نحوه دید و بازدید از دوستان و آشنایان به همراه کودک

گاهی پیش می آید که با کودک خود به ملاقات دوستان و آشنایان خود می روید، در این وضعیت بایستی نکاتی رعایت شود تا خود، فرزندتان و همچنین میزبان از این بازدید خرسند باشید. این مقاله به نکاتی در این زمینه اشاره نموده است.
شنبه، 11 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه دید و بازدید از دوستان و آشنایان به همراه کودک
کودکان عاشق فضا و مکان های جدید هستند! در این مکانها موارد زیادی برای کاوش و نیز چیزهای زیادی برای آنکه به آنها دست بزنند وجود دارد. اما بسیاری از افراد چندان خوششان نمی آید که کوچولوی شما چهار دست و پا یا به حالت تاتی تاتی آزادانه در خانه شان راه رفته و هر آنچه در معرض دیدش است را مورد بررسی قرار دهد. در حالی که ممکن است پیدا کردن وسیله ای به عنوان مثال ظرفی پلاستیکی توسط کودکتان به نظر شما دلپذیر و دوست داشتنی برسد اما میزبان شما ممکن است دوست نداشته باشد که کابینت مرتب او به وسیله دستان چسبناک کودک نامرتب شده و به نظرش اصلاً کار جالب و بامزه ای نرسد. در صورتی که میزبان خوش قلب و مهربان باشد به شما خواهد گفت که این کار کودک یعنی تجسس در وسایل او اشکالی ندارد. اما حتی در این صورت نیز، امکان دارد کودک به وسایل باارزش میزبان دست بزند و آنها را بشکند یا گم کند.
 
در ادامه نکاتی را یادآور می شویم که می توانید به هنگام دید و بازدید از دوستان و آشنایان به همراه کودک خود آنها را مورد توجه قرار دهید.
 

به همراه بردن اسباب بازی

بهترین کاری که می توانید جهت جلب توجه فرزندتان انجام دهید همراه داشتن یک ساک اسباب بازی است. می توانید وسایل جدیدی را خریداری کرده یا از جعبه اسباب بازی های کودک مواردی را که چند وقتی است با آنها بازی نکرده و مورد علاقه اش بوده اند را بردارید و با خود به همراه ببرید. از بردن اسباب بازی هایی که ایجاد سر و صدا می کنند و ممکن است دیگران را آزار دهند خودداری کنید و اسباب بازی هایی را بردارید که توجه کودک تان را برای مدت زمان طولانی به خود جلب کنند.
 

به همراه بردن وسایل مورد علاقه کودک

به وسایلی فکر کنید که کودک را در خانه یا اتومبیل راضی نگه می دارند و این موارد می تواند شامل پتوی مورد علاقه او، بالش شیردهی یا یک عروسک نرم باشد. در صورتی که مجهز باشید آنگاه کودک راضی تر خواهد بود.
 

رعایت مسائل مرتبط با ایمنی

دید و بازدید با کودکی که حرکت می کند بسیار مشکل است، به خصوص اگر به خانه ای بروید که مسائل ایمنی کودک در آن رعایت نشده باشد. اگر نمی خواهید مجبور باشید مانند سایه به دنبال کودک خود در محیط خانه حرکت کنید، چند وسیله ایمنی مانند درپوش پریز برق و گیت یا نرده محافظ کودک جهت قرار دادن در مسیر راه پله ها را با خود همراه داشته باشید. به هنگام ورود آنجا را ارزیابی کرده و از میزبان بپرسید که آیا می تواند مواد شیمیایی، داروها یا گلدانهای شکستنی را طی مدت زمانی که آنجا حضور دارید به جای دیگری منتقل کند. به یاد داشته باشید که قطعاً بعضی از خطرات را از قلم خواهید انداخت، بنابراین در طول مدت حضور خود در خانه چشم از کودک برندارید.
 

رسیدگی به خورد و خوراک کودک

خواه کودک به تازگی تغذیه از غذای جامد  را شروع کرده باشد یا مدتی است که از این نوع مواد غذایی تغذیه می کند، بهتر است چند غذای مورد علاقه او را با خود به همراه ببرید. در صورتی که میان وعده و تنقلاتی را با خود نداشته باشید، ممکن است کودک حاضر به خوردن شامی که میزبان سرو می کند نباشد و امکان دارد برای خوراکی های مورد علاقه خود شروع به گریه کند. در هر صورت نباید کودک خود را تحت فشار قرار داده تا غذای جدیدی را با خلق بد امتحان کند. در صورت امتناع کودک از خوردن، درخواست مؤدبانه از غذایی ساده مانند مقداری نان و پنیر هیچ اشکالی ندارد و بهتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
 

در صورت گرسنگی کودک و نیاز او به شیر مادر چه باید کرد؟

هر کاری که به طور طبیعی انجام می دهید را در خانه میزبان نیز انجام دهید به این معنی که به فرزند خود شیر بدهید، تغذیه از شیر مادر طبیعی ترین راه تغذیه کودک به شمار می رود. در صورتی که میزبانان شما به دیدن شیر دادن مادر به فرزند عادت ندارند، به آنها زیبایی تغذیه کودک با شیر مادر را توضیح دهید یا محل شیردهی را تغییر دهید. نسبت به حساسیت های دیگران با ملاحظه باشید. استفاده از لباس شیردهی یا پتو راهی آسان برای انجام این کار است.
 

تعویض پوشک

با خود یک تشکچه تعویض پوشک همراه داشته باشید، این کار باعث می شود فرش یا سطح مورد استفاده شما کثیف نشود. اگر تشکچه ندارید از میزبان یک حوله درخواست کنید. از میزبان بپرسید که ترجیح می دهد کجا پوشک فرزند خود را تعویض کنید یا خود یک مکان را به شما پیشنهاد دهد. «اشکالی نداره اگه حوله رو روی تخت قرار داده و پوشک بچه رو عوض کنم؟» پوشک استفاده شده را در یک کیسه پلاستیکی که با خود دارید یا از میزبان می گیرید بیندازید. اطمینان حاصل کنید که کیسه را محکم گره بزنید تا بوی بدی از آن بیرون نیاید. اگر از پوشک یکبار مصرف استفاده می کنید آن را درون کیسه پلاستیکی  انداخته و محکم ببندید و درون سطل آشغال بیندازید. بعضی از افراد دوست ندارند در سطل حمام یا دستشویی آنها پوشک بدبو انداخته شود.
 
نحوه دید و بازدید از دوستان و آشنایان به همراه کودک


خواب و چرت نیمروزی

اگر کوچولوی شما در گهواره یا ننو می خوابد، شاید بهتر باشد یک گهواره قابل حمل با خود ببرید. در صورت به همراه نداشتن گهواره قابل حمل یا عادت داشتن کودک به خواب در کنار شما، اکنون زمان آن است که «هر آنچه از دستتان برمی آید را انجام دهید». چنانچه فرزندتان در آغوش شما به خواب می رود می توانید او را به آغوش گرفته و بخوابانید. در صورتی که کودک انعطاف پذیر باشد یک پتو بر روی زمین قرار دهید و او را بر روی آن بخوابانید. کودک را تنها نگذارید، چرا که ممکن است محل خواب کودک ایمن نباشد.
یکی از راه های عالی برای خواب نیمروزی کودک به همراه آوردن صندلی کودک مخصوص خودرو به خانه و قرار دادن امن او در آن استیکی از راه های عالی برای خواب نیمروزی کودک به همراه آوردن صندلی کودک مخصوص خودرو به خانه و قرار دادن امن او در آن است. یا اینکه از یک جعبه بزرگ یا کشو لباس خالی، یک تخت بسازید. کودک را نزدیک خود نگاه دارید و به طور مرتب او را چک کنید. برای کودکی که عادت دارد بر روی تخت چسبیده به تخت شما بخوابد اولین کاری که باید انجام دهید تعیین محل خواب ایمن برای او است. محل قرار گیری مبلمان درون اتاق خواب را بررسی کنید. اگر فکر می کنید چسباندن تخت به دیوار آن را برای کودک ایمن تر می سازد آنگاه مؤدبانه این موضوع را برای میزبان توضیح دهید. به او بگویید قبل از ترک خانه مجدداً تخت را به محل اولیه خود بازمی گردانید (و حتماً به خاطر داشته باشید و این کار را انجام دهید).
 

آمادگی هر اتفاقی را داشته باشید

زندگی با کودک پر از شگفتی است. نفس عمیقی بکشید و تمام تلاش خود را به خرج دهید تا کودکتان خرسند و راضی باشد و اگر کارها آنطور که شما انتظار دارید پیش نرفت، به خود یادآوری کنید که: «این نیز بگذرد».
 

قدردانی خود را نشان دهید

در صورتی که شب در منزل میزبان بسر برده اید، چنانچه میزبان به شما کمک کرده است یا اگر درخواستهای خاصی در طول اقامت در آنجا داشته اید به خاطر داشته باشید که یک پیام حاوی تشکر که نشان دهنده قدردانی تان از میزبان است را برای او ارسال کنید.
 
این مقاله شامل گزیده ای از کتاب جنتل بیبی کِر (Gentle Baby Care) از الیزابت پنتلی (Elizabeth Pantley) بوده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.