همه گیری و انزوا، و نقش اجتماعی بازی های ویدئویی

بازی های ویدئویی می توانند به یادگیری بچه ها و تعاملات اجتماعی آحاد جامعه با یکدیگر در طی بیماری همه گیر COVID-19 بیفزایند.
پنجشنبه، 27 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه گیری و انزوا، و نقش اجتماعی بازی های ویدئویی
تصویر: با نزدیک شدن فصل سرما و بدنبال فعالیت های داخل منزل، بازی های ویدیویی هم سرگرم کننده هستند و هم آموزشی. (Shutterstock)
 
امسال تغییرات زیادی در زندگی روزمره ما ایجاد کرده است. بیماری همه گیر COVID-19 ما را مجبور کرده است تا آنجا که ممکن است از نظر فیزیکی از هم فاصله بگیریم، در حالی که ماسک ها و سایر اقدامات بهداشت عمومی در جهان خارج همچنان پابرجا هستند. تعداد موارد COVID-19 در جهان در حال افزایش است و در ایالات متحده همچنان زیادتر است.
 
مدارس مجدداً بازگشایی شده اند، با بحث های زیادی درمورد اینکه آیا این کار برای کاهش خطر انتقال باید انجام شود یا خیر. با کوتاه شدن روزها و سردتر شدن هوا و پیش بینی ورود موج های بعدی، همه به دنبال فعالیت هایی برای ماندن در خانه خواهیم بود.
 

فعالیت های بازی

من به عنوان یک دانشمند بازی آنلاین، وقت خود را به برجسته سازی اهمیت بازی آنلاین در جامعه امروز اختصاص داده ام. تأثیرات مالی و رشد صنعت بازی های آنلاین و همچنین مزایای اجتماعی مرتبط با انجام بازی های ویدیویی را نشان داده ام. علاوه بر این، در مورد اینکه چگونه والدین می توانند زمان بازی فرزندشان را مدیریت کنند، بحث کرده ام.
 
بازی آنلاین می تواند فضایی برای ادامه یادگیری در یک محیط آنلاین باشد و مزایای بی شماری را برای بازیکنان فراهم می کند، همه در حالی که آنها را در خانه نگه می دارد.
 
با رعایت برنامه های درسی موجود، نشان خواهم داد که چگونه پنج موضوع درسی می توانند از بازی های ویدیویی در کلاس استفاده کنند: انگلیسی، ریاضی، علوم، تاریخ و تربیت بدنی. این بازی ها بیشتر به عنوان یک مکمل و نه جایگزین برای سیستم های موجود مدرسه ای در نظر گرفته شده اند. انجام بازی ها می تواند یک محیط یادگیری سرگرم کننده ایجاد کند که برای حفظ فاصله فیزیکی ما در خانه طراحی شده است، در حالی که در عین حال به روابط اجتماعی و به یادگیری ادامه می دهیم.
 
همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی 
 
تصویر: نمای جانبی دختر جوانی که تبلتی با خرگوش کارتونی روی صفحه نمایش دارد. بازی های ویدیویی اگرچه جایگزین برنامه های درسی مدارس نیست، اما می توان از آنها برای افزایش یادگیری موضوعات مختلف مدرسه استفاده کرد. (Shutterstock)
 

سواد و زبان

یک نظرسنجی اخیر از National Literacy Trust بریتانیا نشان داده است که بیش از 35 درصد کودکانی که بازی های ویدیویی انجام می دهند معتقدند که مطاله کنندگان بهتری هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان حداقل یک بار در ماه مطالب مربوط به بازی را می خوانند و می نویسند.
 
بسیاری از بازی های ویدیویی روایت بهتری نسبت به داستان های خوانده شده در مدرسه دارند. در حالی که انتخاب بهترین بازی های داستانی یک وظیفه ذهنی است، من بازی های داستانی تعاملی را توصیه می کنم، که به بازیکنان اجازه می دهد انتخاب هایی را صورت دهند که بر بقیه بازی تأثیر می گذارد.
 
بازی های Telltale دارای مجموعه ای عالی از بازی های داستانی مبتنی بر فرهنگ پاپ از مجموعه Batman تا DC’s Fables هستند که همه آنها برای نوجوانان یا سنین بالاتر رتبه بندی شده اند.
 
بازی ها خلاقیت را تشویق می کنند و سواد را ارتقا می دهند: دو ویژگی لازم برای یک کلاس عالی انگلیسی.
 

ریاضیات

ریاضیات "پایه و اساس طراحی بازی" است - مثلثات، و حساب و جبر هنگام توسعه بازی ها وارد عمل می شوند. اگر دانش آموزان بخواهند بازی های ویدیویی خود را ایجاد کرده و توسعه دهند، ریاضیات برای یادگیری آنها ضروری است.
 
Prodigy Games  بازی های ریاضی رایگان را برای دانش آموزان و مدارس فراهم می کند که برای درگیر کردن دانش آموزان با ریاضیات طراحی شده اند. مشخص شده است که این بازی ها برای دانش آموزان کلاس های 1 تا 8 طراحی شده اند که نمرات آزمون های آنان را افزایش می دهند. بازی های ویدئویی "بهترین روش برای آموزش ریاضیات" است و می تواند به کودکان در توسعه مهارت های ریاضی کمک کند.
 

علوم پایه

انجام بازی های ویدیویی می تواند مزایای شناختی بی شماری برای گیمر آنلاین داشته باشد. این مزایا شامل تأثیرات مثبت بر فرایندهای اساسی ذهنی فرد مانند توجه، درک، تصمیم گیری و حافظه است.
 
بازی های ویدئویی همچنین می توانند عملکردهایی را که نیاز به هماهنگی خوب چشم و تصمیم گیری سریع دارند، بهبود بخشند. مشخص شده است که بازی های ویدیویی باعث بهبود عملکرد در آموزش خلبانان و جراحان می شود.
 
بسیاری از بازی های مبتنی بر فیزیک وجود دارد و من پیشنهاد می کنم دانش آموزان با حق امتیازPortal ، یکی از محبوب ترین بازی های تمام دوران، شروع کنند. به پورتال 2 و نحوه افزایش عناصر مبتنی بر فیزیک بسیار توجه کنید. بازی های Portal برای هر کسی، E درجه بندی شده است.
 

تاریخ

تاریخ را می توان با بازی های ویدئویی آموزش داد، زیرا به ما اجازه می دهد وقایع گذشته را تجربه کنیم. بازی هایی مانند حق امتیازAssassin’s Creed  (ارزیابی شده برای نوجوان یا بالاتر) به بازیکنان این امکان را می دهد تا تنظیمات دقیق تاریخی را تجربه کنند و با شخصیت های تاریخی جنگ های صلیبی، رنسانس ایتالیا، انقلاب های فرانسه و آمریکا و همچنین یونان باستان و مصر تعامل داشته باشند. اگرچه وقایع درون بازی ها ممکن است از نظر تاریخی دقیق نباشند، اما توسعه دهنده Ubisoft به تحقیقی که در تنظیمات معتبر آنها ساری است افتخار می کند.
 
همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی 
 تصوبر: یک بیلبورد غول پیکر که یک گلادیاتور از بازی ویدیویی Assassin's Creed را نشان می دهد، مشرف بر جمعیت زیادی است. مردم در 5 اکتبر 2018 در میلان، ایتالیا، از Games Week 2018 بازدید می کنند، رویدادی که به بازی های ویدیویی و سرگرمی الکترونیکی اختصاص دارد. (Shutterstock)
 
یکی از محبوب ترین بازی ها، هم برای دانشمندان و هم گیمرها، حق امتیاز Sid Meier’s Civilization است. «تمدن» (دارای رتبه E برای همه) یک بازی شبیه سازی تاریخی است که بازیکن را به یک فرمانروای تمدن تاریخی تبدیل کرده و از طریق مسائل پیچیده اقتصادی، سیاسی، فناوری، مذهبی و فرهنگی که در ساختن یک امپراتوری دخیل است، مانوری استراتژیک می دهد.
 
این بازی ها اگرچه از نظر تاریخی دقیق نیستند، اما می توانند مقدمه ای سرگرم کننده برای تنظیمات قابل توجه، مردم و چالش های گذشته باشند.
 

تربیت بدنی

بعد از نشستن در بیشتر اوقات روز، نوبت به فعالیت می رسد. از نظر تاریخی، نینتندو با کنسولNintendo Wii ، سیستمی با کنترل حرکت، بهترین کار را در زمینه بلند کردن و فعال کردن گیمرها انجام داده است. Nintendo Wii ، با بازی های فعالی مانند Wii Sports وWii Fit ، دو تا از ده بازی پرفروش در تمام زمان ها. همچنان محبوب ترین سیستم نینتندو در تمام زمان هاست.
 
Wii Fit در زمینه های پزشکی برای بهبود آموزش تعادل در دو محیط خانگی و کلینیکی استفاده شده است.
 
 همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی
 
تصویر: یک نوجوان جوان با تی شرت صورتی و جلیقه جین که دارای کنترل کننده Wii است.Wii Fit  با دامنه وسیعی از حرکات، قابل کنترل است و برای تشویق فعالیت بدنی طراحی شده است. (Shutterstock)
 
نینتندو با جدیدترین بازی تناسب اندام Ring Fit Adventure خود برای نینتندو سویچ، همچنان گیمرها را سرپا و فعال نگاه داشته است. این بازی برای بررسی علمی، بسیار جدید است، با این حال بررسی های کاربران و روزنامه نگاران روی آن بسیار مثبت است. Ring Fit Adventure عناصر یوگا، تمرینات قدرتی، کاردیو و پیلاتس را در یک بازی نقش آفرینی ترکیب می کند. گزارش های کاربران حاکی از آن است که این بازی می تواند بر سلامتی و تناسب اندام تأثیر بگذارد، و با این همه در عین حال سرگرم کننده و در دسترس است. هر دو بازی برای همه دارای درجه E است.
 

جایگزینی نیست

در حالی که من پیشنهاد نمی کنم سیستم مدرسه مدرن را با بازی های ویدیویی جایگزین کنید، باید گفته شود که بازی های ویدیویی مزایایی را فراهم می کنند که می توانند آنچه را که در جای دیگر آموخته اید - تکمیل و حتی تقویت کنند. همانطور که مدارس به سمت اینترنت می روند و جامعه، به دور از سرما و بیماری همه گیر، خواب زمستانیش می گیرد، اقامت در داخل خانه و بازی های ویدیویی همچنان فرصت های یادگیری، دوستی و از همه مهمتر سرگرم کننده را فراهم می کنند.
 

بازی های ویدیویی اجتماعی برای انجام در قرنطینه‌ی ویروس کرونا

همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی

تصویر: بازی های ویدئویی را می توان از راه دور (با فاصله اجتماعی) با دوستان جدید و قدیمی، به عنوان یک خانواده و برای یادگیری، انجام داد. (Jeshoots.com/Pexels)
 
کمپین #PlayApartTogether اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تبلیغ شده است تا مردم را ترغیب کند که از خانه با یکدیگر در ارتباط اجتماعی باشند. WHO علیرغم اینکه اخیراً بازی های غیرقابل کنترل را به عنوان یک اختلال طبقه بندی کرده است، به خوبی می تواند مزایای بازی های آنلاین را ببیند.
 
از زمان بروز همه گیری، بازی های رایگان مانندFortnite ،  Apex Legends و Call of Duty: Warzone  محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. پلتفرم بازی Steam رکورد 20 میلیون کاربر همزمان را ثبت کرد. Xbox Live  با افزایش استفاده روبرو شده است، که منجر به چندین مورد قطعی در طی دو هفته به علت تراکم استفاده گردید.
 
در حالی که افراد سعی می کنند در طی رعایت فاصله فیزیکی، اجتماعی باقی بمانند، بازی های آنلاین شاهد رونق کاربران است. با افزایش تعداد کاربران روزانه، و افرادی که به دنبال این هستند که نه تنها زمان را بگذرانند بلکه اجتماعی هم باشند، چه راهی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در طی یک دوره انزوا بهتر از بازی های ویدیویی است؟
 
 همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی
 
تصویر: بازی های رومیزی همچنان محبوب هستند اما در زمان انزوای فیزیکی، به سختی می توان آنها را با دوستان و خانواده ای که در یک خانه زندگی نمی کنند، اجرا کرد. کلینت بوستریلوس / Unsplash ، CC BY
 
قبل از رایج شدن بازی های ویدیویی، مردم در اطراف میز دور هم جمع می شدند تا بازی های رومیزی انجام دهند. در حالی که با ظهور کافه های بازی روی میز، بازی های رومیزی همچنان محبوب هستند، اما متأسفانه ما نمی توانیم در این کافه ها دور یکدیگر جمع شویم. هنگامی که بازی های ویدئویی چند نفره شدند، آنها محلی شدند، و بسیاری همچنان محلی باقی ماندند (بازی های کاناپه همکاری).  
 
اما به لطف سرویس های آنلاین مانندXbox Live ، PlayStation Plus ، Nintendo Switch Online ، Steam ، که به عنوان چند نمونه نام بردیم، اکنون ما به میلیون ها بازی و بلکه همچنین میلیون ها نفر متصل شده ایم. در طی این همه گیری بیماری، تعطیلی سالن های سینما، توقف ورزش های حرفه ای و وضعیت کلی قرنطینه به این معنی است که اوقات فراغت و معاشرت اجتماعی به آنچه در خانه و به صورت آنلاین یافت می شود محدود می شود.
 

معاشرت آنلاین: جوانب مثبت و منفی

Nick Yee، مشاور تجزیه و تحلیل بازی می گوید که سه دلیل عمده وجود دارد که مردم بازی های ویدیویی را انجام می دهند، که یکی از آنها عنصر اجتماعی است. گپ زدن با دیگران، دوست یابی و ایجاد روابط طولانی مدت برخی از فعالیت های اجتماعی است که در بازی های آنلاین اتفاق می افتد.
 
معاشرت آنلاین همان چیزی است که محققان کنستانس استینکوهلر و دیمیتری ویلیامز آن را "مقام سوم آنلاین" می نامند. مفهوم مکان سوم که توسط جامعه شناس آمریکایی در سال 1999، رای ری، محبوب شد، محیطی را توصیف می کند که افراد می توانند در خارج از خانه، از جمله در کافی شاپ ها، جمع شوند و معاشرت کنند.
 
ویژگی های مکان سوم - مکالمه، قابلیت دسترسی، روحیه بازی، خانه ای خارج از خانه و موارد دیگر،  در بازی های انبوه چند نفره آنلاین (MMO) مانند World of Warcraft (WoW) مصداق پیدا می کند. مکان های سوم آنلاین مکان هایی است که افراد از سراسر جهان می توانند در آن ها جمع شوند و معاشرت کنند.
 
اما بازی آنلاین بدون مشکل نیست: همجنسگرایی، نژادپرستی و تبعیض جنسیتی چالش های رایج در آن است. برخی از انجمن های بازی آنلاین رفتارهایی مسموم ایجاد کرده اند: رفتارهایی که شامل آزار و اذیت سایبری و اختلال کلی در بازی است.
 
با تحقیق من در مورد معاشرت آنلاین بازی ویدیویی، مشخص شد که ارتباط اجتماعی می تواند از طریق بازی های آنلاین تحقق یابد. شما فقط باید از درون جامعه بازی ها به داستان های شخصی نگاه کنید تا ببینید که معاشرت از طریق بازی های ویدیویی می تواند ارتباط قوی و معنی داری ایجاد کند. تحقیقات تا به امروز توانایی هایی را که بازی های ویدیویی برای برقراری روابط آنلاین دارند نشان داده است.
 
در اینجا چند روش برای برقراری ارتباط از طریق بازی های ویدیویی در این مدت انزوا ارائه می شود:
 
 همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی
 
تصویر: بازی هایی مانند JackBox Games با استفاده از تلفن های همراه باعث می شود اعضای خانواده در خانه و در مسافت های طولانی دور از هم با یکدیگر بازی کنند. (Shutterstock)
 

به عنوان یک خانواده در خانه بازی کنید

اگر امیدوارید که یک شب بازی خانوادگی را با کسانی که در خانه یا خانه های دیگر هستند برگزار کنید، دنبال چیزی بیشتر از JackBox Games  نباشید. با داشتن شش بسته مهمانی مختلف با تعدادی بازی گوناگون، تمام آنچه برای بازی نیاز دارید یک تلفن همراه و هشت نفر از سرگرم کننده ترین بستگانتان است.
 
Jackbox Games حتی راهنمای مفیدی برای نحوه بازی از طریق برنامه های کنفرانس ویدیویی مانند Zoom یا Google Hangouts  ارائه داده است.
 

دوستان جدید پیدا کنید

اگر می خواهید دوستان جدید پیدا کنید یا با میلیون ها غریبه ارتباط برقرار کنید، سعی کنید یک بازی MMO مانند World of Warcraft  را بازی کنید. در حالی که برای بازی به هزینه ماهانه سرویس و یک کامپیوتر مناسب نیاز است، جنبه مشترک جستجوی هیولا و مبارزه با آن در بازی های MMO بهترین حالت را در WoW دارد. برای گزینه های ارزان تر، The Elder Scrolls Online  یا تعدادی MMO رایگان برای بازی مانند Bless Unleashed  و Neverwinter را امتحان کنید.
 

تحصیل کنید

همه گیری و انزوا، و نقش اجنماعی بازی های ویدئویی

تصویر: Minecraft یک بازی ویدیویی خانوادگی و دارای یک مؤلفه آموزشی است (نینتندو).
 
اگر می خواهید بچه ها را سرگرم کنید اما همچنین می خواهید آنها یاد بگیرند، Minecraft  در همه سیستم عامل های بازی در دسترس است. این یک بازی خانوادگی است که خلاقیت، کار گروهی، حل مسئله و موارد دیگر را تشویق می کند. Minecraft همچنین نسخه ای از بازی را با دروس ریاضی، علوم، هنرهای زبان، تاریخ و هنرهای تجسمی ارائه می دهد.
 

مادربزرگ،  پدربزرگ، بازی شروع شد

سرانجام، مهم است که آسیب پذیرترین اقشار جمعیت، افراد مسن، را برجسته کنیم. حدود 53 درصد از افراد بالای 65 سال به تلفن هوشمند دسترسی دارند. به جای کنسول بازی، یک بازی مبتنی بر موبایل مانند Words with Friends  یا Candy Crush را امتحان کنید که پر کشش و اجتماعی هستند.
 
مهم است که در زمان رعایت فاصله فیزیکی، ارتباط اجتماعی داشته باشید. بازی های ویدئویی آنلاین فرصتی را برای ما فراهم می کنند تا با وجود جداسازی فیزیکی، با هم در ارتباط باشیم.

منبع: جو تاد، University of Waterloo


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.