آشنایی با طرز تهیه بهترین دورچین ها

دورچین ها که با هدف اصلی تزیین بشقاب غذا استفاده می شوند، سرو آنها در کنار غذا می تواند طعم بهتری ایجاد نموده و حتی تکمیل کننده غذای اصلی باشد. در ادامه با بهترین دورچین ها آشنا می شوید.
دوشنبه، 6 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با طرز تهیه بهترین دورچین ها

زیتون سوخاری ایتالیایی


مواد لازم برای تهیه زیتون سوخاری ایتالیایی
پنیر گورگونزولا ۱ قاشق غذا‌خوری

پنیر ریکوتا ۱ قاشق غذاخوری

آویشن پودرشده ½ قاشق چای‌خوری

رنده پوست لیمو ½ قاشق چای‌خوری

زیتون بزرگ بدون هسته ۱۰ عدد

آرد سفید ¼ پیمانه

پودر سوخاری ¼ پیمانه

تخم‌مرغ ۱ عدد

روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم

طرز تهیه زیتون سوخاری
ابتدا در یک کاسه کوچک، پنیر گورگونزولا، پنیر ریکوتا، آویشن و رنده پوست لیمو ترش را با چنگال کاملا مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست شود. تمام این مواد را در یک قیف مخصوص بریزید. با استفاده از قیف و ماسوره نیم سانتی‌متری این مواد را در سوراخ هسته زیتون‌ها بریزید.

در یک ظرف جداگانه آرد و پودر سوخاری را مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا زرده و سفید خوب با هم مخلوط شوند. زیتون‌های آغشته به پنیر را در ترکیب آرد بزنید و تکان دهید تا آرد اضافی از روی آن پاک شود. سپس زیتون‌ها را در تخم مرغ فرو کنید و دوباره در ترکیب آرد بزنید.

وقتی همه زیتون‌های پرشده با پنیر را به آرد سوخاری و تخم‌مرغ آغشته کردید، در یک ماهیتابه با ارتفاع زیاد، روغن سرخ‌کردنی  بریزید. اجازه دهید روغن با حرارت متوسط گرم شود. بعد از اینکه روغن به حرارت مناسب رسید، زیتون‌ها را یکی یکی در روغن قرار دهید و اجازه دهید تا سرخ شود و رنگ آن تقریبا طلایی شود. برای سرخ کردن زیتون تقریبا ۳۰ تا ۴۵ ثانیه زمان لازم است. زیتون‌ها را در حدود ۱۰ تا ۵ دقیقه قبل از اینکه سرو شوند سرخ کنید و بعد از اینکه از روغن خارج کردید در توری و سپس کاغذ یا حوله مخصوص قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود و خمیر نشود.1

آشنایی با طرز تهیه بهترین دورچین ها


دورچین سبزیجات

کباب سبزیجات مراکشی صد در صد گیاهی است و هیچ نوع گوشتی در آن استفاده نشده است. برای تهیه این کباب ابتدا باید آن ها را درون سس مخصوص بخوابانیم.شما میتونید از سبزی دلخواه استفاده کنید قارچ وفلفل چیلی وکلم بروکلی وهویچ وبادنجان

مواد لازم سس
روغن زیتون: یک و نیم پیمانه

سیر: ۴ حبه، پوست کنده و کاملا ریز شود.

پودر زیره: یک قاشق غذاخوری

پودر گشنیز: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه
سیخ ها را بر روی باربکیو یا کباب پز قرار داده و با دقت آن ها را بچرخانید و در طی طبخ چند بار روی آن ها روغن بمالید تا به طور یکنواخت کباب شوند. کباب ها آماده اند ابتدا روی آن ها کمی زیره بپاشید بعد میل کنید.2

آشنایی با طرز تهیه بهترین دورچین ها


هویج کاراملی شده - آسیایی


مواد لازم : برای 4 نفر
900 گرم هویج، پوست کنده

1/4 قاشق چای خوری نمک دریا خوب

1 قاشق غذا خوری پیازچه خرد شده برای تزیین

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

مواد لازم : برای سس
1/2 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز یا فلفل قرمزخرد شده

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

3 حبه سیر، خردشده

2 قاشق غذا خوری رب میسو سفید

1 قاشق غذا خوری عسل  

فر را با 175 درجه سانتیگراد و یا350 فارنهایت را روشن کنید. توی سینی را با فویل بپوشانید.

طرز تهیه
هویج را کاملا خشک و روی ان را چند سوراخ کنید و بر روی سینی بریزید، روغن زیتون، نمک را روی هویج ها بپاشید، تا مزه دار شود.

سینی را به مدت 20 تا 30 دقیقه، یا تا زمانی که هویج نرم و طلایی شود. تمام مواد در دستور داده شده را با هم خوب ترکیب کرده و تمام هویج ها را با این سس پوشش دهید و دوباره سینی را در فر به 20 تا 30 دقیقه، تا زمانی که هویج و سطح آن به آرامی کاراملی شود.


هویج طعم دار شده


مواد لازم: برای 6 نفر
24 عدد هویج کوچک

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

2 قاشق غذا خوری سرکه

5 حبه سیر، خرد شده

1 قاشق چای خوری آویشن خشک شده

2 قاشق غذا خوری برگ جعفری خرد شده

نمک و فلفل برای چشیدن
فر را با 375 درجه فارنهایت و یا 190 درجه سانتیگراد روشن کنید.توی سینی پخت به سایز 33 x 22 سانتی متری کاغذ پوستی پهن کرده و روی آن را با روغن چرب کنید.

طرز تهیه
هویج را در یک ظرف بریزید و روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر و آویشن ، نمک و فلفل را هم اضافه و خوب با هم ترکیب کنید. در فر به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار داده تا پخته و طلایی شود. سپس با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید.


هویج سرخ شده با عسل و کنجد


مواد لازم : برای 4 نفر
1-1/2 قاشق چای خوری نمک

907 گرم هویج، پوست کنده

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

2 قاشق غذا خوری عسل

1 قاشق چای خوری فلفل

1 قاشق غذا خوری سس سویا

2 قاشق چای خوری دانه کنجد سیاه و سفید

1 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت ویا 230 درجه سانتیگراد روشن کنید.

طرز تهیه
روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل را در ظرفی بریزید وبا هم ترکیب کرده وبعد هویج ،نمک و فلفل را اضافه ودر ظرفی بریزید به مدت 10 دقیقه گذاشته روی حرارت ملایم تا زمانی که بجوش بیاید.

باقی مانده عسل و سس سویا را هم اضافه وخوب ترکیب کنید. از روی حرارت برداشته و روی آن را با دانه های کنجد و جعفری خرد شده بپاشید. در کنار انواع غذا سرو کنید.


نکاتی برای بخار پز کردن سبزیجات

از انواع سبزیجات برای تهیه غذاها می توانید استفاده کنید. ولی با پیشرفت جامعه و پی بردن به مواد مغذی در سبزیجات بیشتر سعی کرده ویتامین و مواد مغذی در سبزی را حفظ کنند. برای همین آن را بصورت بخار پز شده در کنار انواع غذاها می توانید سرو کنید.

سبزیجات را هم بصورت پخته و خام طرفدار دارد و در صورت بخار پز کردن طوری آن را بپزید که ویتامین های خود خصوصا ویتامین c را حفظ کند.در زمان پخت بعضی از سبزیجات درب ظرف را گذاشته و یا مقدار کمتری آب توی ظرف بریزید و آب باقی مانده را دور نریزید و می توانیددر انواع غذاها و یا بصورت استاک برای سوپ پختن ( بجز آبی که برای سیب زمینی میریزید)استفاده کنید.

آب را بجوش آورده بعد سبزیجات را توی آبجوش بریزید بدین صورت آنزیم های توی سبزی حفظ میشود و براثر حرارت کمتر آسیب میبیند.از جوش شیرین برای حفظ رنگ استفاده نکنید، چون باعث از بین رفتن ویتامین ها و مواد معدنی در سبزیجات می شود. سبزی را خوب شسته و بعد آن را خرد کنید ، چون اگر خرد شده بشورید مواد مغذی آن را از دست میدهید.سبزیجات را زیاد سرخ نکنید چون با این کار به سلامتی خودتان هم صدمه میزنید.3


پی نوشت:
1.www.baharoil.com
2.www.kiashpaze.ir
3.www.onegreenplanet.eramblog.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.