ذکر نکاتی مهم در خصوص شروع به تغذیه کودک با غذاهای جامد

در این مقاله می توانید نکاتی را در خصوص تغذیه کودک نوپا با غذاهای جامد و نحوه تهیه غذای کودک بیابید.
چهارشنبه، 22 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ذکر نکاتی مهم در خصوص شروع به تغذیه کودک با غذاهای جامد
تهیه غذای خانگی برای کودک نیاز به تلاش زیادی نیست و وقت شما را نیز نخواهد گرفت. همه ما می دانیم که تغذیه کودک دلبندمان با غذاهای تازه و ارگانیک سالمترین راه به حساب می آید، بنابراین مخلوط کن های خود را روشن کنید چرا که اکنون بیش از هر زمان دیگر بایستی به فکر تهیه پوره های خانگی باشید. تحقیقات صورت گرفته اخیر نشان می دهند که بسیاری از مارک های برتر غذای کودک دارای مواد مغذی بسیار کمی هستند و اسید افزوده شده به ظروف غذای کودک می تواند به مسائل مرتبط با رفلاکس اسید معده در نوزاد منجر شود. با وجود آنکه اکثر غذاهای کودک در ظروف شیشه ای غیر سمی بسته بندی می شوند، اما اکثر آنها دارای درب های فلزی حاوی ماده شیمیایی بیسفنول ای (BPA)  هستند.
 
پیش از آنکه  غذاسازهایی را تهیه کنید که نوید تهیه غذای کودک در کسری از ثانیه را می دهند، بایستی بدانید که تحقیقات اخیر صورت گرفته نشان می دهند که نخستین غذای کودک بایستی غذای انگشتی یا فینگرفود باشد.  با این وجود گفته می شود بسیاری از کودکان حتی کوچکترین بافت غذا را دوست نداشته و هنوز هم با رفلکس عق زدن یا داشتن مشکلاتی در بلع غذا دست به گریبان هستند، بنابراین غذاهای پوره شده راهی مطمئن برای تغذیه کودک خود با غذای جامد است. با غذاهای ساده شروع کنید و در هر نوبت و طی یک دوره چند روزه تنها یک یا دو غذا به کودک داده و ببینید آیا نسبت به آن غذاها واکنش آلرژیک نشان می دهد یا خیر. این غذاهای ساده خانگی ارگانیک پرزهای چشایی او را تحریک خواهند کرد.
 
ذکر نکاتی مهم در خصوص شروع به تغذیه کودک با غذاهای جامد

همانطور که ذائقه کودک با حس ماجراجویی او شکل گرفته و گسترش می یابد، بنابراین می توانید چند غذای خانگی خوشمزه را انتخاب و جهت سالمتر و خوشمزه تر ساختن آنها نحوه چاشنی دار کردن شان را بیاموزید. و با توجه به ماه های گرم تابستان، می توانید نحوه تهیه خوراکی های ساده ارگانیک از ماست یخ زده که برای دندان در آوردن کودک نیز عالی هستند را یاد بگیرید.
 
از آنجا که زمان برای والدین پر مشغله بسیار اهمیت دارد، پوره های خود را در مقادیر زیاد درست کرده و سپس برای راحتی کار تغذیه، آنها را فریز کنید. می توانید از کتابهای آشپزی مخصوص کودکان نیز در این راه بهره ببرید. به عنوان مثال اگر نیاز به الهاماتی برای تبدیل یک وعده غذایی به صدها وعده دیگر دارید می توانید کتاب آشپزی برای نوزادان و کودکان نوپا تحت عنوان Organically Raised - Conscious Cooking for Babies and Toddlers اثر آنی دالتر (Anni Daulter) را تهیه کنید. در این کتاب راهنمایی هایی برای والدین در تهیه وعده های غذایی ارگانیک دلپذیر و در عین حال انجام شدنی برای کودکان 6 ماهه تا 3 ساله آورده شده است. نوش جان!
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.