سؤال روز دویست و سی و چهارم تولد

بهترین راه های بازی با کودک هفت ماهه چه می باشد؟

در این مقاله می توانید برخی از روشهای بازی با کودک هفت ماهه خود را بیابید.
دوشنبه، 12 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترین راه های بازی با کودک هفت ماهه چه می باشد؟
اکنون که کودک شما قادر به نشستن با ثبات تر شده و شاید شروع به چهار دست و پا راه رفتن کرده است، در بیشتر اوقات مشغول بازی خواهد بود و از اینکه بر محیط اطراف خود کنترل بیشتری دارد لذت خواهد برد. با پیشرفت مهارتهای حرکتی، در قاپیدن یا گرفتن، کف دست گرفتن و نگه داشتن اسباب بازی های خود کارآمدتر خواهد شد. او ممکن است به زودی متوجه نحوه دست زدن شود و عاشق بازی هایی خواهد شد که این مهارت تازه کشف کرده را پرورش می دهند، بنابراین اکنون زمان مناسب برای معرفی بازی هایی مانند اتل متل توتوله است.
 
دامنه واژگانی کودک شما نیز این روزها به طور فزاینده ای افزایش یافته است. با وجود آنکه هنوز شروع به صحبت نکرده، اما ممکن است کم کم واژه های آشنا را تشخیص داده و از اینرو در حال حاضر انجام بازی هایی که به تقویت زبان او کمک می کنند ایده آل می باشد. فقط مطمئن شوید که بازی های پیچیده و سخت با کودک انجام ندهید تا دچار ناامیدی نشود. به عنوان مثال اشیایی که می دانید او آنها را تشخیص خواهد داد را در اطراف کودک خود قرار دهید. آنگاه از او بپرسید: «قلم مو، قاشق یا هاپو کجاست؟» زمانی که به درستی آنها را تشخیص داد او را با شور و حرارت تشویق کنید.
 
کودک در این مرحله همچنین روابط علت و معلول را درک می کند. او عاشق انداختن، پرتاب کردن و ضربه زدن به هر آنچه در اطرافش است خواهد بود تا ببیند چه اتفاقی می افتد. به کودک خود چند کاسه، ظرف یا ماهی تابه پلاستیکی بدهید و ببینید چگونه از صداهایی که از آنها تولید می کند لذت می برد. اکنون آینه نیز ممکن است برای کودک شما جالب تر به نظر برسد چرا که متوجه انعکاس تصویر خود در آن و نحوه تقلید از حرکات خود می شود (کودک شما ممکن است شروع به تولید صداهایی همانند غان و غون در مقابل آینه کند).
 
این روزها کودک شما هرآنچه در خانه است را به عنوان اسباب بازی می بیند و برای اولین بار ممکن است به مهارت خود را رساندن به آن دست یابد، و این بدان معنا است که زمان آن فرارسیده کاملاً مراقب کودک خود باشید. اطمینان حاصل کنید که تمامی سیم ها، غذای حیوان خانگی، وسایل شکستنی، و مواد سمی را از دسترس کودک خود خارج سازید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.