استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی

در این مقاله به موضوع استفاده از واقعیت مجازی به عنوان دستیار داور مجازی در داوری فوتبال، و به عنوان وسیله ای برای احیای صنعت ترن هوایی در شهر بازی ها پرداخته می شود.
دوشنبه، 8 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
تصویر: استفاده از دستیار داور مجازی در جام جهانی بحث برانگیز شد. EPA / یوری کوکتکوف
 

 دستیار داور مجازی جام جهانی: فناوری در حال متحول کردن یک بازی زیباست

شاید در جام جهانی 2018 اتفاق متفاوتی را مشاهده کرده باشید. برای اولین بار از سیستم دستیار داور مجازی یاVirtual Assistant Referee  (VAR) برای کمک به تصمیم گیری در طول بازی استفاده شد. و این موضوع بحث برانگیز شد.
  VR باید به جای یک تهدید، به عنوان یک داروی مکمل برای زیرساخت های ترن های هوایی و پیشنهادات محصول مورد استفاده قرار گیرد.با توجه به عصبانیتی که VAR در جام حذفی انگلیس و بوندسلیگا باعث شد، تعجب آور نیست که VAR در جام جهانی باعث بحث و جنجال گردید. اما اگر چه VAR بسیار مورد توجه قرار می گیرد، نباید فراموش کنیم که این تنها بارزترین نمونه دیجیتالی شدن فوتبال است، جایی که از داده ها و فناوری برای بهبود عملکرد و تصمیم گیری استفاده می شود. و دیجیتال سازی خواهی نخواهی در حال متحول کردن بازی فوتبال است. اما همین امر باعث ترس بسیاری از مردم از تغییرات سریع صورت گرفته در این بازی و پشت سر گذاشتن طرفداران شده است.
 

تصمیم گیری در زمین؟

VAR نوعی فناوری است که قرار است به داوران در تصمیم گیری دقیق کمک کند. با پیشرفت بازی، کمک داورانِ دور از استادیوم، شاهد بازپخش های لحظه ای حوادث هستند. از طریق هدست های بی سیم، آنها با داور ارتباط برقرار می کنند، و را در مورد هر حادثه تغییر دهنده بازی به آنها راهنمایی می کنند. VAR قرار است فقط در چهار زمینه اصلی به داوران کمک کند: گل، پنالتی، کارت قرمز و هویت اشتباه. اما در نهایت، داور هنوز تصمیم نهایی را می گیرد.
 
در سال 2017، VAR برای اولین بار به جام حذفی وارد شد. به سرعت بازیکنان و مدیران به خاطر خراب کردن یک "بازی زیبا" سرزنش شدند. مسابقات خاص، به خصوص بین تاتنهام و روچدیل در فینال مرحله یک چهارم جام حذفی، پس از واگردانی گل تاتنهام توسط VAR به دلایلی که نامشخص بود، خشم خاصی ایجاد کرد.
 
در بوندس لیگا نیز صحنه های قابل توجهی وجود داشت. در وقت نیمه، در جریان بازی بین Mainz 05 و SC Freiburg ، تیم ها به زمین برگردانده شدند تا بعد از تصمیم VAR یک پنالتیِ گذشته زده شود. هواداران و بازیکنان کمتر خوشحال بودند.
 ترن های هوایی فولادی بسیار محبوب هستند. اما VR در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین موارد اضافه شده به این صنعت است.VAR تاکنون حضور خود را در جام جهانی نشان داده است. اگر چه از سوی برخی باز خورد مثبتی دریافت کرده است، اما همچنان بحث های شدیدی را ایجاد می کند. این فناوری به دلیل مشخص نکردن یک پنالتی که اجازه داد سوئیس در برابر برزیل امتیاز بگیرد مورد انتقاد قرار گرفت. و دیگران از نقشی که آن در تعیین پنالتی فرانسه علیه استرالیا داشت انتقاد کردند. بسیاری از هواداران انگلیس نیز این فناوری را زیر سؤال بردند وقتی که داور بعد از آن که دو بار هری کِین توسط فرجانی ساسی تونسی به زمین انداخته شد پنالتی نداد. با این وجود تونس روی یک پنالتی اعلام شده برای یک خطای مشابه گل زد.
 

"دیجیتالی شدن" فوتبال

در طی چند دهه گذشته، این احساس به وجود آمده است که گویی هر جنبه از زندگی توسط "دیجیتالی شدن" تحت تأثیر قرار گرفته است، و این به نوبه خود تقریباً در همه جنبه های فوتبال تأثیر عمده ای داشته است، خواه پوشش تلویزیونی، بلیط فروشی، و یا شاید به انقلابی ترین وجه خود، ظرفیت آن برای تجزیه و تحلیل و اندازه گیری عملکرد تیم ها بوده باشد.
 
مقدار و اطلاعات بی سابقه ای که از طریق اینترنت اشیا، تولید می شود، اشیایی که به اینترنت متصل هستند، آموزش سفارشی بهتری را امکان پذیر می کند. اکنون تیم ها می توانند اطلاعات زیادی راجع به چگونگی عملکرد زنان و مردان در تمرینات و مسابقات واقعی جمع آوری کنند. مربیان می توانند از این داده ها برای باز خورد فوق العاده شخصی شده استفاده کنند. همچنین این می تواند مدیران را قادر به تصمیم گیری تاکتیکی بر اساس داده های زنده، از قبیل این که فرد در چه حدی بازی کرده است، در کجای زمین بازی کرده است و چه تعداد پاس در طول بازی داده است، شود. آینده فوتبال ممکن است آینده ای باشد که در آن تیم ها "به دلیل آنچه داده ها می گویند" انتخاب شوند و به روشی خاص بازی کنند.
عصر دیجیتال چرخش جدیدی را در صنعت ترن های هوایی ایجاد کرده است که عبارت است از تلفیق واقعیت مجازی (VR) در این تجربه. دیجیتالی شدن یکی از مهمترین دلایل تبدیل ورزش از بازی برای سرگرمی و اوقات فراغت به صنعتی با ارزش بیش از 1.5 تریلیون دلار در جهان است. شما فقط باید به eSports  یا ورزش های الکترونیکی نگاه کنید، که اکنون یک صنعت بیش از 400 میلیون دلاری است، تا ببینید که ورزش دیجیتالی شده چگونه شده است.
 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر: eSportها در حال رشد است. EPA / مارتون مونوس
 
اما با استفاده ازVAR ، بسیاری احساس می کنند که دیجیتالی شدن یک گام فراتر رفته و فوتبال را غیر طبیعی کرده است. این چیز عجیبی به نظر می آید که هواداران مجبور هستند جشن گرفتن یک گل را تا زمانی که تاییدیه VAR را دریافت نکرده اند، متوقف کنند. بسیاری از ورزش ها، به ویژه فوتبال، دارای میراثی غنی و نمادین هستند که به نظر برخی به دلیل دیجیتالی شدن، در معرض تهدید است. و با استفاده از اینترنت اشیا،، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که به طور فزاینده ای در زمین های آموزش استفاده می شود، این میراث موقوف نخواهد شد.
 ترن های هوایی سهم بزرگی در موفقیت صنعت تفریحی به عنوان صادرات جهانی گردشگری دارند.VAR ممکن است درست تصمیم بگیرد (یا نه) و دیجیتالی شدن ممکن است فوتبال را سود آورتر کند در حالی که عملکرد بازیکنان و تاکتیک های مدیران را بهبود می بخشد. اما چنین "پیشرفت" ی همچنین تهدید می کند که هیجان و روح بازی را مختل می سازد. ترس از این است که با ادامه پیشرفت بی وقفه فناوری، فوتبال ممکن است فقط جادوی خاص بودن خود را از دست بدهد.
 

واقعیت مجازی چگونه پیچ و تاب های جدیدی را به سرنشینان ترن های هوایی می بخشد

 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر: برخی از ترن های هواییِ در حال عرضه در Seaworld در اورلاندو ، فلوریدا. کندیس لوو
 
ترن های هوایی بیش از یک قرن است که یکی از جاذبه های محبوب پارک های تفریحی در سراسر جهان هستند. خواه در SeaWorld  در اورلاندو، فلوریدا، در ایالات متحده باشد یا هم اکنون در محل اتصال Ratanga در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، این غول ها راهی برای جذب مردم دارند.
 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر: کبرا، در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، که اکنون از بین رفته است. کندیس لوو
 
تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد که این روند به این زودی ها تغییر نخواهد کرد: بهترین مکان برای اکثر پارک های سرگرمی و تفریحی در سراسر جهان، یک ترن هوایی فولادی است. این نشان می دهد که ترن های هوایی سهم بزرگی در موفقیت صنعت تفریحی به عنوان صادرات جهانی گردشگری دارند.
 
اکنون عصر دیجیتال چرخش جدیدی را در صنعت ترن های هوایی ایجاد کرده است که عبارت است از تلفیق واقعیت مجازی (VR) در این تجربه. این امر، واقعیت و مجاز را به هم پیوند می دهد. در حالی که میهمانان روی صندلی های خود چسبانده شده و از ترن هوایی واقعی سواری می گیرند، یک هدست VR به آنها ارائه می شود که یک واقعیت دیگر را به آنها معرفی می کند: شما در زیر آب هستید، یا حتی در فضای بیرون از زمین هستید.
 
اولین ترن هوایی تقویت شده با VR در جهان در اروپا در سال 2015 در Europa-Park در آلمان معرفی شد. این ترن هوایی روی یک ترن هوایی فولادی موجود همپوشانی شد.
 با استفاده ازVAR ، بسیاری احساس می کنند که دیجیتالی شدن یک گام فراتر رفته و فوتبال را غیر طبیعی کرده است. اما آیا این فناوری جدید تهدیدی برای آینده‌ی تقاضا و وجود ترن های هوایی فولادی ایجاد می کند؟ این سؤالی است که من و همکارم در تحقیقات خود مطرح کردیم - و به آن پاسخ دادیم.
 
ما تأثیری را که ترن های هوایی پیشرفته VR بر پیشگامان جنبش، صنعت ترن های هوایی فولادی اروپا داشته است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. از زمان معرفی اولین ترن هوایی تقویت شده با VR در سال 2015، بیش از 30٪ از تولید کنندگان اروپایی، VR را به یک یا چند ترن هوایی عملیاتی خود اضافه کرده اند.
 
یافته های ما نشان می دهد که اگر این روند ادامه یابد، به زودی این یک هنجار برای لذت بردن از چرخش VR جدید روی یک ترن هوایی محبوب قدیمی می شود. و پارک های تفریحی همچنان جمعیت را به خود جذب خواهند کرد.
 دیجیتال سازی خواهی نخواهی در حال متحول کردن بازی فوتبال است.

بازنگری ترن های هوایی

ما تحقیق خود را در کنفرانس سالانه انجمن بین المللی پارک های تفریحی و جاذبه ها در نمایشگاه 2017 در اورلاندو، فلوریدا هدایت کردیم. این کنفرانس متخصصانی از صنعت اوقات فراغت و جاذبه ها، مانند اپراتورها، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان، از سراسر جهان را جذب می کند.
 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر:IAAPA 2017  در مرکز همایش های اورنج کانتی در اورلاندو، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا. کندیس لوو
 دیجیتالی شدن یکی از مهمترین دلایل تبدیل ورزش از بازی برای سرگرمی و اوقات فراغت به صنعتی با ارزش بیش از 1.5 تریلیون دلار در جهان است. 104 غرفه دار اروپایی در تمام مناطق تفریحی حضور داشتند. ما روی 23 نفر از متخصصان ساخت ترن های هوایی فولادی متمرکز شدیم. با استفاده از جزوه اطلاعات غرفه داران کنفرانس و مطالب ارجاع داده شده متقابل با پایگاه داده Roller Coaster Data Online ، متوجه شدیم که در پایان سال 2017، 8 تولید کننده اروپایی از قبل اضافه کردن VR  به حداقل یکی از ترن های هوایی خود را در دستور کار داشته اند.
 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر: تأثیر VR بر صنعت ترن های هوایی اروپا در سال 2017. تحقیق توسط Candice Louw & Brenda Lotriet Louw (2017)  منتشر شده در مجله آفریقایی مهمان نوازی، جهانگردی و اوقات فراغت
 
بیشتر این پوشش های VR توسط شرکت های خارجی طراحی شده است. به این ترتیب، مسلماً تولید کنندگان فرصتی را برای گسترش عرضه محصولات خود از دست می دهند. اما این ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از تولیدکنندگان ترن هوایی، Zamperla ، بخش فناوری داخلی خود را با نام "Z +" در این کنفرانس راه اندازی کرده و پوشش و تجربه VR  خود را ایجاد می کند.
 
 استفاده از واقعیت مجازی در بازی های واقعی
 
تصویر:Zamperla’s Z + VR Box  در  IAAPA 2017. Candice Louw
 آینده فوتبال ممکن است آینده ای باشد که در آن تیم ها "به دلیل آنچه داده ها می گویند" انتخاب شوند و به روشی خاص بازی کنند.ممکن است ثابت شود که این یک استراتژی جایگزین مناسب برای آن تولیدکنندگان اروپایی است که مایلند پیشنهادات VR  را با سرنشینان ترن هوایی خود ترکیب کنند. این همچنین یک روش خوب برای گسترش دامنه محصولات موجود شرکت ها بدون هزینه اضافی ناشی ارائه دهندگان خارجی است.
 

چه چیزی در آینده نهفته است

از تحقیقات ما مشخص شده است که ترن های هوایی فولادی بسیار محبوب هستند. اما VR در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین موارد اضافه شده به این صنعت است.
 
این همچنین می تواند به احیای ترن های هوایی فولادی که دارند پیر می شوند یا سود و درآمد کمتری دارند، کمک کند. به عنوان مثال، کبرا، ترن هوایی فولادی برعکسِ Ratanga Junction، ممکن بود با پوشش تجربه VR زندگی جدیدی به خود بگیرد. در عوض، این شهر بازی برچیده شده و پارک تعطیل شده است زیرا "تأسیساتی بی سود" بوده است.
 VAR نوعی فناوری است که قرار است به داوران در تصمیم گیری دقیق کمک کند. در همین حال، ترن های هوایی که با VR بهبود یافته اند، مانند Kraken Unleashed در SeaWorld و Galactica  درAlton Towers ، پابر جا ماندند تا از ویژگی های جدید خود بهره مند شوند.
 
تحقیقات ما نشان می دهد که VR باید به جای یک تهدید، به عنوان یک داروی مکمل برای زیرساخت های ترن های هوایی و پیشنهادات محصول مورد استفاده قرار گیرد.
 
منبع: اولاتونبوسون اولانیان، کاندایس لو، University of Johannesburg، University of Huddersfield


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.