد. تنها کودکانی که در مناطق عاری از فلوراید زندگی می کنند یا آندسته که فقط آب بدون فلوراید درون بطری مصرف می کنند بایستی مکمل آن را دریافت کنند.
 
در این بخش به چند نکته دیگر در خصوص فلوراید اشاره می کنیم:
 
* از خمیر دندان حاوی فلورایدی استفاده کنید که دارای نشان انجمن دندانپزشکی باشد.
 
* پس از دندان درآوردن نوزاد، دندانهای او را با مسواک مخصوص نوزادان مسواک بزنید. از آب و مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید (به اندازه یک دانه برنج) استفاده کنید. چنانچه از خمیر دندان مخصوص کودک بدون فلوراید استفاده می کنید، میزان آن را در اندازه ای که ذکر شد (یک دانه برنج) نگه دارید به این دلیل که بایستی مقدار خمیر دندان بلعیده شده به حداقل برسد.
 
* کودکان 3 سال به بالا بایستی تنها به مقدار یک نخود خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند.
 
* کودکان زیر 6 سال ممکن است هنگام مسواک زدن خمیر دندان زیادی را قورت دهند. هنگام مسواک زدن بر کودک خود نظارت داشته باشید و به او بیاموزید که خمیردندان را قورت نداده و به بیرون بریزد.
 
* کودکان زیر 6 سال هرگز نباید از دهانشویه های حاوی فلوراید استفاده کنند. اما کودکان بزرگتری که در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند می توانند از دهانشویه استفاده کنند. دندانپزشک می تواند در خصوص عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی بیماری دندان، جراحی اخیر لثه یا موانع جسمی که مانع از مسواک منظم و دقیق می شوند با شما صحبت کند. دندانپزشک خانوادگی یا دندانپزشک کودک شما (فردی که متخصص در مراقبت از دندانهای کودک است) منبع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات در خصوص مراقبت از دندان و نیازهای فلورایدی است. دندانپزشک می تواند به شما کمک کند در خصوص نحوه تأثیر فلوراید بر روی دندانها اطلاعات بیشتری کسب کنید و حتی استفاده از وارنیش موضعی فلوراید را هنگام ویزیت های معمول دندان توصیه نماید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.