سؤال روز دویست و پنجاه و یکم تولد

علت علاقه کودکان نوپا به تکرار چه می باشد؟

در این مقاله علت علاقه کودکان به تکرار و نحوه برخورد والدین با آن را مورد بررسی قرار داده ایم.
سه‌شنبه، 20 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت علاقه کودکان نوپا به تکرار چه می باشد؟
واژه مورد علاقه فرزند شما در این سن «باز هم» یا «دوباره» می باشد. کودکان نوپا در انجام مکرر یک کار تکراری لذت می برند چرا که این کار روش خاص آنها برای کاوش در جهان و تسلط بر مهارتهای جدید به حساب می آید.
 
در حالی که اصرار فرزندتان برای انجام چند باره کارها می تواند برای شما خسته کننده به نظر برسد، اما او در واقع تغییرات نامحسوسی را در هر مرتبه تکرار ایجاد می کند. به عنوان مثال، ممکن است این گونه به نظر برسد که کودک بلوک چوبی روی میز را هر مرتبه به یک شکل در هم می کوبد اما هنگامی که با شدت بیشتری این کار را انجام می دهد به تغییرات صدایی ایجاد شده توجه کنید.
 
در حالی که بزرگسالان خواهان تنوع هستند، یک کودک نوپا نیاز به تأیید مکرر این موضوع دارد که همه چیز به همان شکل حفظ می شود. موارد زیادی وجود دارد که برای یک کودک نوپا جدید و غافلگیر کننده به نظر می رسد، اما تکرار یک فعالیت به او کمک می کند تا یاد بگیرد بایستی انتظار چه چیزی را داشته باشد. به همین دلیل است که ترانه های تکراری در این سن بسیار مورد توجه آنها قرار می گیرند. نوعی الگوی قابل پیش بینی در این کار وجود دارد که به کودکان با آگاهی از آنچه قرار است در آینده اتفاق افتد، قدرت می بخشد. به همین دلیل است که ممکن است فرزند شما بخواهد هر شب همان داستان را بارها و بارها برایش بخوانید. دانستن آنچه در ادامه می آید برای او سرگرم کننده است. توانایی پیش بینی این موضوع که شخصیت ها قصد انجام چه کاری را دارند، مهارتی است که کودکان یک ساله در اکثر شرایط دیگر از آن برخوردار نیستند.
 
به نظر می رسد که تجربه مکرر کودکان نوپا را در برابر فراموشی مقاوم می سازد. حتی برای بزرگسالان نیز یادگیری هر مهارت جدید، از نواختن پیانو گرفته تا بازی تنیس نیاز به تمرین مکرر دارد. بسیاری از کارهایی که کودک شما انجام می دهد از نظر خود یک مهارت جدید است و تکرار روش یادآوری نحوه انجام آن در دفعات بعدی است.
 
درک نیاز کودک نوپای خود برای تکرار ممکن است باعث شود تحمل خواندن تکراری کتاب مورد علاقه او برای شما آسانتر شود. اما در محدود کردن برخی فعالیتها نیز درنگ نکنید. اگر کودک تان از شما بخواهد قصه قبل از خواب را ده مرتبه برایش تعریف کنید، اشکالی ندارد که این ماراتن را خاتمه داده و قول دهید صبح دوباره برایش قصه تعریف می کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.